Testy MotoE skončily, nyní je na řadě první závod sezony
Text: Petr Czyž | Zdroj: Valencia Circuit | Foto: Avintia Racing, LCR E-Team, Tech3 MotoE, Gresini Racing | Zveřejněno: 20.6.2019 | Zobrazeno: 5 044x
Tři dny testování na okruhu Ricarda Torma ve Valencii mají za sebou týmy nové motocyklové série FIM Enel MotoE World Cup. První den byl rozdělen na dvě části a týmy pracovaly na nastaveních svých motorek. Druhý den proběhlo mimo testování nastavení také cvičná kvalifikace a třetí den byl ve znamení simulace závodu. Jezdce tak během tří dnů měli šanci poznat, jak bude přibližně vypadat závodní víkend, kterým odstartují premiérovou sezonu. První závod pojedou v rámci víkendu Velké ceny Německa na Sachsenringu.
V úterý měli jezdci cvičnou kvalifikaci, kterou vyhrál Hector Garzo (Tech 3 E-Racing), takže si vyzkoušel start z pole position v simulaci závodu. Na startu bylo sedmnáct jezdců z celkového počtu osmnáct. Chyběl Bradley Smith (One Energy Racing), jelikož ten měl pracovní povinnosti v rámci testování s Aprilia MotoGP. Sedmnáct závodníků tak v sedmi kolech změřilo poprvé sily v sedlech elektromotrek a výsledek byl opravdu zajímavý.
První “vítězství“ si na konto připsal brazilský závodník Eric Granado (Avintia Esponsorama Racing), který sedm kol zajel s časem 11'50,704 sekundy. Sekundu ztratil na vítěze druhý Hector Garzo, třetí Niki Tuuli (Ajo MotoE) byl o 1,8 sekundy pomalejší.
Španěl Hector Garzo po testech ve Valencii řekl: „Začali jsme s klasickým nastavením a celkem rychle se dostali do tempa. Zkoušeli jsme různé tlumiče a pneumatiky a nalezli přesně to, co nám sedlo. E.Pole byl výborný test a pro závod si myslím máme nastavení, které potřebujeme. Pro Německo myslím máme slušný základ, takže si věřím.“
Pátý Matteo Ferrari (Team Trentino Gresini MotoE) test komentoval slovy: „Byl to důležitý test v němž jsme se postupně, kolo od kola, neustále zlepšovali. V týmu je parádní atmosféra a to vám jen může pomoct. Během tréninkových jízd jsme měli smůlu na vadnou pneumatiku, ale jinak probíhalo vše hladce a užívali jsme si to. Také jsme jeli E-Pole a simulaci závodu. Byli jsme celkem rychlí, ale pořád sekundu za nejrychlejšími, což věřím ještě bude šance vymazat.“
Devátý Alex De Angelis (Octo Pramac Moto E) byl s výsledkem testování spokojen, když uvedl: „Opravdu jsem velmi spokojen. Byla to extrémně zajímavá a užitečná závodní simulace, jelikož se nám ve srovnání s prvními dvěma dny povedlo najít nastavení, které mi umožnilo být konkurenceschopným.“
Závod jako jediný nedokončil Randy de Puniet (LCR E-Team), který má po dvou pádech zdravotní problémy. „Test pro nás nebyl snadný, ne tak úspěšný jako ten v Jerezu,“ prozradil Francouz. „Pocitově je to dobré, ale zdá se, že jsme tu s tím víc válčili. Hned první den jsem po pěti odjetých kolech havaroval, už to vypadalo, že je cit s motorkou dobrý, ale dostal jsem highsider a hodně mě bolela noha. Odpoledne jsme pak řešili nějaké problémy s nastavením a vibracemi. Druhý den to bylo lepší a cit s motorkou zesílil, jenže následoval další highsider a tentokrát to odnesl loket. Proto jsem se rozhodl odjet jen kolo ze simulace závodu, abych nic neriskoval.“
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.