Po testech v Barceloně

V pondělí testovali jezdci královské kubatury na okruhu v Montmeló a připravovali se tím na další průběh sezony, jejíž první polovinu uzavřou závody v Assenu a na Sachsenringu. Jaký byl tento test a co v něm jednotliví jezdci zkoušeli, prezentovali samotní závodníci, jejichž většina zajela časy do první desítky.

MotoGP - Test Barcelona

Marc Márquez (Repsol Honda Team) - 1.místo ... 1´41,184 (64kol)

„Dnes jsme toho vyzkoušeli hodně. Od elektroniky přes nastavení motorky až po odpružení. Musím říct, že jsem se cítil ještě lépe než během víkendu Grand Prix. Také jsme přišli na pár věcí, které tak úplně nefungovaly nebo jsme s tím nepočítali a právě takové testy jsou užitečné k získání určité představy ohledně budoucnosti. Teď už se musíme připravit na další závod v Assenu.“

Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) - 7.místo ... 1´41,969 (60kol)

„Během dne jsme odzkoušeli dvě různé přední vidlice, také jsme pracovali na nastavení elektroniky a nové směsi přední pneumatiky. Tato pneumatika nám nabídla dobré výsledky a pro některé z nadcházejících podniků pro nás může být pozitivem za podobných podmínek, jaké tu byly během závodu Grand Prix, což znamená, že ani příliš měkká a ani tvrdá. Celkově to bylo pozitivní, třebaže jsme učinili jistý posun vpřed už mezi Mugellem a Barcelonou. S ohledem na nové díly, které jsme tu testovali, mám dobrý pocit.“
Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) - 3.místo ... 1´41,515 (67kol)

„Předpokládal jsem, že budu daleko víc unavený po třech dnech ježdění tady, ale dnes (v pondělí) jsem se cítil v pohodě a dokázal jsem zajet hodně výjezdů na víc jak šest kol. Testovali jsme pár věcí, abychom zklidnili motorku při akceleraci a dokázal ji zvednout o něco dřív než jsme byli schopni, což se nám podařilo zlepšit a s výsledkem jsem spokojený, protože není vůbec snadné v testu zaznamenat tak důležité věci.“

Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) - 10.místo ... 1´42,174 (58kol)

„Měli jsme tu zajímavý materiál k vyzkoušení. Byly tu jiné výfuky pro další část sezony, ale také jsme už pracovali na nadcházející sezoně. Měli jsme k dispozici motor ve specifikaci pro rok 2015 a také novou přední pneumatiku od Bridgestone, což byl zajímavý test. Pro mě osobně to bylo OK, na motorce jsem se cítil dobře a s týmem jsme přišli na pár nových věcí. Teď už musíme takto pokračovat dál.“
Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 2.místo ... 1´41,224 (74kol)

„Dnešní (pondělní) test byl skutečně pozitivní, protože jsme zvládli vše, co jsme potřebovali udělat a stejně tak se nám podařilo objasnit několik záhadných problémů z včerejška (neděle). Na motorce jsme se cítil mnohem pohodlněji, zajel jsem pětasedmdesát kol s nejlepším časem až v samotném závěru a ten byl dokonce rychlejší než jakého jsem byl schopen dosáhnout v průběhu Grand Prix. Celkově jsme vyzkoušeli řadu různých věcí jako například nastavení geometrie, elektroniky, brzdění motorem plus novou pneumatiku od Bridgestone, takže celkem dost nabitý, ale produktivní program. Hlavním cílem bylo zlepšit brzdnou stabilitu a vše kolem brzdění motorem, čehož se nám podařilo dosáhnout. Teď už se těším na cestu do Assenu, kde se nám snad podaří tyto nové informace využít.“

Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) - 4.místo ... 1´41,640 (59kol)

„S tím, co se nám dnes (pondělí) podařilo udělat jsem velmi spokojený. V prvním testu, který byl v květnu na okruhu v Jerezu, jsme provedli dobrá zlepšení, která mi umožnila lépe pochopit moji novou motorku a jsem přesvědčen, že o tomto testu můžeme říct to samé. Po náročném víkendu jsme společně s týmem testovali spoustu různých nastavení Yamahy, které budou důležité pro nadcházející závody, časy a tempo bylo také velmi pozitivní. Na Yamaze mám perfektní pocit, tým pracuje skvěle, takže jsme rozhodně znovu pokročili v oblasti na niž jsme pracovali a určitě je motorka v tomto směru lepší ve srovnání s včerejškem (neděle). Musím říct, že nyní nejvíc zápasím s nedostatek zkušeností v rámci nastavení motorky, což je také důvod našeho výkonu z uplynulého víkendu. Už teď se ale těším na další klání v Assenu, protože se nemůžu dočkat až uvidím, jak dokážeme zhodnotit výsledky tohoto testu.“
Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) - 5.místo ... 1´41,655 (57kol)

„Jízda s motorkou byla mnohem méně náročnější, protože teploty byly nižší ve srovnání s tím, co bylo během víkendu. Zaznamenali jsme produktivní den hodnocením různých aspektů nastavení motorky. Zejména jsme pracovali na elektronice, abychom zlepšili řízení trakce při výjezdu ze zatáček a to především v podmínkách vysokých teplot, jaké byly v nedělním závodu. Také jsme se snažili zlepšit zadní přilnavost a vyzkoušeli jsme novou přední pneumatiku od Bridgestone, která je opravdu hodně dobrá.“

Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) - 9.místo ... 1´42,153 (39kol)

„Poprvé jsme testovali nový podvozek a mám z toho pozitivní pocit. Už teď jsem zaznamenal v určitých oblastech nějaká zlepšení. Samozřejmě je třeba najet mnohem víc kilometrů a rovněž zapracovat na nastavení, ale už teď mám cit s motorkou dobrý. Také jsme vyzkoušeli pár nastavení pro elektroniku, abychom zlepšili starty, ale tady jsme nedocílili očekávaných výsledků. Každopádně budeme nadále pokračovat v práci a už se moc těším na závod v Assenu, protože je to má oblíbená dráha.“
Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 11.místo ... 1´42,379 (34kol)

„Dnes (pondělí) jsme pracovali na základním nastavení a elektronice. Neměli jsme tu žádný nový materiál k vyzkoušení, ale pokaždé je něco takového důležité absolvovat, protože během závodního víkendu vám na podobnou práci na drobných detailech prostě nezbude čas. Je dobré mít den testování, třebaže jsme nenajeli velký počet kol. Také jsme zkoušeli novou přední pneumatiku na níž jsem měl dobrý pocit, třebaže povrch dráhy nebyl úplně zahřátý.“

Cal Crutchlow (Ducati Team) - 13.místo ... 1´42,909 (66kol)

„Dnes (pondělí) jsme si museli potvrdit pár nastavení ze závodního víkendu. Zlepšili jsme se v podmínkách závodu a i když jsem dnes nenastavil nejrychlejší čas, jsem spokojenější než jsem byl po skončení závodního víkendu.“
Michele Pirro (Ducati Test Team) - 15.místo ... 1:43.305 (69kol)

„Docela už jsem unavený, protože jsem najel sedmdesát kol na klasickém okruhu a deset kol ráno přes zatáčku formule 1. Stále pokračujeme v práci na novém software, který jsem použil v závodu a jsem s výsledkem spokojený. Budeme tu testovat také v úterý a ve středu, takže věřím, že se mi jednotlivé strategie ještě podaří zlepšit, aby je mohli použít tovární jezdci už v dalších závodech.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist