Aktuální startovní rošt superbiků
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Foto: Honda ProRacing | Zveřejněno: 21.11.2011 | Zobrazeno: 4 010x
Podívejme se, jak vypadá aktuální startovní rošt superbikového šampionátu na rok 2012. Některé týmy, například Castrol Honda, absolvovaly v minulých dnech první privátní testy, většina dalších se chystá na poslední letošní společné měření sil koncem tohoto měsíce do Portimaa.
Tým Castrol Honda testoval minulý týden tři dny v katarském Losailu s novými motocykly Honda CBR 1000 RR na rok 2012 a s novou jezdeckou akvizicí z MotoGP, ex-šampionem dvěstěpadesátek Hiroshi Aoyamou z Japonska. Určitou zajímavostí v tomto týmu je pak skutečnost, že japonský jezdec nastoupí do šampionátu WSBK s číslem "4" - získal s ním titul mistra světa 2009, zatímco jeho týmový kolega Jonathan Rea vyměnil dosavadní číslo "4" za své původní, tedy "65".
Z uvedené tabulky je jasné, že skoro všechny týmy už mají své jezdce pod smlouvou a volných míst tak už mnoho nezbývá. Otazník visí nad týmem "Pata Racing", zda tedy vůbec pojede a jestli ano, tak s kterým pilotem? Na straně druhé by ani nebylo divu, italská Aprilia si svůj cíl z obchodního hlediska na rok 2012 splnila, vždyť nasadí své ex-superbikové motocykly jako CRT do šampionátu MotoGP.
Tradičně nejasno je v italském satelitním týmu Kawasaki Lucia Pederciniho, ovšem jako v minulých rocích se dá počítat s tím, že minimálně jeden, ale s největší pravděpodobností dva jezdci se nakonec na startovním roštu s motocykly Kawasaki objeví, tedy pokud budou mít k dispozici sponzorský příspěvěk ve výši 120-150 000 Euro (ten je ostatně v tomto týmu jednoznačně nejnižší).
Český tým Effenbert Liberty Racing má už dlouho jasno o složení svého "A" týmu, ve kterém zůstali český superbiker Jakub Smrž a jeho francouzský kolega Sylvain Guintoli. Ve druhém týmu, sídlícího v pražských Kobylisích, s největší pravděpodobností pojede další Francouz Maxime Berger, ale není vyloučeno i některé dosti velké překvapení, třeba že by se v týmu mohla objevit historicky první žena v superbikovém světovém šampionatu.
Další potencionální tým Ducati, ParkinGO, se na posledních testech objevil se supersportovým šampionem Chazem Daviesem v sedle motocyklu Aprilia, což zřejmě znamená, že tým Giuliana Rovelliho dá do sezóny pravděpodobně přednost tomuto motocyklu.
A poslední malá neznámá je u týmu Ducati Rome. Ten vznikl na základech stáje Supersonic Ducati, testy za tento tým sice absolvoval Ital Niccoló Canepa, ale podepsanou smlouvu stále ještě nemá a jedná i o svém jiném angažmá.
Tento týden budou v Jerezu jezdit tři dny (od středy do pátku) tovární jezdci BMW Marco Melandri a Leon Haslam, kteří předtím opět testovali ve vzdušném kanálu v Mnichově tu nejlepší pozici na motocyklu. U Melandriho byla upravena kapotáž, nádrž a také jezdecká pozice na motocyklu, zatímco u Haslama šlo v důsledku jehozávodění s kombinézou Dainese o "příliš široká" ramena.
Společných třídenních testů v Portimau se od 28. listopadu zúčastní tovární týmy BMW a Aprilie, a dále ParkinGO a Crescent Suzuki.
Tým | Jezdec | Motocykl |
BMW Motorrad | Leon Haslam (GBR) Marco Melandri (ITA) | BMW S 1000 RR |
BMW Italia | Ayrton Badovini (ITA) Michel Fabrizio (ITA) | BMW S 1000 RR |
Aprilia Alitalia | Max Biaggi (ITA) Eugene Laverty (IRL) | Aprilia RSV4 Factory |
Pata Racing? | Nori Haga (JPN) ? | Ducati 1098R |
Kawasaki Racing | Joan Lascorz (ESP) Tom Sykes (GBR) | Kawasaki ZX-10R |
Pedercini Kawasaki | Mark Aitchison (AUS) ??? | Kawasaki ZX-10R |
Castrol Honda | Jonathan Rea (GBR) Hiroshi Aoyama (JPN) | Honda CBR 1000 RR |
Effenbert Liberty Racing | Jakub Smrž (CZE) Sylvain Guintoli (FRA) | Ducati 1098R |
Liberty Effenbert Racing | Maxime Berger (FRA) | Ducati 1098R |
ParkinGO Aprilia | Chaz Davies (GBR) | Aprilia RSV4 Factory |
Althea Racing | Carlos Checa (ESP) Davide Giugliano (ITA) | Ducati 1098R |
Ducati Rome | Niccoló Canepa (ITA) | Ducati 1098R |
Crescent Suzuki | Leon Camier (GBR John Hopkins (USA) | Suzuki GSX-R 1000 |
Z uvedené tabulky je jasné, že skoro všechny týmy už mají své jezdce pod smlouvou a volných míst tak už mnoho nezbývá. Otazník visí nad týmem "Pata Racing", zda tedy vůbec pojede a jestli ano, tak s kterým pilotem? Na straně druhé by ani nebylo divu, italská Aprilia si svůj cíl z obchodního hlediska na rok 2012 splnila, vždyť nasadí své ex-superbikové motocykly jako CRT do šampionátu MotoGP.
Tradičně nejasno je v italském satelitním týmu Kawasaki Lucia Pederciniho, ovšem jako v minulých rocích se dá počítat s tím, že minimálně jeden, ale s největší pravděpodobností dva jezdci se nakonec na startovním roštu s motocykly Kawasaki objeví, tedy pokud budou mít k dispozici sponzorský příspěvěk ve výši 120-150 000 Euro (ten je ostatně v tomto týmu jednoznačně nejnižší).
Český tým Effenbert Liberty Racing má už dlouho jasno o složení svého "A" týmu, ve kterém zůstali český superbiker Jakub Smrž a jeho francouzský kolega Sylvain Guintoli. Ve druhém týmu, sídlícího v pražských Kobylisích, s největší pravděpodobností pojede další Francouz Maxime Berger, ale není vyloučeno i některé dosti velké překvapení, třeba že by se v týmu mohla objevit historicky první žena v superbikovém světovém šampionatu.
Další potencionální tým Ducati, ParkinGO, se na posledních testech objevil se supersportovým šampionem Chazem Daviesem v sedle motocyklu Aprilia, což zřejmě znamená, že tým Giuliana Rovelliho dá do sezóny pravděpodobně přednost tomuto motocyklu.
A poslední malá neznámá je u týmu Ducati Rome. Ten vznikl na základech stáje Supersonic Ducati, testy za tento tým sice absolvoval Ital Niccoló Canepa, ale podepsanou smlouvu stále ještě nemá a jedná i o svém jiném angažmá.
Tento týden budou v Jerezu jezdit tři dny (od středy do pátku) tovární jezdci BMW Marco Melandri a Leon Haslam, kteří předtím opět testovali ve vzdušném kanálu v Mnichově tu nejlepší pozici na motocyklu. U Melandriho byla upravena kapotáž, nádrž a také jezdecká pozice na motocyklu, zatímco u Haslama šlo v důsledku jehozávodění s kombinézou Dainese o "příliš široká" ramena.
Společných třídenních testů v Portimau se od 28. listopadu zúčastní tovární týmy BMW a Aprilie, a dále ParkinGO a Crescent Suzuki.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?