S Lukášem Peškem po úvodních třech GP

V úvodních třech závodech sezony Lukáš Pešek ani jednou nebodoval a na svůj první mistrovský bod prozatím čeká. Ve svém premiérovém ročníku jezdce MotoGP se mu do této chvíle nejvíc dařilo v Kataru, když po startu z patnácté pozice dokončil zahajovací závod sezony osmnáctý.

V letošním roce patří sedmadvacetiletý Lukáš Pešek mezi sedm nově příchozích závodníků elitní kubatury motocyklového šampionátu. Jeho předsezonní příprava byla vzhledem k počtu ujetých kilometrů minimální, takže společně s italským týmem Came IodaRacing Project odjížděli do Kataru s tím, že tuto ztrátu budou muset nějakým způsobem dohnat v trénincích.

Před čtvrtým kolem sezony motocyklového šampionátu, které je na programu 19. května ve francouzském Le Mans, jsme s Lukášem Peškem hovořili o tom, jaká byla úvodní trojice závodů v Kataru, Austinu a Jerezu. „Upřimně, patnácté místo v Kataru byla tak trošku náhoda. Prostě jsem se tam v jednu chvíli utrhl a trefil to jedno rychlé kolo, takže jsem byl patnáctý na startu, ale určitě to v této chvíli není pozice, kde bych se měl nacházet, i když bych samozřejmě chtěl,“ uvedl pro motorkáře.cz Lukáš Pešek.

„Po startu jsem jel do prvních zatáček celkem opatrně, protože jsem nechtěl spadnout a také z toho důvodu, že už jsem dlouho nezávodil s takovými jezdci jako teď, takže jsem byl víc opatrný a proto tam ztratil nějaké pozice. První víkend sezony byl těžký, člověk nikdy neví, co může čekat. Nakonec jsme ale závod dokončili a to bylo pozitivní.“
Následoval víkend v americkém Texasu. Na dráze Okruhu Amerik nikdo, až na pár jezdců továrních týmů, netestoval ani netrénoval, takže všichni začínali od nuly. V přípravě na nedělní závod zajel Lukáš Pešek nejlépe jednadvacátý tréninkový čas a do závodu se kvalifikoval třiadvacátý. „Tehdy nám začaly problémy s elektronikou a navíc jsem vůbec nedokázal najít takové nastavení, aby mi neklouzala motorka. Svým způsobem jsem se v pátek a sobotu celkem dost trápil a dá se říct, že až v neděli to fungovalo tak, jak jsem potřeboval.“

„V úvodním kole závodu jsem získal nějaké pozice tím, že jsem spolu s ostatními nejel ve vláčku, ale mimo něj. Pak jsem postupně ztrácel, což bych neviděl nějak tragicky, protože jsem se dostal zpátky na pozice, které bylo v mých silách udržet,“
pokračoval český jezdec, jenž byl po startu v jednu chvíli dokonce na bodech. Osm kol před cílem už jel dvacátý, těsně za trojicí Petrucci, Corti a Aoyama. V jedné ze zatáček ale vynechal motor týmového kolegy Petrucciho, Ital zpomalil a český jezdec už nestačil zareagovat. Následoval pád a první nedokončený závod. „To byla velká škoda. Petrucci samozřejmě nezastavil úplně, ale při takové rychlosti je to skoro stejné. Zavadil jsem o něj a bohužel spadl.“

Zatím poslední závodní víkend absolvovali jezdci motocyklového šampionátu na jihu Španělska. V Jerezu panovalo hezké slunečné počasí, ale to štěstí českému jezdci nepřineslo. Ten společně s týmem znovu řešil problémy s elektronikou, prožil si pěknou smůlu v úvodu kvalifikace, a i když znovu předvedl dobrý start, cílem závodu španělské Grand Prix neprojel.
„Bohužel po celý první den jsme řešili problémy s elektronikou, takže jsme téměř nejezdili. V sobotu nám už začala elektronika fungovat, což si myslím bylo dost dobře vidět na tom, jak jsme se posunuli pořadím. Pak následovala kvalifikace, do které jsme kvůli vysokým teplotám vyjeli s tvrdou přední pneumatikou. To se mi následně vymstilo, protože jsem přední pneumatiku vůbec neznal a v nájezdu do druhého kola spadl. To byla zásadní chyba. Rázem bylo po kvalifikaci, protože jsem musel pro náhradní motorku, která ale nebyla připravena tak ideálně, aby absolvovala kvalifikaci. Co se týče závodu, tak tam se mi opět povedl start, ale o něco později jsem spadl. Na tvrdé přední gumě jsem havaroval v kvalifikaci a něco podobného si prožil také v závodu, takže je to všechno o zkušenostech, které stále získávám. Můj styl jízdy zatím není adekvátní tomu, abych mohl jet tuto přední tvrdou gumu.“

Po závodním víkendu španělské Grand Prix zůstaly týmy královské kubatury na jihu Španělska, aby v pondělí letos poprvé v průběhu sezony vyzkoušely nová zlepšení na svých motocyklech. Stáj Came IodaRacing Project na pondělí plánovala vyzkoušet elektroniku litrového motocyklu Ioda Suter – BMW, ale Lukáši Peškovi nebylo dobře, takže test předčasně ukončili.

Dalším podnikem v kalendáři motocyklového šampionátu je už tento víkend na okruhu Bugatti v Le Mans Velká cena Francie. Lukáš Pešek zajel na francouzské dráze nejlépe v roce 2007, když tehdy závod stopětadvacítek dokončil na druhém místě a o dva roky později projel cílem sedmý ve čtvrtlitrech. Zda patří okruh Bugatti mezi jeho oblíbené, byla dnes poslední otázka na Lukáše Peška. „Okruh je to opravdu pěkný, to určitě ano, ale tady na této velké motorce získávám na všechny tyto okruhy zcela jiný pohled, protože s ní jedete úplně jinak a tempo je také o něčem jiném. Na dvoudobých motorkách se mi tam líbilo, takže pokud to bude podobné s čtyřtaktem, budu jen rád.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist