Druhý report z TT Isle Of Man 2012

Podruhé se nám z letošní Tourist Trophy ozval jediný český jezdec na Isle Of Man, Michal "Indi" Dokoupil.

28.5.

Přivítalo nás opět krásné počasí, na zdejší poměry až nezvyklé. Tentokrát čekala Indiho jen jízda na Yamaze R6 v rámci Supersportů. Na motorce jsme nedělali žádné velké změny, protože byla dobře připravená už z K2 moto z Nové Paky a jediné, co jsme trochu změnili, byly převody, kde jsme vycházeli z poznámek z roku 2009. Indi najel do prvního kola a zajel čas s pevným startem cca dvacet a půl minuty. Nezastavoval a rovnou dal i druhé kolo, které bylo za 20:03 a vrátil se do depa. Další kola už nenajížděl, protože měl přední pneu už hodně přes 400km a zadní přes třista a další den měl v plánu na tom ještě dvě kola odjet.
„ Soustředil jsem se hlavně na trať, podvozek, převody…je toho hodně co se musí vyzkoušet a co samozřejmě nesedí. Nastavit vše tak, aby to vyhovalo po celé délce trati 60km, je opravdu náročný. Musím říct, že se mi ale celkově jelo hodně dobře a to i přes to, že tu máme opravdu stockovou motorku se 118 hp, což je oproti špicce slušný rozdíl.“
Po tréninku jsme řešili problém s transpondéry, protože jsme „vyfasovali“ jen jeden, ale na druhý den jsou tréninky obou tříd, a přes přejímku musí mít transpondéry oba motocykly. Naštěstí to vyřešil kamarád Chris, který má transpondér doma a zítra ho přiveze. Večer jsme vyrazili na jeden cider do hospůdky „Cat with no tail“ (Bezocasá kočka) a na večeři k Podobským. Na další den čekala Milana ještě práce na Twinu a Indi musí shánět tlumič řízení nebo nějaké řešení na ten náš stávající.

29.5.

To snad už není ani možný, ale zase nás ráno přivítalo sluníčko a teplo. Dopoledne jsme jeli do Douglesu, kde si Indi koupil místní simkartu do telefonu, aby tolik neprovolal, a taky jsme sháněli čísla na motorky, protože měli den předtím na technické připomínky k tvaru čísel. Jak jsme se vrátili, začal Indi po depu shánět tlumič řízení na Twina. Konečně už přijel kamion K-Tech a tak se byl Indi zeptat tam.
„Jen co jsem se tam ukázal, tak mi borec řekl, že na mě nemá čas, protože mu na stole leželo asi dvacet vidlic, ale že si ho mám teda najít sám a otevřel skříň. Tak jsme se v tom začali s Milanem hrabat, něco vybrali, napsali jméno a šli to zkusit na motorku. Musela se vyndat jedna vidlice, na kterou se dala objímka, a uchycení Milan vyřešil k rámu, tak uvidíme.“

Ani jsme se nenadáli, a už jsme zase tak tak stíhali odjet na technickou. Tentokrát jsme prošli bez připomínek, i když my sami jsme o jednom restíčku věděli. Taky jsme nechali přezout alespoň přední gumu na R6 na náhradní ráfek s tím, že se kdyžtak přezuje v boxech.
Jako první trénink byly Supersporty, společně se Superbikama a s litrovýma Stockama. Indi zajel hned v prvním kole s pevným startem čas 20:02 a druhé kolo za 19:59.

„Do prvního kola jsem najel v rychlejším tempu, abych si vyzkoušel podvozek, ale v úseku za Sulby Straight, kde jsou hrboly, jsem nemohl jet naplno, tak jako ostatní, i když jsem to zkoušel. Zadek byl o dost měkkčí než předek, a celá motorka dost uskakovala do stran, takže jsem v druhém kole v těchto místech raději zvolnil, protože i gumy už nejsou nejnovější. Změnili jsme trochu převod, ale vrátíme se k původní verzi. Celkově jsem ale spokojený, cítím se dobře a hlavně mě nebolí noha, která mě loni trápila snad víc, než záda.“

Další dvě kola jel Indi na Twinu, na kterém byly ještě stále původní gumy Dunlop 207 už v dosti „zajímavém“ stavu. Na přejímce se na to moc netvářili, ale prošli jsme. Tentokrát dokonce odebírali všem i vzorky benzínu na kontrolu.
„Sesednout ze šestky na Twina je skoro jako na kolo . První kolo bylo důležité si odzkoušet tlumič řízení a pohlídat, jestli to nebude dělat nějakou neplechu, nic takového se ale nedělo a tlumič řízení zafungoval přesně tak, jak měl, paráda. Změnili jsme převody a to byla chyba, protože do kopce se motorka už téměř neuvezla. Den předtím jsem měl maximálku alespoň 210 a teď jsem se nedostal nad 180kmh.Zadní guma už klouzala tak, že jsem musel všechny zatáčky brát hodně zeširoka a nechávat motorku co nejvíc na rovno. V rámci tréninku ale jinak dobrý.“

Závod se pojede na tři kola, a většina jezdců má větší nádrže, takže mám obavu, že pojedou tři kola v kuse. Pokud budeme stavět na tankování, bude to další ztráta půl minuty minimálně, takže budeme řešit nejen to, jak popohnat 64 koníků, ale i jak zvětšit obsah nádrže.

Večeře byla opět v režii Podobských, takže co se týče stravy, jsme tu jako v bavlnce. Zakončení dne jistil ještě jeden cider s Tondou a Mirkou Kuřimskými a kluci pak ještě ve stanu přemítali, co by se dalo ještě v rámci možností tady s Twinem provést. No ale to se uvidí až další den.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist