Jezdci MotoGP komentovali pondělní test v Brně

V pondělí testovali na okruhu v Brně jezdci MotoGP a měli štěstí, protože jim přálo počasí. Podmínky měli možná nejlepší z celého víkendu a řada z nich nalezla s týmy potřebná zlepšení pro příštích několik Grand Prix. Nejrychlejším jezdcem testu byl s kolem 1'55,162 sekundy Valentino Rossi. Tým Karla Abrahama Pull&Bear Aspar Team v Brně netestoval, KTM test zatím nekomentovala.

APRILIA

Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini) – 10.místo … 1'56,263 (51kol)

„Pokaždé je výhodou testovat hned po závodě, ale je to samozřejmě náročné na fyzičku. Testovali jsme nový komplet, který tu Aprilia přivezla a také nové zadní rameno. Rychlost na závodní pneumatice byla dobrá, což mi dodává potřebný optimismus. Motor jak se ukázalo funguje dobře. V rámci maximálky jsme blízko nejlepším, což je důležité.“

Sam Lowes (Aprilia Racing Team Gresini) – 17.místo … 1'57,851 (26kol)

„Moc kol jsem dnes nenajel, přesto se nám podařilo na pár věcech dobře zapracovat. Potřebuji zlepšit styl jízdy a to zejména při brzdění, kde je to jiné než jsem byl zvyklý z Moto2. Mám tendenci rychle podřazovat, což je újmu brzdného výkonu, ale dnes se nám podařilo v tomto směru pokročit. V Rakousku je jízda brzda-plyn základ, takže jsme zkoušeli specifická nastavení bez záměru atakovat rychlé časy. Noha pořád bolí, takže jsme skončili o něco rychleji, abych byl pro Rakousko stoprocentní.“
 

DUCATI

Jorge Lorenzo (Ducati Team) – 4.místo ...1'55,542 (55kol)

„Dnes (pondělí) to byl pro mě možná ten nejdůležitější den v roce. Měl jsem perfektní cit s motorkou a jsem velmi spokojen. Už během závodního víkendu jsme byli konkurenceschopní, ale dnes, dnes jsme se zlepšili ještě víc. Je sice pravdou, že dráha byla za poslední dny v té nejlepší kondici, ale podařilo se nám najít nastavení, která sedí mém stylu jízdy a umožňují mi na to zatlačit o něco víc razantněji a jezdit rychleji. Cit s novou kapotáží je stále velmi dobrý, protože mi dává potřebnou jistotu s předkem motorky.“

Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 11.místo … 1'56,403 (45kol)

„Dnešní den byl perfektní, protože jsme stačili vyzkoušet vše co jsme potřebovali. Testoval jsem novou kapotáž, což bylo nezbytné k tomu, abych získal nějakou zpětnou vazbu. V Ducati Corse odvedli úžasnou práci, protože vzhledem k předpisům není snadné obnovit efekt aerodynamických křidélek, ale jako vždy tu jsou v rámci jízdy a pocitu nějaká pro a proti. Bude to užitečně na některých okruzích a myslím, že dobrou výhodu tím získáme v Rakousku.“
 

HONDA

Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 2.místo … 1'55,180 (67kol)

S testem jsem velmi spokojený, protože jsem měl dobrý cit s motorkou okamžitě jakmile jsem vyjel na dráhu. Kombinace teploty a stavu asfaltu nám umožnilo odvést spoustu užitečné práce a zajet velmi dobré časy. Vzhledem k tomu, že počasí bylo výborné, tak jsme vyzkoušeli pár věcí s nastavením pro závod a to také s ohledem na další Grand Prix.“

Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 7.místo … 1'55,795 (53kol)

„Zapracovali jsme na pár detailech jako zlepšení nastavení s cílem dosáhnout lepší citu s motorkou během víkendu. Zkoušeli jsme motorové mapy k tomu docílit lepšího propojení s ovládáním plynu a také jsme pracovali na nastaveních přední vidlice. Také jsme zkoušeli pneumatiky Michelin pro nadcházející závody. Přilnavost dráhy byla dobrá, ale preferovali jsme pracovat na nastaveních než atakovat časy na kolo.“

Cal Crutchlow (LCR Honda) – 6.místo … 1'55,768 (48kol)

„Během dne jsme zvládli najet hodně kol a když jsme skončili tak jsem se necítil vůbec špatně. Soustředili jsme pozornost na brzdění a na to, abychom v každé zóně získali půl sekundy, protože to je třeba zkoušet a odvést maximálně dobrou práci. V Brně se nám dařilo, ale Spielber může být o něčem jiné, což doufám nebude. Během dne jsme jeli dvě sady střední směsi, žádnou měkkou, takže s časy jsem spokojen a můžeme odjet spokojení.“

Jack Miller (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) – 13.místo … 1'56,634 (47kol)

„Dnes to bylo více méně o znovuzískání citu s motorkou třídy MotoGP a pneumatikami Michelin potom, co jsem si ze Suzuki přivezl nějaké zlozvyky ze superbiku. Celkově to byl pro nás pozitivní test, konzistentní časy a opravdu velmi dobré tempo na střední směsi, takže jsem spokojen. Také jsme pracovali na konfiguraci pro Rakousko, kde je brzdění rozhodující.“

Tito Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing) – 12.místo … 1'56,535 (76kol)

„Pracovali jsme na výjezdech ze zatáček a nakonec se nám podařilo najít řešení, jak motorku dostat ven pod plynem a neztrácet protáčením zadní pneumatiky. To je pro mě důležité, protože s tím hodně válčím.“
 

SUZUKI

Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR) – 9.místo … 1'56,123 (47kol)

„Škoda, že jsme nemohli použít měkké pneumatiky, ale ráno jsem bohužel dvakrát spadl, když jsem zkoušel dostat motorku na hranici možností a to nás stálo nějaký čas. Zaměřili jsme se na zlepšení s ohledem na rok 2018 a mám pocit, že zvolený směr je ten správný. Cit s motorkou je teď mnohem lepší. Ve skutečnosti jsem dnes (pondělí) mohl jezdit o hodně rychleji než včera. Také rychlost je lepší. Mluvil jsem s Alexem a on to cítí hodně podobně, takže si myslím, že jsme na správné cestě a máme dobrou šanci se zlepšit.“

Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) – 14.místo … 1'56,637 (69kol)

„Dnes to bylo dobré, protože jsme měli celý den na zkoušení různých věcí. Vyzkoušel jsem nový podvozek s nímž jel Andrea pár závodů a pocitově to bylo velmi dobré. Pojedu s tím Rakousko a uvidíme, zda to bude stejně dobré jako tady. Zlepšili jsme rychlost v zatáčkách a také výjezd ze zatáček.“
 

YAMAHA

Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 1.místo … 1'55,162 (52kol)

„Jsem moc spokojený, protože už je to nějaký čas co jsem byl v pondělí první. Obvykle nemám rád pondělní testování, protože je ta obtížnější část práce. Přesto být první v testu je příjemné. Mezi jinými věcmi jsme testovali kapotáže, což bylo dobré. Mám z toho dobrý pocit, ale bude záležet na dráze a nemyslím, že třeba v Rakousku to bude zvlášť důležité. Také mi sedí vidlice, což mi hodně pomáhá při změně směru, motorka je pak snadněji ovladatelná.“

Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) – 3.místo … 1'55,335 (69kol)

„Pracovali jsme na akceleraci, což je v Rakousku hodně důležité, aby jste dosáhli kvalitního času. Také jsme zkoušeli řadu věcí co se týče elektroniky, což se nám podařilo zlepšit, za což jsem moc rád. Karbonové přední vidlice Öhlins působí mnohem lehčeji, ale jejich účinek rozhodně nebyl takový jaký jsme očekávali. Zkusíme to znovu v Rakousku a uvidíme, jaké to bude tam.“

Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) – 5.místo … 1'55,691 (70kol)

„S týmem jsme nezkoušeli nové věci, ale koukli jsme se na nastavení YZR-M1, abychom zlepšili cit a pokusili se být ještě rychlejší. Odvedli jsme dobrou práci, protože teď motorce rozumím o něco lépe a můžu tak týmu nabídnout podrobnější komentář. Dnes jsem se především zaměřil na výjezdy ze zatáček. Také jsme vyzkoušeli nové pneumatiky s povzbudivým výsledkem, protože zadní pneumatika byla pocitově velmi dobrá, ale to mluvíme o příštím roce. Také jsem vyzkoušel přední směs, kterou preferuje Viñales a byl jsem s tím spokojený. Uvidíme co vše se nám potvrdí v Rakousku.“

Jonas Folger (Monster Yamaha Tech 3) – 8.místo … 1'55,830 (48)

„Vyzkoušel jsem jiný podvozek, který je při zatáčení lepší, takže jsme se rozhodli, že ho budeme používat až do konce sezony. Ještě předtím jsme pracovali na nastaveních, abychom vyřešili problémy, které nás pronásledovaly v průběhu závodního víkendu. Celkově jsme ale odvedli skvělou práci. Cílem bylo dostat větší váhu na předek a výsledky jsou velmi pozitivní.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist