Představení týmu a techniky AB Motoracing
Text: Petr Czyž | Foto: Petr Czyž , Jiří Jevický | Zdroj: TZ AB Motoracing | Zveřejněno: 7.3.2015 | Zobrazeno: 8 630x
Ve čtvrtek proběhla v rámci slavnostního zahájení Motosalonu v Praze prezentace týmu Karla Abrahama s nímž nastoupí do letošního ročníku mistrovství světa silničních motocyklů. V Kategorii MotoGP zůstává brněnský závodník u stroje specifikace Open Honda RC213V-RS. Co se týče týmu, tak došlo ke změně na pozicích telemetrika a logistika, kde Renata Pennacchio a Linda Sbaraglia nahradí dvojice Amando Garcia Canto a Olivier Boutron.
Kapitoly článku
Marco Grana (IT) - šéfmechanik
Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už osm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem.Amando Garcia Canto (ESP) - telemetrik
Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii. Dosud pracoval v týmu Aspar v Moto2.Yannis Maigret (FR) - mechanik
V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.Martin Havlíček (CZ) - mechanik
Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už třináct let.Martin Nesvadba (CZ) - mechanik
V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Po prvním Karlově podiu v Japonsku v roce 2010 přestal kouřit, vydrželo mu to ale jen dva roky.Pietro Berti (IT) - mechanik
Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.Olivier Boutron (FR) - logistika
Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Za sebou má zkušenosti z továrního týmu Yamaha, kde spolupracoval s Benem Spiesem, loni působil u týmu Marc VDS.Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)