Bevilacqua: Žádáme více respektu

Boss týmu Althea Genesio Bevilacqua se důrazně ohrazuje vůči názorům, že Althea-Ducati je upředňostnována jen díky platnému reglementu pro motocykly o objemu 1200 ccm.

Osm závodů před koncem sezóny vede Carlos Checa mistrovství světa superbiků s náskokem 62 bodů na obhájce titulu mistra světa Maxe Biaggiho. Pilot týmu Althea-Ducati vyhrál v letošní sezóně už deset závodů, vloni to byly pouhé tři. 38-letý Španěl byl před dvěma roky na Ten Kate Hondě bez jediného vítězství a vše směřovalo ke konci jeho kariéry. Ovšem změna týmu od nizozemského Ten Kate do italské Althey se ukázala jako trefa do černého. Tato změna může být za několik týdnů korunována ziskem titulu mistra světa 2011.
A nebude to jen úspěch pro Checu, nýbrž i pro celý tým Althea. Ten se totiž rozhodl velmi správně ke změně motocyklu a pro sezónu 2010 si zajistil motocykly Ducati místo Hondy. Kombinace Ducati-Checa vynesla stáj Genesia Bevilacquy ze středu závodního pole na samý vrchol. Tento strmý vývoj je ale od některých konkurentů hodnocen s velkou nelibostí a hodně kriticky. Názor, že Althea-Ducati vyhrává jen díky stávajícímu reglementu, není v paddocku superbiků nijak výjimečný a neustále je také diskutovatelný při každé příležitosti.

V pozadí všeho stojí skutečnost, že Ducati smí závodit se svým 1 200-vým dvouválcovým motorem proti konkurenci na litrových čtyřválcích: "Rád bych viděl, že nám bude poskytováno více respektu našim výkonům, neboť všechny úspěchy jsou dílem tvrdé práce našeho týmu a našeho jezdce", říká jasně Bevilacqua.
"Naši rivalové si myslí, že máme nějakou výhodu, ale ve skutečnosti je to naše nevýhoda", říká týmový šéf a dodává: "My můžeme nabídnout sílu našeho týmu, skvělého jezdce a motocykl, který ale nemá zase takové zrychlení. Na každém okruhu ztrácíme v maximální rychlosti minimálně  12 km/h". 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist