raceczech_listopad




Aktuální startovní rošt superbiků

Podívejme se, jak vypadá aktuální startovní rošt superbikového šampionátu na rok 2012. Některé týmy, například Castrol Honda, absolvovaly v minulých dnech první privátní testy, většina dalších se chystá na poslední letošní společné měření sil koncem tohoto měsíce do Portimaa.

Tým Castrol Honda testoval minulý týden tři dny v katarském Losailu s novými motocykly Honda CBR 1000 RR na rok 2012 a s novou jezdeckou akvizicí z MotoGP, ex-šampionem dvěstěpadesátek Hiroshi Aoyamou z Japonska. Určitou zajímavostí v tomto týmu je pak skutečnost, že japonský jezdec nastoupí do šampionátu WSBK s číslem "4" - získal s ním titul mistra světa 2009, zatímco jeho týmový kolega Jonathan Rea vyměnil dosavadní číslo "4" za své původní, tedy "65".

TýmJezdecMotocykl
BMW MotorradLeon Haslam (GBR)
Marco Melandri (ITA)
BMW S 1000 RR
BMW ItaliaAyrton Badovini (ITA)
Michel Fabrizio (ITA)
BMW S 1000 RR
Aprilia AlitaliaMax Biaggi (ITA)
Eugene Laverty (IRL)
Aprilia RSV4 Factory
Pata Racing?Nori Haga (JPN) ?Ducati 1098R
Kawasaki RacingJoan Lascorz (ESP)
Tom Sykes (GBR)
Kawasaki ZX-10R
Pedercini KawasakiMark Aitchison (AUS)
???
Kawasaki ZX-10R
Castrol HondaJonathan Rea (GBR)
Hiroshi Aoyama (JPN)
Honda CBR 1000 RR
Effenbert Liberty RacingJakub Smrž (CZE)
Sylvain Guintoli (FRA)
Ducati 1098R
Liberty Effenbert RacingMaxime Berger (FRA)Ducati 1098R
ParkinGO ApriliaChaz Davies (GBR)Aprilia RSV4 Factory
Althea RacingCarlos Checa (ESP)
Davide Giugliano (ITA)
Ducati 1098R
Ducati RomeNiccoló Canepa (ITA)Ducati 1098R
Crescent SuzukiLeon Camier (GBR
John Hopkins (USA)
Suzuki GSX-R 1000

Z uvedené tabulky je jasné, že skoro všechny týmy už mají své jezdce pod smlouvou a volných míst tak už mnoho nezbývá. Otazník visí nad týmem "Pata Racing", zda tedy vůbec pojede a jestli ano, tak s kterým pilotem? Na straně druhé by ani nebylo divu, italská Aprilia si svůj cíl z obchodního hlediska na rok 2012 splnila, vždyť nasadí své ex-superbikové motocykly jako CRT do šampionátu MotoGP.

Tradičně nejasno je v italském satelitním týmu Kawasaki Lucia Pederciniho, ovšem jako v minulých rocích se dá počítat s tím, že minimálně jeden, ale s největší pravděpodobností dva jezdci se nakonec na startovním roštu s motocykly Kawasaki objeví, tedy pokud budou mít k dispozici sponzorský příspěvěk ve výši 120-150 000 Euro (ten je ostatně v tomto týmu jednoznačně nejnižší).

Český tým Effenbert Liberty Racing má už dlouho jasno o složení svého "A" týmu, ve kterém zůstali český superbiker Jakub Smrž a jeho francouzský kolega Sylvain Guintoli. Ve druhém týmu, sídlícího v pražských Kobylisích, s největší pravděpodobností pojede další Francouz  Maxime Berger, ale není vyloučeno i některé dosti velké překvapení, třeba že by se v týmu mohla objevit historicky první žena v superbikovém světovém šampionatu.

Další potencionální tým Ducati, ParkinGO, se na posledních testech objevil se supersportovým šampionem Chazem Daviesem v sedle motocyklu Aprilia, což zřejmě znamená, že tým Giuliana Rovelliho dá do sezóny pravděpodobně přednost tomuto motocyklu.

A poslední malá neznámá je u týmu Ducati Rome. Ten vznikl na základech stáje Supersonic Ducati, testy za tento tým sice absolvoval Ital Niccoló Canepa, ale podepsanou smlouvu stále ještě nemá a jedná i o svém jiném angažmá.

Tento týden budou v Jerezu jezdit tři dny (od středy do pátku) tovární jezdci BMW Marco Melandri a Leon Haslam, kteří předtím opět testovali ve vzdušném kanálu v Mnichově tu nejlepší pozici na motocyklu. U Melandriho byla upravena kapotáž, nádrž a také jezdecká pozice na motocyklu, zatímco u Haslama šlo v důsledku jehozávodění s kombinézou Dainese o "příliš široká" ramena.

Společných třídenních testů v Portimau se od 28. listopadu zúčastní tovární týmy BMW a Aprilie, a dále ParkinGO a Crescent Suzuki. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist