Bude Tom Lüthi v roce 2013 ještě závodit?

Švýcar Tom Lüthi byl dnes přes čtyři hodiny operován a místo rehabilitace trvající několik týdnů se nyní hovoří o časovém období několika měsíců. Že by se ale švýcarský ex-mistr světa stopětadvacítek už letos nevrátil do sedla závodního motocyklu, dementoval jeho týmový šéf Dani Epp. Přesto bylo bohužel konstatováno, že zranění se ukázalo horší, než se původně očekávalo.

Včera kolidovali Thomas Lüthi a Ratthapark Wilairot, když thajský jezdec zezadu narazil do Švýcara. Šéftechnik týmu Interwetten Alfred Willecke analyzoval tento crash pomocí obrázků, které daly k dispozici kamery z videa, jenž pozorují celý trénink.

"Použili jsme videa z Race Control a je jasné, že Tom jel mezi 2. a 3. zatáčkou pomalu vpravo. Zezadu přijel hodně rychle Wilairot a lekl se, že je tam Tom. Ztratil kontrolu nad svým předním kolem a havaroval a přitom srazil zezadu Toma", říká Willecke.

Tom Lüthi nyní bude absolvovat několik měsíců dlouho rehabilitaci. Že je ale pro švýcarského jezdce sezona 2013 ztracená, to Dani Epp okamžitě dementoval.

Dnes ráno se vynořily fámy, že zranění Toma Lüthiho jsou těžší, něž se původně čekalo a on letos nepojede žádné závody.

"To je nesmysl. Tom byl operován od 5 do 10 hodin. Operace proběhla dobře, ale vyskytly se komplikované zlomeniny lokte a paže. S největší pravděpodobností to ale nezanechá žádné trvalé následky. Ovšem co se týká času potřebného k léčení, tak už nyní nehovoříme o týdnech, nýbrž o měsících.", vysvětlil celou aktuální situaci majitel týmu Interwetten-Paddock Daniel M. Epp.
Epp momentálně nemyslí na to, že by angažoval náhradního pilota: "Pro příští test (19.- 21. února - pozn. Bosso) v Jerezu určitě ne. Dovedu si také představit, že první dva závody nenominuji žádného náhradního jezdce. Všichni dobří piloti jsou pod smlouvou. A vzít nějakého pomalého pilota nemá význam, to by se nelíbilo ani sponzorům. Ani po technické stránce to týmu nic nepřinese, když je náhradník o 1 až 2 sekundy pomalejší než špička".

Jedinými volnými piloty Moto2 se zkušenostmi jsou momentálně Gino Rea (za deště v Sepangu  2012 na 3. místě) a 19-letý Marcel Schrötter, šampion IDM 125 v roce 2009 a mistr Evropy v této kubatuře. Potom závodil Schrötter v 125-kách v GP stáji týmového manažera Toma Lüthiho Terrella Thiena 2010 v MS-125 ccm na Hondě. Takže je velmi dobrým známým pro tuto švýcarskou závodní stáj.

Ovšem Dani Epp všechny spekulace odmítá: "Momentálně se nezaobírám otázkou náhradního pilota, nýbrž tím, aby byl Tom zase brzy schopný závodit. Vše ostatní není vůbec důležité. Specialistu do deště, jakým je Gino Rea, do Kataru a do Austinu nepotřebuji, tam by pršet nemělo".

Jedno je jisté, Eppova smlouva s IRTA hovoří jasně o tom, že zraněný stabilní jezdec musí být nahrazen po dvou závodech GP.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist