Bridgestone: Rekapitulace testu v Kataru

Poslední zkoušku v rámci předsezonní přípravy královské kubatury absolvovalo na okruhu Losail v Kataru celkem sedmnáct jezdců. Nejrychlejším jezdcem byl Aleix Espargaró s časem na kolo 1´54,874. Jen o tři setiny byl pomalejší druhý v pořadí Pol Espargaró a třetí čas zajel Bradley Smith. Všichni jezdci Yamahy.

Do Kataru nepřijely tovární týmy výrobců Ducati, Hondy a Yamahy, protože začátkem minulého týdne testovaly na okruhu Phillip Island pneumatiky Bridgestone a předsezonní přípravu ukončily v Austrálii. Pro všechny týmy byly pneumatiky identických konstrukcí a směsí, takže Ducati neměla v Austrálii příležitost vyzkoušet směsi, které budou určené pro kategorii Open.

Povětrnostní podmínky v Kataru nabídly přes den vysoké teploty, což se ale postupně změnilo po západu slunce, protože to šla teplota dolů a dráha okruhu Losail byla s přibývajícím časem vlhká, což zároveň změnilo úroveň přilnavosti. Jezdci týmů MotoGP testovali v Losail každý den od čtyř hodin odpoledne až do jedenácti v noci.
Ohledně posledního testu v Kataru hovořil hlavní inženýr z vývojové divize Bridgestone Motorsport Masao Azuma, který uvedl: „Poslední předsezonní test v Kataru byl velmi produktivní. Jak Bridgestone, tak samotné týmy během tří dnů nasbíraly spoustu užitečných informací, jenž nám velmi dobře poslouží v blížícím se zahajovacím podniku sezony.“

„Podmínky byly během testu pro tento okruh typické, to znamená prach na povrchu dráhy a po deváté večer zvýšená vlhkost, která místy způsobí snížení přilnavosti, což byla pro jezdce velká výzva. Bylo velmi povzbuzující sledovat, jak vysoká rychlost byla v průběhu testu a to jak v samostatném kole, tak také při simulacích závodu, protože tato dráha nabízí poměrně nízkou úroveň přilnavosti ve srovnání s ostatními okruhy v kalendáři.“

„Nejlepší čas testu byl o 0,6 sekundy rychlejší než nejlepší čas závodu v roce 2013 a spousta jezdců rovněž zaznamenala dobré výsledky během svých simulací závodu, takže z celkového hlediska jsem spokojen s výkonem, jaké tu podaly naše pneumatiky pro rok 2014,“
pokračoval Masao Azuma a závěrem dodal: „Mám pocit, že jsme na zahajovací podnik sezony velmi dobře připraveni.“

První Grand Prix sezony je na programu 23.března 2014 v Kataru.

Test MotoGP – Losail, Katar

Kombinace časů 7.-9.března 2014

Bridgestone: Předníměkká, tvrdá; Zadníměkká, střední, tvrdá (Asymetrická)
Počasí: Sucho, teplota 23-27°C; teplota povrchu dráhy 24-43°C

1 - Aleix ESPARGARO - NGM Mobile Forward Racing - 1'54.874 -   122 kol
2 - Pol ESPARGARO - Monster Yamaha Tech 3 - 1'54.907 - +0.033 - 173
3 - Bradley SMITH - Monster Yamaha Tech 3 - 1'55.027 - +0.153 - 170
4 - Stefan BRADL - LCR Honda MotoGP - 1'55.187 - +0.313 - 140
5 - Alvaro BAUTISTA - GO&FUN Honda Gresini - 1'55.194 - +0.320 - 157
6 - Andrea IANNONE - Pramac Racing - 1'55.518 - +0.644 - 173
7 - Colin EDWARDS - NGM Mobile Forward Racing - 1'55.978 - +1.104 - 97
8 - Yonny HERNANDEZ - Energy T.I. Pramac Racing - 1'56.056 - +1.182 - 146
9 - Nicky HAYDEN - Drive M7 Aspar - 1'56.273 - +1.399 - 155
10 - Hiroshi AOYAMA - Drive M7 Aspar - 1'57.006 - +2.132 - 166
11 - Scott REDDING - GO&FUN Honda Gresini - 1'57.009 - +2.135 - 135
12 - Hector BARBERA - Avintia Racing - 1'57.142 - +2.268  - 115
13 - Karel ABRAHAM - Cardion AB Motoracing - 1'57.342 - +2.468 - 120
14 - Mike DI MEGLIO - Avintia Racing - 1'57.669 - +2.795 - 128
15 - Broc PARKES - Paul Bird Motorsport - 1'57.730 - +2.856 - 74
16 - Michael LAVERTY - Paul Bird Motorsport - 1'57.860 - +2.986  - 93
17 - Danilo PETRUCCI - IodaRacing Project - 1'58.086 - +3.212 - 146

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist