Argentinec Mercado se do WorldSBK vrací s týmem IodaRacing

Letos druhý v pořadí série FIM Cup Superstock 1000 Leandro Mercado potvrdil spolupráci s týmem IodaRacing s nímž v roce 2017 pojede světový šampionát superbiků WorldSBK. Argentinec bude mít k dispozici stroj Aprilia RSV4 RF a dva roky zkušeností z let 2012 a 2015. Tým IodaRacing zároveň potvrdil vstup do nového šampionátu WorldSSP 300, kde bude závodit mladý Ital Armando Pontone.

Rodák z Cordoby Leandro Mercado závodí na evropské a světové úrovni od roku 2010, kdy byl součástí evropského šampionátu šestistovek. O rok později přestoupil na litrový motocykl a závodil v třídě Superstock 1000, kde byl jeho největším úspěchem celkové vítězství z roku 2014. Dvakrát měl možnost jet prestižní sérii superbiků – poprvé v roce 2012 a podruhé loni, kdy obsadil celkové osmé místo.

V letošním roce Argentinec závodil s továrním týmem Ducati v sérii Superstock 1000 a až do konce bojoval o celkové vítězství. To se mu nakonec nepodařilo a sezonu dokončil druhý. Nyní tým IodaRacing potvrdil, že do nadcházejícího ročníku nastoupí v třídě WorldSBK právě s Leandrem Mercadem, který bude mít k dispozici stroj Aprilia.

„Jsem nesmírně šťastný, že se vracím zpátky k superbikům,“ uvedl Leandro Mercado. „Pro mě to bude nový rok získávání zkušeností. Po třech letech s Ducati, s níž jsem v roce 2014 získal titul v STK1000, teď budu mít RSV4 RF, jednu z nejvíc konkurenceschopných motorek na světě. Jsem za tuto šanci velmi vděčný týmu IodaRacing a Giampierovi Sacchimu, protože mi dává příležitost ukázat svůj plný potenciál.“

V příštím ročníku nebude tým IodaRacing pouze součástí WorldSBK, ale rovněž ohlásili svůj vstup do nové soutěže WorldSSP 300, kde bude v jejich barvách závodit mladý italský talent Armando Pontone. Ital pracoval u Joda Motor Company jako testovací jezdec a je také bývalým italským šampionem CIV Moto3.

„Jsem rád, že můžu pokračovat s IodaRacing,“ řekl Armando Pontone, který v roce 2017 pojede s Yamahou R3. „Je to pro mě ohromná šance se dostat zpátky do hry potom, co jsem se v roce 2015 nepříjemně zranil. Loni jsem závodil s litrovou motorkou, ale rozhodl jsem se pro návrat do třístovek, protože to bude zajímavá soutěž, kde by se mi mohlo dařit. Ještě jednou děkuji týmu a už se těším na naše nové společné dobrodružství.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist