Závěr předsezonní přípravy MotoGP patří Kataru

Poslední IRTA test v rámci předsezonní přípravy absolvují jezdci královské kubatury na okruhu Losail v Kataru. Příprava jezdců a týmů MotoGP skončí přesně v místě, kde koncem března odstartuje úvodním podnikem letošní ročník mistrovství světa silničních motocyklů. Test začíná v sobotu 14.března a končí v pondělí 16.března. Samozřejmě součástí testu je jízda pod světly reflektorů. Úvodní závod sezony je na programu v neděli 29.března 2015.

Týmy měly nějaký čas na to, aby analyzovaly data z předchozích dvou testů v Malajsii a nyní vyzkoušejí provedená zlepšení a připravili techniku na úvodní podnik sezony. Jezdci mají prostor na přizpůsobení se podmínkám jízdy za umělého osvětlení a technici získají určitou představu o stavu dráhy, teplotách po západu slunce nebo úrovni přilnavosti, kterou Losail v noci nabízí.
Po dvou testech v Malajsii je nejrychlejším jezdcem dosavadní části předsezonní přípravy Marc Márquez (Repsol Honda Team), úřadující mistr světa královské kubatury MotoGP. Španěl si s RC213V velmi dobře rozumí, takže se v Kataru zaměří především na přípravu na zahajovací víkend sezony. Týmový kolega Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) je také rychlý, ale v Kataru bude pro všechny nová situace, takže Španělovým cílem bude pokud možno zrychlit ve srovnání s ostatními.
Tovární Yamaha nastupuje do posledního testu již vybavena novou převodovkou a po zkoušce v Malajsii ji teď čeká další test v Kataru. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) byl koncem února hodně blízko Marca Márqueze, takže Španěl bude chtít podobným způsobem pokračovat dál. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) příliš velkou změnu nepociťuje, ale to se může změnit, protože do Kataru jeho tým přijede vybaven novými řešeními jak Italovu M1 zrychlit.
Třetím továrním týmem je Ducati s dvojicí motocyklů Desmosedici GP15. Tyto stroje jsou zdá se velmi rychlé a ve spojení s výhodami plynoucími s možnosti pracovat v režimu Open, můžou rychle dosáhnout vítězství v závodu a o tyto privilegia přijít. Velmi dobře si zatím vede Andrea Iannone (Ducati Team) a samozřejmě podobně je na tom také Andrea Dovizioso (Ducai Team). Oba jezdci působí dojmem, že mají DNA Ducati. V Kataru budou pokračovat v dalším vývoji nových motocyklů, které spatřily světlo světa ani ne před měsícem.
Japonská Suzuki jede do Kataru především testovat a přípravě na zahajovací podnik budou věnovat prostor až vyzkouší všechny nové věci, které týmu Suzuki Ecstar výrobce připravil. Zapracovali na motoru, čímž zmenšili odstup na přední jezdce, ale stále ještě mají pár věcí v záloze, které by jim měly umožnit ještě výraznější posun vpřed. Vývojová práce spočívá především na Aleixi Espargarovi (Suzuki Ecstar MotoGP) a jeho zkušenostech z působení v MotoGP. Maverick Viñales (Suzuki Ecstar MotoGP) pracuje především na adaptaci novým podmínkám, protože přichází z třídy Moto2.
Aprilia urychlila vstup do MotoGP o jeden rok a letošní sezonu věnují především vývoji motocyklu pro rok 2016. V Malajsii měli možnost pracovat s celkem dvěma variantami motocyklu RS-GP na bázi loňské ART. První variantu pojmenovali “Step1“ a tu druhou “Step2“. První variantu testovali loni v listopadu v posezonních testech, druhá varianta je modernizovaná verze. Oba jezdci týmu Aprilia Racing Team Gresini Álvaro Bautista a Marco Melandri dávají přednost první variantě s níž nastoupí také tuto sobotu v Kataru a zároveň bude základem pro další vývoj. Ital Melandri zatím není z výsledků nadšený, ale vedení Aprilie věří, že jakmile se přizpůsobí pneumatikám Bridgestone (přestup z Pirelli) jeho výkony půjdou nahoru.
V Kataru budou tentokrát testovat všechny týmy. Nebude to jak loni, kdy tovární stáje musely testovat pneumatiky Bridgestone na Phillip Islandu, čímž následně jejich jezdci přišli o možnost přípravy v Losail. Takže mimo továrních stájí budou na dráze jezdci satelitních i privátních týmů a to včetně brněnského týmu AB Motoracing s Karlem Abrahamem, jediným českým zástupcem v prestižní kategorii MotoGP.
Test v Kataru začíná v sobotu 14.března a končí v pondělí 16.března 2015. Pokud platí časový harmonogram, kterým se řídili loni, tak testovací den začíná v 16 hodin a končí ve 23 hodin místního času. Převedeno na čas v České republice je to od dvou odpoledne do devíti večer.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist