Aoyama a Rea budou patřit k favoritům

Po úspěšných testech na Phillip Islandu se oba jezdci týmu Honda World Superbike Jonathan Rea a Hiroshi Aoyama zúčastnili testů ve vzdušném kanálu této japonské značky v Tokyu, což bylo doposud vyhraněné právo pouze továrních pilotů MotoGP a jen to dokumentuje celkový obraz, jakou celé letošní superbikové sezóně přikládá HRC důležitost.

Právě v okamžiku, kdy se z hlavního sponzora Castrol stal pouze Co-sponzor, tak se nadechla Honda a investovala do letošní sezóny WSBK hodně peněz. A tak zatímco ostatní týmy mají své motocykly pouze v dílnách, kde běží "na brzdě", v tom lepším případě pak testují za nepříliš příjemných povětrnostních podmínek někde na jihu Evropy, tak Honda si dovolila ten luxus a poslala své dva piloty do slunné Austrálie, kde v teple a suchu na okruhu Phillip Island proběhlo třídenní testování.
 
V roce 2007 se stal naposledy jezdec s motocyklem Honda superbikovým šampionem - James Toseland. Od té doby vše - s malými výjimkami Carlose Checy v sezóně 2008 (dva vítězné závody) - záleželo na britském mladíkovi Jonathanu Reovi. Jeho tehdejší týmoví kolegové Max Neukirchner (2010-18. místo) a Ruben Xaus (2011-17.) byli totiž všechno jiné, než kandidáti na vítězství v závodě. A když se k tomu ještě Rea zranil, tak bylo pro nizozemský tým Ten Kate doslova a do písmene "vymalováno".
Nyní se ale situace úplně obrátila a s příchodem japonského ex-mistra světa Hiroshiho Aoyamy je v týmu nejen pilot se dvěma roky zkušeností v MotoGP, ale především se splnilo přání Japonců mít v týmu domácího pilota a je to hned vidět na jejich tovární podpoře. 
Doposud se pouhých 165 cm měřící japonský jezdec uvedl jen tím nejlepším způsobem. Na Reu ztratil tento superbikový nováček na Phillip Islandu nepatrných 0,2 sekundy a to se irský jezdec prezentoval časy na úrovni traťového rekordu.
"Jeho rychlost mě nepřekvapila, vždyť přišel z MotoGP a je mistrem světa. Co mě ale překvapilo, že je tak blízko Johnnyho časům. Na něm je obdivuhodné, jak je klidný. Pokud se ale rozhodne jet opravdu rychlé kolo, tak je hodně rychlý!", říká týmový manažér Ronald Ten Kate a dodává: "Přitom si ještě stále zvyká na motocykl a především na úplně jiné pneumatiky. Ty jsou naprosto odlišné od těch, na které byl zatím zvyklý".
Aoyama má ještě jeden handicap a sice svou výšku a váhu. Váží o 20 kg méně než Rea a je také podstatně menší. Takže tým Ten Kate musí ještě vyřešit problém s balancí a 30-letému Japonci vyřešit jiný posez: "Hiro musí doposud sedět hodně vpředu, aby vůbec dosáhl na řidítka. Tento problém musíme odstranit a také v některých dalších oblastech musíme pro něho motocykl ještě vylepšit", vysvětluje další postup při nastavení Aoyamovi Hondy Ronald Ten Kate.
Spokojený je ale i jeho týmový kolega Rea: "Nová Honda je už nyní lepší než ten motocykl, co jsme měli k dispozici koncem minulé sezóny. To jsme skoro celou sezónu 2011 ve své podstatě závodili proti zdi. Všichni výrobci dělají v zimě pokroky a rozhodně se neoddávají zimnímu spánku. A tentokrát nespíme ani my. Konečně mám k dispozici motocykl, s kterým mohu vyjet bez obav na trať a bez "bolení břicha" s ním objet 21 okruhů. Prostě vše běží podle plánu".
Ostatně Rea si už dlouho přál silného týmového kolegu, aby veškerá testovací práce nespočívala pouze na jeho bedrech: "V první zatáčce byl Hiro už nyní rychlejší než já. Já jsem ji projížděl způsobem, že jsem šel hodně na brzdy, zatímco Hiro ji vzal celou prostě s větší rychlostí. A i na některých jiných místech okruhu byl o poznání rychlejší", analyzoval data 24-letý Severní Ir a zavtipkoval: "Naposled jsem tento okruh opouštěl v helikoptéře a nyní po svých, už to je úspěch".

Ovšem úplně bez potíží se to v případě Rey zas tak neobešlo, neboť kolidoval se všudypřitomnými racky...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist