Na slovíčko pane Galinski
Text: Jiří Mikšík | Foto: archiv Matěje Smrže | Zveřejněno: 30.12.2012 | Zobrazeno: 2 584x
Náš úspěšný motocyklový závodník Matěj Smrž pojede už druhou sezonu v německém týmu "Yamaha Motor Germany by Monster Energy". Proto jsme v závěru tohoto roku požádali o rozhovor jeho šéfa Michaela Galinskeho, který velmi zajímavě vykládá i o zákulisí paddocku IDM.
Pane Galinski, jste šéfem renomovaného superbikového týmu v IDM, Vy sám jste také závodil? Představte se trochu našim čtenářům?
Michael Galinski: "Sám jsem závodil celkem 23 let na motocyklu. Stal jsem se jednou s "Yamaha Motor Deutschland" mistrem Německa superbiků a jednou vicemistrem. Také jsem byl německým mistrem v kubatuře BOT a vítězem světové série kubatury SOT."
Od kdy vlastně existuje Váš tým?
M.G.: "Od roku 2004 mám tým "Team Yamaha Motor Germany"….2004 tehdy s Kenanem Sofuoglem a s Didierem Van Keymeulenem. Rok 2005 byl naším nejúspěšnějším rokem, to jsme vyhráli FIM World SST (byl to čistý double, když vyhrál Van Keymeulen před Sofuoglem - pozn. Bosso) a zároveň se stal Stefan Nebel německým superbikovým mistrem.
Vaše vlastní hodnocení v hiearchii IDM? Místo 1?, 2?, nebo které vlastně?
M.G.: "Budeme v roce 2013 mistry Německa v superbicích".
Máte motocykl přímo z továrny, nebo jaký bike jezdí Matěj?
M.G.: "Dostaneme seriovou motorku Yamaha R1 a uděláme z ní závodní superbikový bike".
Proč jste vlastně angažovali Čecha Matěje Smrže?
M.G.: "Protože je to dle mého názoru nejlepší jezdec".
Musí u Vás jezdec donést sponzorské peníze aby mohl závodit, nebo je to pravidlo pouze pro druhého pilota týmu? Jak to funguje?
M.G.: "Sponzorské peníze od jezdce jsou vždy velmi příjemné...Bohužel nemají jezdci velmi často vlastní sponzory, takže já se musím sám postarat, abych měl celý budget pohromadě".
Jste s Matějem spokojen? Jeho přednosti? Jeho nedostatky?
M.G.: "Jsem s Matejem velmi spokojený. Jeho největší předností je absolutní vůle po vítězství a obrovská bojovnost. Nedostatkem je, že někdy příliš moc chce a proto ztratí dobré umístění pádem. Ale přesto u něho převládají jednoznačně pozitiva!"
Co chybí Matějovi, aby se stal 2013 mistrem?
M.G.: "Trochu štěstí..."
Takže Vaše cíle na příští sezonu 2013?
M.G.: "Šampion".
Kdo bude Smržovým týmovým kolegou 2013?
M.G.: "Zřejmě Gareth Jones". (vloni skončil tento Australan s motocyklem BMW celkově 4.- tedy před M. Smržem - o 13 bodů, pozn. Bosso).
Vím, že by Matěj velmi rád startoval v seriálu WSBK, tedy aspoň s wild card. Existuje vůbec tato možnost? A jestli ano, tak kde? Brno (pokud se uskuteční…?), nebo Nürburgring?
M.G.: "Závodění s wild card závisí na tom, zda jsme to schopni finančně zvládnout. A pokud ano, tak budou Assen, Brno a Nürburgring určitě první volbou."
A celá kompletní sezona ve WSBK? Nebo máte pouze německé sponzory a ti nemají o světový šampionát zájem?
M.G.: "Momentálně nemáme ty správné sponzory pro tento šampionát, ale naším cílem je dostat se do MS."
Žádní piloti z IDM nestartují s wild card v seriálu WSBK, proč?
M.G.: "Neboť pravidla jsou úplně rozdílná a postavit tak jeden motocykl speciálně pro šampionát WSBK je hodně nákladné. Navíc je Dunlop v Německu hodně silný a v MS se musí jezdit na Pirelli".
Záporné stránky IDM?
M.G.: "Chybějící LIVE televizní přenosy a nedostatečné promotérství".
Pozitivní aspekty IDM?
M.G.: "Velmi vyrovnané, kvalitní a rychlé startovní pole...hodně jezdců je překvapeno, když poprvé závodí v IDM, jakým speedem se tam jezdí."
Srovnání BSB a IDM?
M.G.: "Určitě jsou to nejlepší národní šampionáty v Evropě...Pravidla v BSB jsou otevřená, ale hodně závodění je hodně drahé. Okruhy, na kterých se v BSB závodí, už ale neodpovídají současnému standartu a proto jsou i nebezpečné....Co se týká zajížděných časů (Assen 2012) tak jsou přibližně na stejném levelu."
Nový reglement a nový promotér IDM? Co si o tom myslíte?
M.G.: "Reglement se v zásadě nebude měnit (pouze v nepodstatných bodech) a nový promotér se teprve musí předvést! Doufáme, že náš šampionát bude lépe prezentován v médiích a na veřejnosti".
Co říkáte účasti Lukáše Peška v MotoGP 2013? Ten nyní jezdil dvě sezony IDM. Takže poprvé se jezdec přímo z IDM dostal do královské kubatury MotoGP!
M.G.: "Lukas to bude mít hodně tvrdé se prosadit. Ale je určitě dobré, že tato možnost existuje. Přejeme mu hodně štěstí".
Vy sám sportujete?
M.G.: "Jezdím hodně na kole…..a čas od času se také svezu na našich závodních motocyklech".
Jaký máte Vy motocykl?
M.G.: "Yamaha R1".
Děkuji za rozhovor a přeji Vám "einen guten Rutsch ins Neue Jahr!" a úspěšnou sezonu 2013 s dostatečným množstvím toho nezbytného štěstíčka.
Michael Galinski: "Sám jsem závodil celkem 23 let na motocyklu. Stal jsem se jednou s "Yamaha Motor Deutschland" mistrem Německa superbiků a jednou vicemistrem. Také jsem byl německým mistrem v kubatuře BOT a vítězem světové série kubatury SOT."
Od kdy vlastně existuje Váš tým?
M.G.: "Od roku 2004 mám tým "Team Yamaha Motor Germany"….2004 tehdy s Kenanem Sofuoglem a s Didierem Van Keymeulenem. Rok 2005 byl naším nejúspěšnějším rokem, to jsme vyhráli FIM World SST (byl to čistý double, když vyhrál Van Keymeulen před Sofuoglem - pozn. Bosso) a zároveň se stal Stefan Nebel německým superbikovým mistrem.
Vaše vlastní hodnocení v hiearchii IDM? Místo 1?, 2?, nebo které vlastně?
M.G.: "Budeme v roce 2013 mistry Německa v superbicích".
Máte motocykl přímo z továrny, nebo jaký bike jezdí Matěj?
M.G.: "Dostaneme seriovou motorku Yamaha R1 a uděláme z ní závodní superbikový bike".
Proč jste vlastně angažovali Čecha Matěje Smrže?
M.G.: "Protože je to dle mého názoru nejlepší jezdec".
Musí u Vás jezdec donést sponzorské peníze aby mohl závodit, nebo je to pravidlo pouze pro druhého pilota týmu? Jak to funguje?
M.G.: "Sponzorské peníze od jezdce jsou vždy velmi příjemné...Bohužel nemají jezdci velmi často vlastní sponzory, takže já se musím sám postarat, abych měl celý budget pohromadě".
Jste s Matějem spokojen? Jeho přednosti? Jeho nedostatky?
M.G.: "Jsem s Matejem velmi spokojený. Jeho největší předností je absolutní vůle po vítězství a obrovská bojovnost. Nedostatkem je, že někdy příliš moc chce a proto ztratí dobré umístění pádem. Ale přesto u něho převládají jednoznačně pozitiva!"
Co chybí Matějovi, aby se stal 2013 mistrem?
M.G.: "Trochu štěstí..."
Takže Vaše cíle na příští sezonu 2013?
M.G.: "Šampion".
Kdo bude Smržovým týmovým kolegou 2013?
M.G.: "Zřejmě Gareth Jones". (vloni skončil tento Australan s motocyklem BMW celkově 4.- tedy před M. Smržem - o 13 bodů, pozn. Bosso).
Vím, že by Matěj velmi rád startoval v seriálu WSBK, tedy aspoň s wild card. Existuje vůbec tato možnost? A jestli ano, tak kde? Brno (pokud se uskuteční…?), nebo Nürburgring?
M.G.: "Závodění s wild card závisí na tom, zda jsme to schopni finančně zvládnout. A pokud ano, tak budou Assen, Brno a Nürburgring určitě první volbou."
A celá kompletní sezona ve WSBK? Nebo máte pouze německé sponzory a ti nemají o světový šampionát zájem?
M.G.: "Momentálně nemáme ty správné sponzory pro tento šampionát, ale naším cílem je dostat se do MS."
Žádní piloti z IDM nestartují s wild card v seriálu WSBK, proč?
M.G.: "Neboť pravidla jsou úplně rozdílná a postavit tak jeden motocykl speciálně pro šampionát WSBK je hodně nákladné. Navíc je Dunlop v Německu hodně silný a v MS se musí jezdit na Pirelli".
Záporné stránky IDM?
M.G.: "Chybějící LIVE televizní přenosy a nedostatečné promotérství".
Pozitivní aspekty IDM?
M.G.: "Velmi vyrovnané, kvalitní a rychlé startovní pole...hodně jezdců je překvapeno, když poprvé závodí v IDM, jakým speedem se tam jezdí."
Srovnání BSB a IDM?
M.G.: "Určitě jsou to nejlepší národní šampionáty v Evropě...Pravidla v BSB jsou otevřená, ale hodně závodění je hodně drahé. Okruhy, na kterých se v BSB závodí, už ale neodpovídají současnému standartu a proto jsou i nebezpečné....Co se týká zajížděných časů (Assen 2012) tak jsou přibližně na stejném levelu."
Nový reglement a nový promotér IDM? Co si o tom myslíte?
M.G.: "Reglement se v zásadě nebude měnit (pouze v nepodstatných bodech) a nový promotér se teprve musí předvést! Doufáme, že náš šampionát bude lépe prezentován v médiích a na veřejnosti".
Co říkáte účasti Lukáše Peška v MotoGP 2013? Ten nyní jezdil dvě sezony IDM. Takže poprvé se jezdec přímo z IDM dostal do královské kubatury MotoGP!
M.G.: "Lukas to bude mít hodně tvrdé se prosadit. Ale je určitě dobré, že tato možnost existuje. Přejeme mu hodně štěstí".
Vy sám sportujete?
M.G.: "Jezdím hodně na kole…..a čas od času se také svezu na našich závodních motocyklech".
Jaký máte Vy motocykl?
M.G.: "Yamaha R1".
Děkuji za rozhovor a přeji Vám "einen guten Rutsch ins Neue Jahr!" a úspěšnou sezonu 2013 s dostatečným množstvím toho nezbytného štěstíčka.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?