24 hodin Oschersleben v obraze

Reportáž ze čtvrtého závodu World Endurance Championship, který se o víkendu konal na německém okruhu Oschersleben.

Protože Kawasaki šla do závodu z pole position, byl přítomen startovní procedůře i jeden z bossů tohoto týmu.


Před startem nám domácí trochu zahráli a pak se už šlo na věc (prosím povšimněte si pohledu zezadu - čím se kapela občerstvovala :-)




Po kvalifikaci, ve které si tým Maco Moto Racing zajistil 24. pozici, zahájil slovenský motocyklový tým závod 24 hodin v Oscherslebenu 21. místem po úvodní hodině. Druhá hodina však znamenala postup na 13. pozici, kterou si tým Martina Kuzmy udržel i po třetí hodině.
Složení týmu pro závod v Oscherslebenu se změnilo na jedné z jezdeckých pozic. Vedle Tomáše Mikšovského a Leroy Verbována se představil Švéd Christer Minin, jenž se prezentoval velmi působivým dojmem již v samotných trénincích a kvalifikacích.


Hned v první hodině se padalo. Jelo se na osychající trati a tak to bylo dost nebezpečné. Mechanici jistě neměli zrovna radost, Yamaha týmu Zone Rouge byla dost potrhaná.


Došlo i na jízdu za safety carem. Ovšem na čele je po 3 hodinách tovární Suzuki Endurance Team o kolo před Kawasaki France a před třetím Yamaha Phase One, tedy týmem, ve kterém měl původně startovat náš Jakub Smrž (kvůli bolesti zad ovšem Kuba v oscherslebenu nestartuje).


Někdy se třeba i utrhne rozeta. Dario Giussepetti sice trénoval s továrním týmem BMW, do závodu ovšem nastoupil jako třetí jezdec týmu Diablo 666.


Včara u Triumphu sláva, dnes z toho čistí bláto.
aktualní pořadí ve 20:30 hod (18:30 hod do cíle)
1.- SERT - 203 kol
2.- Phase One -3 kola
3.- Yamaha Austria -5 kol
4.- AM Moto Racing -6 kol
5.- Endurance Moto 38 -7 kol
----------------------
18.- Maco Moto Racing -12 kol
----------------------
Team Kawasaki France jezdil dlouho na 2. místě, pak měl Giabbani pád v poslední zatáčce okruhu a tým se tak propadl na 10. místo. Dobře si vedl i tým Maco Kuzmy, dle zastávek v boxech se pohyboval mezi 9. - 13. místem. Pak měl novic v týmu Christer Minin pád v první pravotočivé zatáčce, což znamenalo ztrátu a propad na aktuální 18. místo.


Pit-stop v podání Maco Moto Racing Teamu a Tomáše Mikšovského.


Kawa #11 ztrácí naději na pódium (prozatím)


Začíná vše upadat do nočního života
Aktualní pořadí ve 22:00 hod (17 hodin do cíle)
1.- SERT - 261 kol
2.- Yamaha Austria -5 kol
3.- Phase One -5 kol
4.- Endurance Moto 38 -8 kol
5.- BMW Motorrad Motorsport -8 kol
----------------------
18.- Maco Moto Racing -15 kol
----------------------


Aktualní pořadí ve 23:00 hod (16 hodin do cíle)
1.- SERT - 297 kol
2.- Yamaha Austria -6 kol
3.- Phase One -6 kol
4.- Diablo 666 Bollinger -9 kol
5.- RMT 21 Racing -10 kol
----------------------
17.- Maco Moto Racing -18 kol
----------------------
Od startu v 15:00 do 20:00 hodin bylo 32 pádů, všechny bez zranění. Třikrát vyjel kvůli motocyklu v dráze safety-car.
Aktualní pořadí v 02:00 hod (13 hodin do cíle)
1.- SERT - 412 kol
2.- Yamaha Austria -7 kol
3.- Phase One -9 kol
4.- Diablo 666 Bollinger -13 kol
5.- Endurance Moto 38 -14 kol
----------------------
18.- Maco Moto Racing -29 kol
----------------------
Tým Maco Moto Racing prožil další pád. Tentokrát vyjel do štěrku Verboven, těsně před betonovou zdí lemující okruh to raději zahodil do štěrku. Motorka nebyla moc poničená, jen se ztratily další drahocenné minuty. Z propadu na 21. místo se Tomáš Mikšovský posunul na 18. pozici.
Druhý pád měl i tovární stroj Kawasaki France, tentokrát to zahodil Mazuecos.


Tak hudebníci už padli za vlast, už nedokážou hrát ani chodit :-)
Aktualní pořadí v 07:00 hod (8 hodin do cíle)
1.- SERT - 598 kol
2.- Yamaha Austria -8 kol
3.- Phase One -11 kol
4.- Kawasaki France -14 kol
5.- Diablo 666 Bollinger -19 kol
----------------------
18.- Maco Moto Racing -38 kol
----------------------


Během noci některé týmy nejen vytahovaly z motocyklů kameny a štěrk, ale některé si kompletně rozložily motor svého bajku. Jen pro upřesnění - tato rekonstrukce motocyklu trvala 3 hodiny, ale tým jede dál!


Noc a v její půlnoci bylo také jedno velké ohnivé představení
Aktualní pořadí v 09:40 hod (5:20 hodin do cíle)
1.- SERT - 704 kol
2.- Yamaha Austria -8 kol
3.- Phase One -12 kol
4.- Kawasaki France -14 kol
5.- Kawasaki Bollinger Switzerland -21 kol
----------------------
19.- Maco Moto Racing -54 kol
----------------------
S příchodem denního světla přišel další problém pro tým Maco Moto Racing. Porucha převodovky, ve které přestal fungovat třetí rychlostní stupeň. Vzhledem k tomu, že se tým pohybuje na 11. místě mezi permanentními týmy a tedy stále je ve hře dost světových bodů, rozhodli se v závodě pokračovat. Jezdci tedy řadí 1, 2 a pak až 4, 5 a 6.
Další ránu osudu do týmu zasadila jedna ze zastávek v boxech. Maco Kuzma chtěl namazat řetěz a sám si zatočil zadním kolem tak nešťastně, že si nejenže ošklivě rozřízl palec, ale i stejní prst zlomil.




Ráno v Oscherslebenu
Aktualní pořadí ve 12:45 hod (2:15 hodin do cíle)
1.- SERT - 819 kol
2.- Yamaha Austria -11 kol
3.- Kawasaki France -12 kol
4.- Kawasaki Bollinger Switzerland -24 kol
5.- #17 BMW Motorrad Motorsport -29 kol
----------------------
17.- Maco Moto Racing -59 kol
----------------------
Dějou se věci, dějou. Závod na 24 hodin nabízí zajímavé věci prakticky každou hodinu. Jak říká Maco, po 20 hodinách tu už každému "jebe". Naposledy to předvedl tým Yamaha Phase One, který musel měnit spojku a tím klesl ze třetí pozice. Jenže machanici zapomněli nasadit řetízek pod spojkový koš a když bajk vyjel, tak se zadřel. To je krutý konec pro tým, ve kterém měl původně startovat i náš Jakub Smrž.
Další zajímavou věc nabízí v posledních hodinách tým Kawasaki France, který jsem po dvou pádech pomalu odsunoval do středu pole. Borečci se vykrvili a už jezdí na třetím místě, dokonce jezdí cca o 3 sekundy rychleji než rakouská Yamaha na druhém místě, takže se možná dočkáme zajímavého souboje na závěr závodu. V tuto chvíli, 2:06 hodiny před cílem, ztrácí Kawa na Yamahu přesně 2:21 minuty.
Takže přátelé, tohle ja ENDURANCE!!! už se zdálo být hotovo a najednou rakouský Yamaze explodoval v poslední hodině chladič. Zastávka v boxech, ztráta šesti kol a najednou je francouzká Kawasaki druhá!!!!


Konečné pořadí 24 hodin Oschersleben
1.- SERT - 905 kol (nový rekord závodu)
2.- Kawasaki France -12 kol
3.- Yamaha Austria -20 kol
4.- Kawasaki Bollinger Switzerland -27 kol
5.- #17 BMW Motorrad Motorsport -32 kol
----------------------
17.- Maco Moto Racing -65 kol
----------------------



Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist