Rossi poradcem Bridgestonu
Text: Jiří Mikšík | Zdroj: rossi-ducati.cz | Překlad: PacienT | Foto: Ducati Corse | Zveřejněno: 3.4.2011 | Zobrazeno: 5 731x
Továrna Bridgestone začátkem března oznámila, že se Valentino Rossi stal jejím poradcem pro vývoj. Tato smlouva byla podepsána v únoru 2011 a v jejím rámci bude frima Bridgestone spolupracovat s Valentinem Rossim v „propagaci vášně a nadšení pro motocykly mezi uživatele po celé Evropě
Zajímavá infomace se objevila během závodního víkendu ve španělském Jerezu, když firma Bridgestone, s níž má Valentino Rossi čerstvě uzavřenou smlouvu jako poradce a testovací jezdec , oznámila, že rozšiřuje nabídku pneumatik a v Estorilu budou mít jezdci MototGP k dispozici novou přední pneumatiku.
Abychom celou tuto problematiku pochopili, tak se ale musíme vrátit trochu do minulosti a přečtěme si společně následující řádky:"Když v roce 2007 vyhrál Casey Stoner titul světového šampióna, odehrávala se v několika týmech paddocku MotoGP bitva o volbu dodavatele pneumatik a mnoho lidí dodnes připisuje tehdejší výhodě pneumatik Bridgestone a problémům ostatních s pneumatikami Michelin (včetně Valentina Rossiho) velkou váhu a označuje ho za jeden z hlavních důvodů, proč měl Casey na trati takovou převahu. Následný vývoj vedl až k tomu, že se Bridgestone stala jediným dodavatelem pneumatik MotoGP a o jejich důležitosti na výkony v závodech nepochybuje snad nikdo, kdo se v prostředí nejrychlejšího závodění na dvou kolech alespoň trochu orientuje.
Na konci ledna tohoto roku se na serveru Sportrider objevil dlouhý rozhovor s hvězdou závodů kubatury 500ccm z osmdesátých let – Randy Mamolou, který je považován za jednoho z největších odborníků a jeho komentáře k současnému dění v MotoGP jsou velmi ceněné. Ten v tomto rozhovoru problematiku pneumatik označuje za naprosto klíčovou, když například říká: „My všichni používáme stejné pneumatiky, takže se všichni pokouší jejich motocykl pneumatikám přizpůsobit. Když Rossi odešel od Michelinu k Bridgestone, tak se postaral o to, aby se Yamaha přizpůsobila pneumatikám, na kterých do té doby jezdil Stoner. Takže ne že by byly pneumatiky pro tento motocykl vyrobeny. Teď musí Ducati přizpůsobit motocykl tomu, aby na těchto pneumatikách fungoval lépe. A já vím, že spousta továren měla v průběhu sezóny problémy, především s tím, že se jim nedařilo dosáhnout vyšší teploty na předním kole.“ A nyní pojďme do současné reality:
Jak uvedl italský server Motorsprint, tak proti tomu protestovala továrna Honda s argumentem, že bude mít Valentino Rossi výměnou za jeho služby od Bridgestone takovou pneumatiku, která mu poskytně oproti ostatním výhodu. Jak je všem fanouškům MotoGP jistě dobře známo - viz výše uvedený citát Randy Mamoly -, je otázka pneumatik naprosto klíčovou otázkou a myslím že není pochyb o tom, že se prostřednictvím pneumatiky s novou konstrukcí pokouší Valentino Rossi své Ducati pomoci, tak uvidíme, zda-li to pomůže problémy s předním kolem Ducati alespoň zredukovat.
Abychom celou tuto problematiku pochopili, tak se ale musíme vrátit trochu do minulosti a přečtěme si společně následující řádky:"Když v roce 2007 vyhrál Casey Stoner titul světového šampióna, odehrávala se v několika týmech paddocku MotoGP bitva o volbu dodavatele pneumatik a mnoho lidí dodnes připisuje tehdejší výhodě pneumatik Bridgestone a problémům ostatních s pneumatikami Michelin (včetně Valentina Rossiho) velkou váhu a označuje ho za jeden z hlavních důvodů, proč měl Casey na trati takovou převahu. Následný vývoj vedl až k tomu, že se Bridgestone stala jediným dodavatelem pneumatik MotoGP a o jejich důležitosti na výkony v závodech nepochybuje snad nikdo, kdo se v prostředí nejrychlejšího závodění na dvou kolech alespoň trochu orientuje.
Na konci ledna tohoto roku se na serveru Sportrider objevil dlouhý rozhovor s hvězdou závodů kubatury 500ccm z osmdesátých let – Randy Mamolou, který je považován za jednoho z největších odborníků a jeho komentáře k současnému dění v MotoGP jsou velmi ceněné. Ten v tomto rozhovoru problematiku pneumatik označuje za naprosto klíčovou, když například říká: „My všichni používáme stejné pneumatiky, takže se všichni pokouší jejich motocykl pneumatikám přizpůsobit. Když Rossi odešel od Michelinu k Bridgestone, tak se postaral o to, aby se Yamaha přizpůsobila pneumatikám, na kterých do té doby jezdil Stoner. Takže ne že by byly pneumatiky pro tento motocykl vyrobeny. Teď musí Ducati přizpůsobit motocykl tomu, aby na těchto pneumatikách fungoval lépe. A já vím, že spousta továren měla v průběhu sezóny problémy, především s tím, že se jim nedařilo dosáhnout vyšší teploty na předním kole.“ A nyní pojďme do současné reality:
Jak uvedl italský server Motorsprint, tak proti tomu protestovala továrna Honda s argumentem, že bude mít Valentino Rossi výměnou za jeho služby od Bridgestone takovou pneumatiku, která mu poskytně oproti ostatním výhodu. Jak je všem fanouškům MotoGP jistě dobře známo - viz výše uvedený citát Randy Mamoly -, je otázka pneumatik naprosto klíčovou otázkou a myslím že není pochyb o tom, že se prostřednictvím pneumatiky s novou konstrukcí pokouší Valentino Rossi své Ducati pomoci, tak uvidíme, zda-li to pomůže problémy s předním kolem Ducati alespoň zredukovat.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?