Dvanáctá GP sezony – Velká cena Velké Británie

Třetí srpnová Grand Prix, celkově již dvanáctá v sezoně 2017, nás zavede na jih Anglie, kde leží okruh Silverstone, jedna z nejdelších a nejrychlejších tratí v seriálu motocyklového šampionátu. O nadcházejícím víkendu budou jezdci všech tříd znovu bojovat o nejlepší pozice na startu a v cíli závodů Moto3, Moto2 a MotoGP. Britský víkend byl vždy loterií co se týče počasí, ale vzhledem k vývoji dosavadní části sezony déšť rozhodně nepřekvapí. V Anglii závodí dva Češi – Karel Abraham (Ducati, MotoGP) a Jakub Kornfeil (Peugeot, Moto3). Závody ve Velké Británii jsou také o jiném časovém pásmu a harmonogramu, který je dobré si prostudovat - Octo British Grand Prix.

Kapitoly článku

Silverstone Circuit (GBR)

Závody v Británii jsou nedílnou součástí kalendáře mistrovství světa silničních motocyklů od jeho založení v roce 1949. Nejdřív se závodilo na ostrově Man, pak kvůli bezpečnosti od roku 1977 na dráze Silverstonu. V roce 1987 se britská Grand Prix přestěhovala do Donington Parku a od roku 2010 je znovu zpátky na jihu Anglie. Silverstone leží napůl cesty mezi Oxfordem a Northamptonem. Jako většina jihoanglických okruhů, tak rovněž Silverstone leží v místě bývalého vojenského letiště odkud za druhé světové války startovaly bombardéry. Dnes patří s délkou dráhy 5900 metrů mezi nejdelší a nejrychlejší okruhy v kalendáři mistrovství světa a je domovem nejprestižnějších světových sérií na dvou i čtyřech kolech. Na dráze s šířkou sedmnácti metrů a nejdelší rovinkou dlouhou 770 metrů je celkem 18 zatáček – 8 levých a 10 pravých.

Dodavatel pneumatik Michelin na jih Anglie přiveze tři směsi pro přední a zadní hladké pneumatiky “MICHELIN Power Slick“. V případě předního obutí je to směs měkká (asymetrická), střední a tvrdá (obě symetrické). V případě zadní pneumatiky se jedná o směsi měkká, střední a tvrdá (všechny asymetrické). Tvrdší směs bude na pravé straně pneumatik v asymetrické verzi, měkčí na levé, aby dosáhla co nejrychleji pracovní teploty. Pneumatiky do mokrých podmínek “MICHELIN Power Rain“ budou ve směsích extra-měkká a měkká jak pro přední, tak zadní pneumatiku a obě v symetrické verzi.

Rekordy a informace MotoGP – Silverstone Circuit (GBR)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'00,234
Rekord okruhu – Dani Pedrosa - Honda (2013) – 2'01,941
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'00,234
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2015) – 332,4 Km/h

Délka závodu MotoGP – 20 kol (118,0 km)
GP Velké Británie – MotoGP 2016:
Stupně vítězů – 1.Viňales (Suzuki), 2.Crutchlow (Honda), 3.Rossi (Yamaha)
Pole position – Cal Crutchlow (Honda) – 2'19,265 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Maverick Viñales (Suzuki) – 2'02,339 sekundy
Náš tip

!!! Tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2017 !!!

Pozor, časový harmonogram pro Velkou cenu Velké Británie je jiný než na jaký jsme zvyklí při ostatních evropských závodech. Především pak pokud jde o časy v den závodu. Pořadí jednotlivých kubatur letos zůstalo zachováno ve standardním formátu Moto3 - Moto2 - MotoGP.

MotoGP – Preview

S šestnácti body náskoku vede průběžné hodnocení královské kubatury Marc Márquez (Repsol Honda Team). Španěl sice v Rakousku prohrál napínavý duel s jezdcem Ducati Doviziosem, ale byl druhý na dráze, kde se Hondě loni tolik nedařilo, což jen dokazuje, jak rychle se dokáže japonský výrobce zlepšovat. Márquez v prvních šesti kolech sezony nasbíral celkem 68 bodů, nicméně v dalších pěti závodech už stupně vítězů neminul a bodové konto doplnil dalšími 106 body. Společně s týmovým kolegou Španěl testoval jeden den v Misanu, ale podrobnosti k tomuto privátnímu testu Repsol Honda žádné neuvolnila.

Na druhé pozici je Andrea Dovizioso (Ducati Team), hrdina závodu v Rakousku, který třetím vítězstvím v sezoně vlil pořádnou dávku energie do žil všech u Ducati. Italský závodník má letos svoji nejúspěšnější sezonu co se týče počtu vítězství. Naposledy slavil víc jak dvakrát za sezonu v roce 2004, tehdy v třídě do 125cm vyhrál pět závodů a získal titul mistra světa. Šestnáct bodů ztráty na vedení v soutěži není moc, ale bude muset začít Márqueze pravidelně porážet nebo čekat na Španělovo zaváhání, ale na to se spoléhat moc nelze.

Jezdec tovární Yamahy Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) je třetí v pořadí, osm bodů za Italem Doviziosem, čtyřiadvacet za prvním Márquezem. Okruh Silverstone si Španěl určitě velmi oblíbil, protože tam loni ještě v sedle Suzuki získal své první vítězství v MotoGP. Letos už v pozici jezdce Movistar Yamahy přidal do své sbírky další tři triumfy a sezony ještě zdaleka nekončí. Viñales se nijak netají ambicemi bojovat o titul a jedině vítězstvím může své šance vylepšit. Společně s týmovým kolegou Rossim v neděli testovali na dráze okruhu v Misanu, aby definitivně vyřešili potíže s nadměrným opotřebením zadní pneumatiky.

Na čtvrté pozici průběžného hodnocení je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který teď na vedení ztrácí 33 bodů. Ital vyhrál závod v Assenu, ale od té doby už na stupně vítězů nezajel, což je v tak vyrovnané konkurenci dost poznat. Yamaha nasadila nový podvozek, novou aerodynamiku, ale potíže s nadměrně opotřebovanou pneumatikou ve druhé části závodu Rossimu stále komplikují život. V Británii má Rossi šanci stát se vůbec prvním jezdcem v historii královské kubatury, který dosáhne na hranici 300. startu. Rossi jel první závod třídy do 500ccm v roce 2000, což už je sedmnáct let, nicméně je stále jezdcem, který má na to vyhrát titul.

Pátý v pořadí je Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), který postupně zlepšuje výkony a v posledních třech závodech bodoval umístěním na stupních vítězů. Španěl skončil s nulou v Argentině a Mugellu, což jsou body, které mu teď chybí. Do konce sezony už nesmí zaváhat a jediné co teď potřebuje je zaváhání soupeřů před ním. Na čtvrtého Rossiho ztrácí dva body, na třetí pozici bodů jedenáct. Zatím vyhrál závod v Jerezu, takže dalších pětadvacet bodů by mu přišlo vhod už tento víkend na Silverstonu, kde mu ostatně stále patří rekord okruhu 2'01,941 sekundy.

Nejlépe postaveným závodníkem netovárního týmu je šestý Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) , který je zároveň nejlepším z letošních nováčků v MotoGP. Francouz přišel o body pouze v Argentině, jinak pravidelně jezdí v Top15 a na kontě už má také své první umístění na stupních vítězů, jenž zaznamenal na domácí půdě Le Mans. Na kontě má nyní 99 bodů a 40 mu jich chybí na pátou pozici. Dvacet bodů za sebou má Jorge Lorenza (Ducati Team), který se s každým závodem zlepšuje. Zatím je hodně silný v první polovině závodu, teď ještě zapracovat na druhé a Dovizioso tím získá možného spojence v cestě za titulem mistra světa.

Jediným britským závodníkem v první desítce je devátý Cal Crutchlow (LCR Honda). Loni slavil na Silverstonu druhé místo, letos byl na stupních vítězů zatím jen v Argentině. Crutchlow byl rovněž jedním z testujících v Misanu, kde byl společně s tovární Yamahou a Hondou. Jezdec LCR Hondy se také o víkendu dozvěděl, že v příštím roce budou v boxech dva, protože se smlouvou přímo od HRC přijde Japonec Takaaki Nakagami, dnes jezdec týmu Moto2 Idemitsu Honda Team Asia.

Jezdec Hondy Cal Crutchlow není jediným Britem v MotoGP. V prestižní kubatuře závodí Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich), Bradley Smith (Red Bull KTM Factory Racing) a Sam Lowes (Aprilia Racing Team Gresini). Aprilia zkrátila kontrakt s Lowesem o jeden rok, takže Brit po Valencii skončí. Zda v MotoGP zůstane je otázkou, protože k týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS,přestoupil jezdec Moto2 Thomas Lüthi. Jediné dvě místa jsou nyní volné u Avintie, ale je tam přetlak a především by rádi Španěly kvůli sponzorům. Je možné, že Lowese uvidíme po roce v MotoGP závodit zpátky v Moto2.

Tým Aspar má o jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu jasno. Už dříve prodloužili s Álvarem Bautistou (Pull&Bear Aspar Team), který teď v Británii pojede svůj 250.závod Grand Prix, a druhý jezdcem je tento týden potvrzený Karel Abraham (Pull&Bear Aspar Team), český závodník z Brna. Abraham tak pokračuje se stejným týmem a to je určitě výhoda. Dnes je s pětadvaceti body průběžně sedmnáctý.

MotoGP – Stav po GP Rakouska:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 174
2. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 158
3. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 150
4. Valentino ROSSI ITA Yamaha 141
5. Dani PEDROSA SPA Honda 139
6. Johann ZARCO FRA Yamaha 99
7. Jorge LORENZO SPA Ducati 79
8. Jonas FOLGER GER Yamaha 77
9. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 76
10. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 75
11. Alvaro BAUTISTA SPA Ducati 52
12. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 43
13. Jack MILLER AUS Honda 43
14. Loris BAZ FRA Ducati 38
15. Scott REDDING GBR Ducati 37
16. Andrea IANNONE ITA Suzuki 33
17. Karel ABRAHAM CZE Ducati 25
18. Tito RABAT SPA Honda 23
19. Pol ESPARGARO SPA KTM 21
20. Hector BARBERA SPA Ducati 21
21. Alex RINS SPA Suzuki 12
22. Bradley SMITH GBR KTM 8
23. Michele PIRRO ITA Ducati 7
24. Mika KALLIO FIN KTM 6
25. Sam LOWES GBR Aprilia 2
26. Sylvain GUINTOLI FRA Suzuki 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist