raceczech_listopad




Ducati je na rok 2011 nejlepší volbou

Motocyklový novinář Gordon Ritchie ze Skotska je mezi svými kolegy považován za největšího odborníka na světě, který píše o tomto světovém šampionátu superbiků. A zde je jeho hodně zajímavý pohled na nadcházející sezónu ve WSBK co se týká soutěžících strojů.

Krátce před zahájením superbikové sezóny to sice vypadá tak, že všech 21 jezdců má k dispozici motocykly, se kterými je možno zajíždět velmi dobré výsledky. Ale který motocykl je nejlepší? Kdo je tedy uchazečem o titul mistra světa? Ducati pojede letos bez tovární podpory, je to však nevýhoda? Který motocykl by si Gordon Ritchie - píšící o světě superbiků od roku 1993 - zvolil, kdyby byl týmovým šéfem on?

Skutečnost vypadá trochu jinak a podívejme se na jednotlivé zúčastněné továrny a motocykly jeho očima podrobněji:

Začněme u Aprilie! RSV4 je jistě vítězný motocykl, který byl ale postaven speciálně na míru pro Biaggiho. Ačkoliv Leon Camier s ním zajel několik dobrých výsledků, tak ostatní jezdci toho s Aprilií moc nepředvedli a nikoho nepřesvědčili, že by Aprilia byla  nějaká zázračná motorka. Navíc, díky změně pravidel ztratí Italové na letošní rok některé výhody z lońského roku.

BMW je největší záhadou celého superbikového startovního roštu. Žádný týmový šéf se totiž dobrovolně nerozhodne pro tento motocykl S 1000 RR a to i přesto, že potencionál je zde opravdu velký.



Honda už není ten nejčerstvější model, to je jasné. Navíc je zde kompromis, tovární účast je realizovaná privátním týmem.





Nová Kawasaki Ninja ZX-10R má možná před sebou velké možnosti. Ovšem musí očekávat dětské nemoci, které nedokáže nikdo dopředu odhadnout a odhalit je.




Jediná Suzuki ve startovním poli je jistě u týmu Alstare v těch nejlepších rukách. Ale bez Leona Haslama v sedle Suzuki čeká tento tým hodně tvrdé období.




Inovanovaný model Yamahy prý vyřešil doposavadní problémy s odcházejícími pneumatiky během závodu. Ovšem jestli je to opravdu tak, ukáží až závody samotného.


 

"Jako týmový šéf na kompletní sezónu 2011 bych zvolil Ducati", říká Gordon Ritchie a vysvětluje proč: "Po oficiálním odchodu továrny Ducati z MS totiž dostaneš i jako privátní tým ty nejlepší díly a navíc guru továrny Ducati Ernesto Marinelli bude pracovat pro Tebe. Ostatně s výjimkou Monzy funguje tento motocykl úplně všude. Takže dle mého názoru bude Ducati nejlepším motocyklem roku 2011, ostatně tak, jak tomu bylo ve většině roků historie světových superbikových závodů.".   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):



TOPlist