Moto2: Plány "východoněmecké" MZ

Každý trochu znalý historie "MZ" ví, že tato bývalá východoněmecká motocyklová továrna ze Zschopau, vstala naštěstí "z mrtvých". Stalo se to zásluhou Martina Wimmera a Ralfa Waldmanna.

Dva bývalí jezdci Grand Prix, Němci Martin Wimmer a Ralf Waldmann - kteří mají dohromady následující skvělou bilanci: 302 startů v závodech GP, 23 vítězných závodů GP, 66 podiových umístění, 18x Pole position, 24 nejrychlejších kol -, koupili během roku 2009 krachující továrnu z "ex-DDR", tedy MZ. 

A kromě jiného se začali zajímat i o závodní projekt Moto2. Chtěli se zúčastnit i posledního závodu španělského šampionátu CEV, po druhém kvalifikačním čase ale nebyl motocykl MZ v sedle s jezdcem Anthony Westem připuštěn k závodu, neboť neodpovídal reglementu Moto2 pro CEV.


Na posledních testech ve Valencii se prezentoval "zkušební králík", australský jezdec Anthony West, nejlepším časem ze všech testujících, když zaznamenal čas po oba dva dny úplně stejný čas 1.37.4. "Myslím si, že jsem byl schopen zajet i čas pod 1.37, ale když jsem si nazul nové pneu, tak jsem už nemohl "našaltrovat" na 6. převodový stupeň" komentoval testy ex-pilot Grand Prix v týmu Kawasaki Anthony West a Ralf Waldmann to doplnil: "Motor už měl za sebou přes 1 300 km a tak už byl unavený". 

Jeho konkurenti ovšem vyčítali týmu MZ, že to nebyl čistý motocykl Moto2, nýbrž supersportová Honda stáje "Stiggy", tedy ten stejný motocykl, se kterým vlastně skončil West na 7. místě v supersportovém šampionátu 2009. 

"Tento motocykl má o 18 kg více než normální motocykl kubatury Moto2. A my jsme nyní zažádali o patentování tohoto rámu", odůvodňuje vše Martin Wimmer.


"Doufáme, že nás schválí jako dalšího účastníka startovní listiny Moto2 pro rok 2010. Když se uzavírala v září startovní listina Moto2 na rok 2010, tak jsme ještě neměli pohromadě potřebný budget. To ale není současný problém, ba naopak. Jsme v současném provizorním startovním poli jediným týmem, za kterým stojí opravdová motocyklová továrna. A dle toho se odvíjejí i potencionální sponzoři. Anthony by mohl být náš jezdec pro tento projekt" uzavřel vše Rald Waldmann.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist