Brno rozhodlo o prvních šampiónech

Pohár Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing vstoupil do svého předposledního dějství, na Automotodromu Brno se rozhodlo o celkových vítězích v obou kategoriích.

Po dvoutýdenní pauze pokračoval silniční pohár Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing. Na programu byl závod v Brně, tedy v místě, kde před čtyřmi měsíci celá série odstartovala. Během těchto čtyř měsíců ušel oblíbený „Motohouse Cup“ dlouhou cestu, během které ze zlepšovala nejen samotná organizace závodu, která je dnes na nejvyšší profesionální úrovni, ale zkvalitňovalo se také jezdecké pole, když v každém závodě startovalo stále více závodníků. I v pořadí již pátý závod o uplynulém víkendu zaznamenal z tohoto pohledu rekord, když do kvalifikací nastoupilo 43 jezdců.
Každý jezdec měl možnost pracovat na nastavení svého motocyklu a na snižování času na kolo v celkem devíti dvacetiminutových trénincích, po kterých byl vytvořen startovní rošt závodu na deset dlouhých kol. V kategorii MHC1000 získal pole position popáté v letošní sezoně Jan Halbich, jezdec týmu pořádající agentury AMBOSELI Racing. Ve slabších šestistovkách si bod za vyhranou kvalifikaci připsal lídr průběžné klasifikace, slovenský závodník Milan Murgaš, který již v Brně mohl rozhodnou o svém vítězství v celkové klasifikaci úvodního ročníku, a to bez ohledu na to, jak dopadne závěrečný závod na okruhu Pannonia-Ring.

V sobotu odpoledne, přesně ve 14:41 hodin, zhasla červená světla a závod byl odstartován. Nejlépe do něj vstoupil švýcarský závodník Florian Hüsler, který se ujal vedení, ale ještě v průběhu prvního kola ho předjeli jak Honza Halbich, tak i Václav Rumlena, který si během tohoto víkendu zlepšil svůj nejlepší čas na brněnském okruhu na 2:05,6. Za třetím Hüslerem jel Rakušan Christian Wiesinger-Mayr, za jehož zády o pátou pozici bojovali naši Roman Michalák a Lukáš Šebesta s německým závodníkem Stefanem Schmittem, pro kterého ale závod nedobrovolně skončil již ve třetím kole.
Na čele závodu si mezitím Jan Halbich vybudoval několikasekundový náskok, k němuž mu pomohlo i nejrychlejší kolo 2:04,999, nicméně mladý závodník opět závod, nedokončil, když i tentokrát v samotném závěru zajel ke svým mechanikům. Důvodem samozřejmě nebyly žádná indispozice jezdce, ani technický stav jeho Kawasaki, ale jeho sportovní duch a zachování fair-play k soutěži, která je pořádaná pro jezdce v jiných výkonnostních patrech.

Na čele tedy jel Vašek Rumlena, který se postupně odpoutal od švýcarského soupeře, na kterého nakonec najel sedm sekund. Mariánsko-lázeňský jezdec popáté v letošní sezoně vyhrál a s předstihem jednoho závodu si zároveň zajistil celkové vítězství v úvodním ročníku Motohouse Cupu kategorie MHC1000.
Na druhém místě silnější kategorie projel cílem Švýcar Hüsler, třetí byl Rakušan Wiesinger-Mayr. Pódium nejlepších českých jezdců pak bylo vytvořeno z vítězného Vaška Rumleny, kterému sekundovali druhý Roman Michalák a třetí Lukáš Šebesta, tedy čtvrtý a pátý jezdec celkové klasifikace závodu. Bojovalo se ale i o další pozice. Na šestém místě přijel do cíle Zbyněk Čech, který si poradil s Rakušanem Lukasem Walchhütterem i Tomášem Kavalírem.
Do desítky se podíval i příjemný host tohoto závodu, šéfredaktor časopisu Motohouse, Karel Táborský. Ten startoval na motocyklu Kawasaki Ninja ZX-10R, který prochází redakčním testem a my se tak můžeme těšit na zajímavé čtení, jež bude zcela jistě doplněno o poznatky z tohoto závodu. „Pane bože, já jel po tolika letech zase závod, chápeš to?“ Ptal se Karel Táborský jakoby sám sebe poté, co cílem projel na 9. pozici a v závodě na zcela sériovém motocyklu bez přepákování, bez speciálních závodních pneumatik, se zrcátky a všemi standardy produkčního stroje, zajel čas na kolo 2:11,9. Za jeho zády dokompletoval nejlepší desítku Zdeněk Majer.

V celkové klasifikaci vede před závěrečným podnikem Václav Rumlena (126 bodů), který již nemůže být překonán, protože průběžně druhý Lukáš Šebesta (76) ztrácí již padesát bodů. Trojici nejlepších doplňuje Jakub Vodvařka, na jehož kontě je po brněnském závodě 55 bodů.
Bojovalo se také o body do kategorie MHC600. V této kategorii dlouho vedl slovenský závodník Milan Murgaš, ale několik kol před cílem ho předjel Rakušan Raimund Söllinger, který si následně vypracoval dostatečný náskok a v závodě zvítězil. Dle pravidel Motohouse Cupu si ale pro 25 bodů za vítězství přijel první česko-slovenský jezdec, kterým byl právě Milan Murgaš. Solidní progres předvedl i celkově třetí Jaromír Chlup, jež si připsal sice 20 bodů za druhé místo v MH Cupu, ale který po Brně již definitivně ví, že se celkovým vítězem nestane, protože Milan Murgaš má nyní již 117 bodů, zatímco druhý Chlup 78, a tedy ani jeho případné vítězství na Pannonia-Ringu ho již před slovenského závodníka nedostane. Třetím z jezdců bodujících do Motohouse Cupu byl zároveň i třetí z celkové klasifikace poháru, tedy letos s Yamahou R6 závodící Antonín Karásek.
„Na start se postavilo 43 závodníků ve dvou kubaturách při krásnem sobotním odpoledni,“ hodnotí pátý závod manažer pořádající agentury AMBOSELI Racing, pan Václav Kout. „Seriál jednoznačné nabývá na kvalitě, kterou potvrdila účast šéfredaktora Karla Táborského v závodě na sériové Kawasaki ZX-10R, na které chtěl demonstrovat široké veřejnosti, že právě pro ně je tento závod určen. Zároveň potvrdil, že se nechá jet i na motorce, která byla přivezená přímo z obchodu. Z výsledků je patrno ze Karel by mohl jet i rychleji, ale profesionalita jemu vlastni mu zamezila v závodění. Nicméně deset kol udržoval konstantní rychlost, při které bylo vidět, jak hodně má díky motoškole tuto trať najetou."
"Rádi bychom poděkovali za jeho účast, protože ukázal, že právě tento závod je určen pro širokou veřejnost na normálních motocyklech, bez úprav, tak aby si veřejnost vyzkoušela atmosféru závodů. Z tohoto důvodu si celou veřejnost dovolujeme pozvat na poslední závod na Pannonia-Ring, kde proběhne také závěrečný sobotní ceremoniál s vyhlášením vítězů celého šampionátu, kdy budeme hodnotit prvních pět jezdců z každé kubatury. V Maďarsku pojedeme finále ve dnech 4. a 5. října s následným okruhovým ježděním v neděli 6. října.“

Motohouse Cup powered by AMBOSELI – Automotodrom Brno

Kategorie 600 ccm

1. Raimund Söllinger - (AUT, Yamaha) - 10 kol / 22:30,192
2. Milan Murgaš - (SVK, Yamaha) - +9,033
3. Jaromír Chlup - (CZE, Kawasaki) - +27,656
4. Antonín Karásek - (CZE, Yamaha) - -1 kolo
5. Radek Průša - (CZE, Yamaha) - -1 kolo

Kategorie 1000 ccm

1. Václav Rumlena - (CZE, BMW) - 10 kol / 21:15,017
2. Florian Hüsler - (SUI, Honda) - +7,307
3. Christian Wiesinger-Mayr - (AUT, BMW) - +34,187
4. Roman Michalák - (CZE, Honda) - +47,999
5. Lukáš Šebesta - (CZE, Honda) - +55,942
6. Zbyněk Čech - (CZE, Yamaha) - +59,665
7. Lukas Walchhütter - (AUT, Honda) - +1:00,271
8. Tomáš Kavalír - (CZE, Honda) - +1:01,896
9. Karel Táborský - (CZE, Kawasaki) - +1:06,027
10. Zdeněk Majer - (CZE, Kawasaki) - +1:10,918
11. Jan Horník - (CZE, BMW) - +1:11,769
12. Jakub Vodvařka - (CZE, Kawasaki) - +1:21,104
13. Václav Milsimer - (CZE, Yamaha) - +1:42,724
14. Sebastian Betz - (GER, Kawasaki) - +1:52,649
15. Jürgen Reidl - (GER, Yamaha) - +1:53,309

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist