GP Velké Británie – neděle v Silverstonu

Den závodu začal nebezpečnými nehodami v zahřívacích trénincích Moto2 a MotoGP. Naštěstí k žádnému vážnému ublížení na zdraví nedošlo a samotné závody všech tří kubatur už nabídly velmi zajímavé a napínavé souboje od začátku až do konce. Vítězství slavil Luis Salom v Moto3, Scott Redding v Moto2 a Jorge Lorenzo v MotoGP.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Z pole position do závodu startoval Marc Márquez (repsol Honda Team), který si pádem v ranním warm upu vykloubil rameno, ale do závodu přesto nastoupil. Jako druhý startoval Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) a třetí Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), který ráno také havaroval, ale bez následku v podobě vážného zranění. Lukáši Peškovi (Came IodaRacing Project) patřila na startu dvaadvacátá pozice.

Po startu vyrazil do vedení Jorge Lorenzo těsně následován Marcem Márquezem. Parádní start předvedl Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), jemuž se podařilo z šesté pozice prorazit na třetí. Tu si ale neudržel, protože se před něho dostal Stefan Bradl (LCR Honda) a také Dani Pedrosa (Repsol Honda Team). V závodu už nepokračoval Lukáš Pešek. Český závodník spadl, ale z místa nehody odešel po svých.

Ve třetím kole zajel Marc Márquez nový traťový rekord 2´01,996 sekundy a pokračoval na druhém místě těsně za vedoucím Jorge Lorenzem. Na třetím místě už figuroval Dani Pedrosa, čtvrtý jel Stefan Bradl, pátý Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) a šestý Valentino Rossi. Ve čtvrtém kole posunul hodnotu traťového rekordu Dani Pedrosa časem 2´01,970 sekundy a o dvě kola později na 2´01,941 sekundy. Pedrosa chtěl dojet vedoucí dvojici, která byla šest desetin před ním, dával do toho maximum a v sedmém kole už visel na zadním kole Márquezovy RC213V. Cal Crutchlow o pozice na stupních vítězů neměl šanci bojovat a jel s desetisekundovou ztrátou sedmý.

V polovině závodu pokračoval na špici Jorge Lorenzo, druhý Marc Márquez a třetí Dani Pedrosa. Všichni tři jeli v těsném závěsu, což slibovalo napínavou podívanou až do konce. Na čtvrtém místě jel Álvaro Bautista a na pátou příčku se posunul Valentino Rossi, který spoustu času strávil soubojem o páté místo s Bradlem. Cal Crutchlow byl sedmý, jeho týmový kolega Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) osmý. O devátou příčku soupeřili jezdci tovární Ducati Nicky Hayden a Andrea Dovizioso. Oba závodníci šest kol před cílem dojeli Smithe a začal souboj o osmou příčku.

V předposledním kole převzal vedení Marc Márquez, druhý byl Jorge Lorenzo a třetí Dani Pedrosa. Pedrosa od určitého okamžiku působil dojmem, že mu třetí místo stačí a na Márqueze přestal útočit. Valentino Rossi předjel Álvara Bautistu a posunul se na čtvrté místo. Jorge Lorenzo bitvu o vedení nevzdal a Márqueze znovu předjel. Parádní souboje, fantasticky napínavý závěr závodu MotoGP.

V posledních zatáčkách Marc Márquez útočil na vedoucí pozici a Jorge Lorenzo musel odolávat jednomu útoku za druhým. Vedoucí pozici ale udržel, cílem projel první a mohl slavit zasloužené vítězství. Marc Márquez i s hendikepem zraněného ramene závod dokončil druhý a třetí byl Dani Pedrosa. Valentino Rossi v závěru svedl souboj s Bautistou a bere body za čtvrté místo. Nejlepším z jezdců CRT je desátý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar). Těsně před cílem spadl Andrea Dovizioso.

AKTUALIZACE: Marc Márquez dostal od Ředitelství závodu trest v podobě odebrání dvou bodů z celkového hodnocení šampionátu 2013 za incident v zahřívacím tréninku. V odůvodnění se píše, že nerespektoval vyvěšení žlutých vlajek, které následovaly po pádu Cala Crutchlowa.

GP Velké Británie, MotoGP – Závod
polojasno, 17°C, dráha suchá, 29°C, vítr 18Km/h

01- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 40’52.515
02- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.081
03- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 1.551
04- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 13.233
05- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 13.298
06- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 20.227
07- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 26.299
08- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 35.993
09- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 36.119
10- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 53.196 (CRT)
11- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 59.058
12- Michele Pirro – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’00.710
13- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’01.690 (CRT)
14- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’01.843 (CRT)
15- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’08.833 (CRT)
16- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1’09.063 (CRT)
17- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’16.474 (CRT)
18- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’16.535 (CRT)
19- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’32.057 (CRT)
20- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’36.224 (CRT)
21- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda – + 2’00.635 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist