Aprilia, BMW a Kawa nechtěji své biky prodat

Zúčastněné továrny, promotér MS-Superbike Dorna a světová motocyklová federace FIM by se chtěly do konce května domluvit na pravidlech tohoto šampionátu na rok 2014.

Od začátku prosince 2012 jednají všichny zainteresované strany v šampionátu MS-Superbike, jak snížit náklady na závodění. Že je nutné najít řešení co nejdříve, ukázala právě skončená Monza. Na startovním roštu druhé jízdy stálo pouze 18 jezdců, šachovnicový praporek vidělo 13 pilotů, s plným počtem pak 12.

Během závodního víkendu na okruhu Donington Park - koncem května - bude technický reglement na rok 2014 prezentován veřejnosti. A jaká je aktuální situace?
Jisté je:

- cenově budou ohraničeny komponenty jako pérování a brzdy
- jeden motor musí vydržet dva závodní víkendy, tedy čtyři jízdy. Pokud se pojede lichý počet závodů, 13 nebo 15, bude počet motorů dorovnán směrem nahoru.
- bude omezeno testování.
Co je doposud v jednání:

- maximání cena jednoho motocyklu. Dorna si přeje hranici 250.000 Euro pro bike a sezónu. Továrny ale chtějí ceny snížit během tří let postupně: z 350.000 v roce 2014 na 250.000 (2015) a nakonec 200.000 Euro (2016).
- každá zúčastněná továrna nebo její technický partner musí být schopna dodat až šest motocyklů, pokud o ně budou mít privátní týmy zájem.
- měl by být limitován pouze omezený počet volných převodů.
- Dorna chce, aby motocykly po dvou létech leasingu přešly do majetku týmů. Aprilia, BMW a Kawasaki jsou jednoznačně proti: "Tovární materiál nikdy nedáme z ruky", jsou všechny tři továrny zajedno. Zdá se ale, že se rodí kompromis: Továrny prodají po dvou rocích své motocykly týmům, jenž předtím za ně platily leasing, ovšem bez updatů a bez speciálních dílů, které budou po skončení leasingu před prodejem  odstraněny.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist