Budeme mít dva jezdce v královské kubatuře MotoGP v příští sezoně 2013?
Text: Jiří Mikšík | Zdroj: Speedweek.ch | Foto: archiv autora | Zveřejněno: 17.12.2012 | Zobrazeno: 9 568x
Jak dnes uvedl německý motocyklový web Speedweek, týmovým kolegou Itala Danila Petrucciho by mohl být ve stáji kubatury MotoGP/CRT IODA Racing český jezdec Lukáš Pešek, vítěz dvou závodů Grand Prix z roku 2007.
Ještě jedno místo je volné na startovním roštu MotoGP 2013, které doposud čítá 23 jmen skvělých jezdců z celého světa. Volná je totiž druhá motorka Suter-BMW v týmu Came Iodaracing a tu by mohl jet český pilot Lukáš Pešek (27). Týmovým majitelem není nikdo jiný, než jistý Giampiero Sacchi, tedy muž, který stál hodně blízko u největších Lukášových úspěchů s továrním motocyklem Derbi v době jeho závodění v kubatuře 125 ccm. Sacchi byl totiž v tuto dobu generálním manažerem u Piaggio Group (Gilera, Derbi a Aprilia).
Tým Iodaracing začal sezonu 2012 se seriovými motory Aprilia (bavíme se o 185 HP) a s vlastními trubkovými rámy. Teprve během září směl talentovaný jezdec tohoto týmu Danilo Petrucci přeskočit na motocykl Suter-BMW, jehož motor měl výkon 225 HP.
Původně měl být Petrucciho týmovým kolegou Roberto «Roby» Rolfo, ten ale nesehnal požadovaných 220.000 Euro a raději přeskočil do sezony 2013 na motocykl MV Agusta do supersportového šampionátu. Potom se začalo objevovat jméno Australana Chrise Vermeulena (30). Ale tato jednání nedospěla k žádnému pozitivnímu konci, neboť tým Iodaracing vlastně hledal pilota, který za své závodění bude platit a peníze položí na stůl. Ovšem Vermeulen chtěl peníze pouze "kasírovat".
A takového pilota možná nyní Sacchi našel. 27-letý Lukáš Pešek by mohl nejen přinést požadované peníze, ale má za sebou i skvělou závodnickou minulost. Pešek vyhrál v roce 2007 v čínské Šanghai a na Phillip Islandu s motocyklem Derbi dva závody GP a mistrovství světa dokončil na místě čtvrtém, když o rok dříve - 2006 - dokončil na pozici šesté.
2008 a 2009 absolvoval Pešek - díky v České republice podnikajícímu majiteli týmu Paddock Danielovi M. Eppovi - závody Grand Prix jako týmový kolega Toma Lüthiho v kubatuře 250 ccm s motocyklem Aprilia-LE. V konečném hodnocení šampionátu skončil dvakrát jako 15., v roce 2010 nemohl ve finančně slabém italském týmu pana Matteoniho ukázat naplno své jezdecké schopnosti a sezonu tak ani nedokončil.
Lukáše Peška jsme potom zaregistrovali jak ve španělském šampionátu CEV v kubatuře Moto2 s hodně "syrovým" motocyklem IAMT RP2, ale také v seriálu IDM Supersport v týmu Suzuki Mayer v sezoně 2011. O rok později pak v šampionátu MS 2012 v českém týmu Prorace a nakonec v IDM Superbike za HPC Power Suzuki Racing.
Co je pravdy na této skvělé zprávě pro všechny české motocyklové fanoušky jsme se zeptali pražského jezdce Lukáše Peška a zde je jeho exkluzivní vyjádření pro náš web: "Ano, jednám o závodění na přístí rok v MotoGP. Dostal jsem nabídku od týmu CRT Ioda Racing a je to hodně reálná a výborná nabídka. Všem je jistě jasné, že závodění v královské kubatuře MotoGP není určitě zadarmo. Během týdne by se mělo vyjasnit, co bude dále, ale vypadá to hodně pozitivně", řekl našemu webu dvojnásobný český vítěz závodů Grand prix Lukáš Pešek a dle našeho zdroje by požadovaná částka od týmu Ioda Racing neměla být problémem pro podepsání smlouvy, což by znamenalo, že v sezoně 2013 by v královské kubatuře silničního motocyklového závodění jeli poprvé v historii dva jezdci z České republiky!
Tým Iodaracing začal sezonu 2012 se seriovými motory Aprilia (bavíme se o 185 HP) a s vlastními trubkovými rámy. Teprve během září směl talentovaný jezdec tohoto týmu Danilo Petrucci přeskočit na motocykl Suter-BMW, jehož motor měl výkon 225 HP.
Původně měl být Petrucciho týmovým kolegou Roberto «Roby» Rolfo, ten ale nesehnal požadovaných 220.000 Euro a raději přeskočil do sezony 2013 na motocykl MV Agusta do supersportového šampionátu. Potom se začalo objevovat jméno Australana Chrise Vermeulena (30). Ale tato jednání nedospěla k žádnému pozitivnímu konci, neboť tým Iodaracing vlastně hledal pilota, který za své závodění bude platit a peníze položí na stůl. Ovšem Vermeulen chtěl peníze pouze "kasírovat".
A takového pilota možná nyní Sacchi našel. 27-letý Lukáš Pešek by mohl nejen přinést požadované peníze, ale má za sebou i skvělou závodnickou minulost. Pešek vyhrál v roce 2007 v čínské Šanghai a na Phillip Islandu s motocyklem Derbi dva závody GP a mistrovství světa dokončil na místě čtvrtém, když o rok dříve - 2006 - dokončil na pozici šesté.
2008 a 2009 absolvoval Pešek - díky v České republice podnikajícímu majiteli týmu Paddock Danielovi M. Eppovi - závody Grand Prix jako týmový kolega Toma Lüthiho v kubatuře 250 ccm s motocyklem Aprilia-LE. V konečném hodnocení šampionátu skončil dvakrát jako 15., v roce 2010 nemohl ve finančně slabém italském týmu pana Matteoniho ukázat naplno své jezdecké schopnosti a sezonu tak ani nedokončil.
Lukáše Peška jsme potom zaregistrovali jak ve španělském šampionátu CEV v kubatuře Moto2 s hodně "syrovým" motocyklem IAMT RP2, ale také v seriálu IDM Supersport v týmu Suzuki Mayer v sezoně 2011. O rok později pak v šampionátu MS 2012 v českém týmu Prorace a nakonec v IDM Superbike za HPC Power Suzuki Racing.
Co je pravdy na této skvělé zprávě pro všechny české motocyklové fanoušky jsme se zeptali pražského jezdce Lukáše Peška a zde je jeho exkluzivní vyjádření pro náš web: "Ano, jednám o závodění na přístí rok v MotoGP. Dostal jsem nabídku od týmu CRT Ioda Racing a je to hodně reálná a výborná nabídka. Všem je jistě jasné, že závodění v královské kubatuře MotoGP není určitě zadarmo. Během týdne by se mělo vyjasnit, co bude dále, ale vypadá to hodně pozitivně", řekl našemu webu dvojnásobný český vítěz závodů Grand prix Lukáš Pešek a dle našeho zdroje by požadovaná částka od týmu Ioda Racing neměla být problémem pro podepsání smlouvy, což by znamenalo, že v sezoně 2013 by v královské kubatuře silničního motocyklového závodění jeli poprvé v historii dva jezdci z České republiky!
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?