Rossi a Hayden dnes na Wroomu

Tovární jezdci Ducati Valentino Rossi a Nicky Hayden se dnes během TK v italském lyžařském středisku Madonna di Campiglio vyjádřili nejen ke svým budoucím plánů, ale bylo rovněž osvětleno, proč se včerejší zahájení a vůbec celý "Event Wroom 2012" musí obejít bez motocyklu MotoGP - což není zas tak úplně normální - Ducati Desmosedici GP12 a všichni se tak museli spokojit "pouze" s Ducati Panigale 1199.


Při týmové prezentaci Ferrari a Ducati v lyžařském středisku Madonna di Campiglio se spolu střetli Valentino Rossi a Fernando Alonso. Oběma sportovním hvězdám rozhodně nevyšla uplynulá sezóna a u obou by se dala bezpochyby nazvat jako hodně trisktní, takže si možná měli jak Rossi, tak Alonso, hodně co popovídat.

Jinak všechny přítomné novináře a fanoušky hodně nemile překvapilo, že se vůbec poprvé v historii Ducati nepodařilo, aby na tomto tradičním týmovém představení prezentovala nový motocykl na sezónu 2012!

Důvod je prozaický: Při prvním testu Ducati GP12 s novým hliníkovým deltaboxovým šasím (dva dny po finále MS 2011 ve Valencii) zaostal Valentino Rossi 1,5 sekundy za nejlepším časem továrního jezdce Repsol-Honda Danim Pedrosou. Tím se vytvořila úplně jasná situace: Do prvních testů 2012 v Sepangu (od 31. ledna) musí být postavena nová verze motocyklu Ducati. Ostatně s nějakým dalším motocyklem Ducati s názvem Ducati GP "Zerro" jezdil potom v Jerezu testovací jezdec Carlos Checa.

Z tohoto důvodu se museli Valentino Rossi (32) a jeho týmový kolega Nicky Hayden (30) spokojit v Madonně s pózováním na sériovém motocyklu Superbike Ducati 1199 Panigale, zatímco v hlavním sídle Ducati Corse v Borgo Panigale u Bologně se horečnatě pracuje na nových řešeních Ducati Desmosedici GP12.

"Viděl jsem design nového motocyklu na computeru. Proti listopadu se na něm hodně změnilo. Musíme dohnat velkou časovou ztrátu na nejlepší, kterou máme. Proto nechci nyní vůbec říkat, že pojedeme v roce 2012 o titul. Náš cíl musí být, přiblížit se Hondě a Yamaze a snad bojovat o jednotlivá vítězství v závodech", vysvětlil dnes aktuální stav Valentino Rossi.

Rossiho smlouva s Ducati končí s 31. prosincem 2012  a co bude Valentino dělat v roce 2013, nechtěl dnes prozradit: "Nejdříve musíme udělat z Ducati konkurence schopný motocykl. V únoru budu mít sice už 33. narozeniny, ale dovedu si představit, závodit v MotoGP ještě další dva roky".

"Během sezóny nás čeká velmi zajímavý scénář, neboť smlouvy čtyř pilotů se končí a karty budou znovu zamíchány. Pokud mám být upřímný, tak nevím, jaká bude moje budoucnost. Dovedu si ale představit i další dvouletou smlouvu s Ducati. Začneme spolu jednat v polovině sezóny, neboť se musím připravit na rok 2013. Tam se naskýtá řada možností, které jsou současně nemožné", řekl dále Rossi.
Tovární pilot Ducati Nicky Hayden má za sebou hodně náročnou a neúspěšnou sezónu. Jako osmý jezdec MS 2011 a pouze s jedním podiovým umístěním (Jererz) ví tento sympatický Američan velmi dobře, že pro obnovení smlouvy na rok 2013 se bude muset hodně zlepšit.

Nicky Hayden si ostatně nedělá žádné iluze, pojede za tovární tým Ducati už čtvrtou sezónu a doposud má mistr světa 2006 a vítěz tří závodů Grand Prix na svém kontě pouhá tři pódia rovnoměrně rozložená do všech tří roků svého působení u Italů a ani jeho celková umístění nejsou zrovna nějak světoborná (2009-13., 104 bodů), (2010-7., 163 bodů) a (2011-8., 132 bodů).

Bohužel sezóna 2012 začala pro něho nepříliš šťastně, zlomená lopatka a tři žebra k tomu, to vše po havárii při tréninku 27. prosince.

Nyní bojuje Hayden s časem, aby se mohl zúčastnit testu v Sepangu: "Je to velmi důležitý test, neboť jsem kvůli svému zranění zápěstí nemohl ve Valencii vyzkoušet nový hliníkový rám.", řekl dnes Hayden, který se ostatně nijak netají tím, že si s dosavadním karbonovým šasím moc nerozuměl. "Mému levému rameni se už daří lépe, po dvou týdnech od pádu už nemusím nosit žádné zavěšení. První den po pádu to nebylo vůbec příjemné, zlomená žebra hodně bolela. Ale nyní jsem už pomalu začal s lehkým rehabilitačním tréninkem. Nerad bych do testu v Sepangu ztratil veškerou sílu", říká 30-letý Američan z Owensboro/Kentucky.

Hayden odevzdal hlavnímu inženýru u Ducati Filippu Preziosovi své některé návrhy ke zlepšení motocyklu: "Celá Ducati musí být jednodušší. V loňském roce se udělalo tolik změn, že třeba moji technici už nevěděli co dělat a začali pracovat úplně špatným směrem. Proto jsme byli na některých okruzích dokonce pomalejší než v roce 2010", řekl dnes také Nicky Hayden.

Návrat na motocykly o objemu 1000 ccm přivítal Nicky Hayden opravdu s radostí, nakonec právě on byl v roce 2006 posledním mistrem světa éry motocyklů o objemu 990 ccm: "Ovšem díky elektronice a pneumatikám Bridgestone už určitě nezažijeme tolik divokých smyků jako tehdy", řekl závěrem tovární pilot Ducati Nicky Hayden.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist