Aktuálně z Le Mans

Stručný pohled do startovní listiny Grand Prix Francie nám nabízí opět několik změn ve všech třech objemových třídách, některé už sice na webu motorkari.cz proběhly, ale zde je jejich shrnutí.

MotoGP

Jedinou změnou v královské kubatuře je skutečnost, že s motocyklem Suter-BMW/CR pojede a bude tak slavit comeback Chris Vermeulen, který nahradí v týmu NGM Forward Racing zraněného Colina Edwardse, a vypadá to, že to nebude jen na závod v Le Mans, neboť zkušený Američan se chce na závodní trať vrátit až v okamžiku, kdy se jeho zlomená klíční kost definitivně vyléčí a to může i nějakou dobu trvat.
Naopak sešlo z angažmá Shane Byrneho - aspoň pro francouzskou Grand Prix - a motocykl Aprilia/CR, nebo chcete-li ART, stáje Paula Birda Motosport bude i zde sedlat James Ellison.

Moto2

K několika změnám - tedy ve změně motocyklů, pardon šasí - došlo i v dnes nejatraktivnjěší kubatuře celého silničního šampionátu vůbec, tedy v Moto2.
Už jsme vás informovali, že Gresini Racing nepojede japonské šasí Moriwaki, a od Le Mans pojedou Gino Rea a Ratthapark Wilairot s motocykly Suter. Po 8 vítězných závodech Grand Prix (7x Toni Elias - 2010, 1x Michele Pirro - 2011) tedy opouští ex-šampion Fausto Gresini továrnu Moriwaki Engineering a Gino Rea (Federal Oil Gresini Moto2) společně s Ratthaparkem Wilairotem (Thai Honda Gresini Moto2) budou celý zbytek sezóny sedlat švýcarské biky Suter MMXII. Jediné motocykly Moriwaki MD600 budou mít k dispozici v kubatuře Moto2 zástupci katarského týmu QMMF Racing Elena Rosell a Anthony West.

Stop And Go Racing Team (SAG Team) majitele Eduarda Peralese vrací do seriálu italský motocykl Bimota HB4, který pojede ex-šampion CEV 125 Angel Rodriguez. Zde je nutno připomenout, že tým SAG závodil s motocyklem Bimota už v mistrovství světa 2010 (4. místo v Assenu - Ratthapark Wilairot).

Samozřejmě, že závodní přestávky mezi Estorilem a Le Mans využily týmy k testování. Zatímco španělský tým Aspar s Tonim Eliasem byl na okruhu Albacete, tak belgický Marc VDS Racing se Scottem Reddingem a Mikou Kalliem testoval na nové trati "Circuito de Navarra", kde se už také konal premiérový závod CEV Buckler 2012.
Navzdory zlomenině zápěstní kůstky - toto zranění utrpěl Max Neukirchner hned v Kataru - pojede jezdec mistrovského týmu Kiefer i nadále s tímto zraněním a uvažovaná operace by mohla být časově na programu až po domácí Grand Prix na Sachsenringu ...

Moto3

Nová kubatura Moto3 prochází počátečním vývojem a proto i týmy hledají ty nejlepší motorky (šasí) a jejich agregáty. Tato změna probíhá za plné závodní sezóny a situace se mění závod od závodu. Co se tedy událo nového mezi GP Portugalska a GP Francie?
Tým World Wide Racing známý v poslední době jako Ambrogio Next Racing opustil motocykly Oral M3 a pojede biky Suter-Honda. Jezdci zůstávaj Ital Simone Grotzkyj Giorgi a Švýcar Giulian Pedone. To znanmená, že výrobkům Oral Engineering OE-250M3R už důvěřuje pouze indický tým Mahindra MGP3O s piloty Dannym Webbem a Marcelem Schrotterem.

Nový motocykl FTR Honda bude mít k dispozici i italský šampion Niccolò Antonelli, který tak vyměnil bike Honda NSF250R za FTR Honda M312.
Návrat na závodní dráhu naopak v Le Mans oznámili tři jezdci nejslabší objemové kubatury: Australan Jack Miller, Fin Niklas Ajo a Němec Jonas Folger. Zatímco prvně jmenovaný šampion IDM 2011 se vrací po zranění - zlomenina levé klíční kosti, tak finský talent měl po konfliktu s traťovým maršálem v Jerezu nucenou závodní přestávku (místo něho zde jel tovární motocykl KTM testovací jezdec Joan Olivé) a konečně německý mladík se léčil z infekční mononueklózy, známé jako chřipka EB virem (virus Epsteina a Barrové). Je to lidově řečeno "polibková nemoc" či "nemoc z líbání".

Druhou letošní "wild card" dostává Němec s českými rodiči, tedy Kevin Hanus, jezdící standartní motocykl Honda NSF250R (kit HRC) týmu Thomas Sabo GP Team. Hanus debutoval v MS při dvou závodech Grand Prix 2010 v malorážkách (Sachsenring a Aragon), pět jich pak jel v sezóně 2011 (Jerez, Estoril, Barcelona, Aragon a Valencia) a doposdu nejlépe dojel na Sachsenringu 2010 - jako 18.
Pneumatikářská firma Dunlop dodala pro Le Mans pro kubaturu Moto3 následující gumy. Celkem 8 druhů předních (5 střední směs, 3 tvrdé, kód 95/75R17), 9 zadních (4 měkké, tvrdé 5, kód 115/70R17). Chybět nebudou ani dvě různá řešení do mokrých podmínek: 3 (nebo 4 v případě celého víkendu v dešti) 95/70R17 KR189 WB a stejný počet zadních 115/70R17 KR389 WB.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist