Jezdci WSBK po Valencii

V následujících řádcích si můžete přečíst v souhrnu názory pilotů světového šampionátu superbiků po 5. a 6. závodě.

Ve Valencii bylo několik protagonistů, počínaje oběma vítězi Noriyuki Hagou a Leonem Haslamem, či Maxem Biaggim - v obou závodech na bedně, ale také domácím Carlosem Checou či na podium se navrátivším Jamesem Toselandem. 

Noriyuki Haga (Ducati Xerox Team), 5. a 1.


"Trať během 1. jízdy byla o hodně teplejší než ve warm upu. Takže mně v 1. jízdě chyběl grip. Do druhé jízdy jsme udělali změnu a vrátili se k nastavení jako ve warm upu a bylo to správné řešení. Jsem šťastný, že jsem vyhrál", řekl mimo jiné Nori Haga, který si ale přesto, že jednu jízdu vyhrál, v celkové tabulce vůbec nepolepšil. 

Leon Haslam (Team Suzuki Alstare), 1. a 4.


"Start se mně podařil a byl jsem ze začátku hned čtvrtý. V 5. kole jsem se dostal do čela a čekal jsem nějaký útok, místo toho jsem ale viděl na signalizaci z boxů, že se můj náskok stále zvětšuje. A tak jsem jen držel nasazené vysoké tempo. Do druhé jízdy jsme udělali několik změn v nastavení, ale díky přerušení závodu bylo vše úplně jinak. Měl jsem pak problémy s brzdovou páčkou. Jsem ale rád, že stále vedu šampionát a už se těším na oblíbený Assen", okomentoval obě jízdy ve Valencii vedoucí jezdec superbikového šampionátu - jehož bilance je zatím letos fantastická: ze 6 závodů stál Leon Haslam 5x na "bedně". 

Max Biaggi (Aprilia Racing Alitalia), 2. a 3.


"První závod byl zvlášť těžký. Od začátku jsem musel tvrdě bojovat s Corserem, později s Toselandem a to není nikdy jednoduché. Když jsem pak konečně mohl jezdit své časy, tak už byl Haslam pryč. Ovšem za druhé místo jsou velmi důležité body. Ve druhé jízdě jsem neměl pořádný grip a Nori s Carlosem byli prostě rychlejší. Ovšem druhé a třetí místo ve Valencii - jsem prostě šťastný, protože se potvrdilo, že můžeme závodit na každém okruhu a s každým soupeřem", říká druhý muž průběžného pořadí šampionátu WSBK, Max Biaggi.

Carlos Checa (Althea Racing) out a 2.


"Od každého něco, tedy trochu sladkosti, ale také kyselosti během tohoto víkendu. Ovšem jsou to závody a tak je možné všechno. Tedy jak sladké, tak i trpké. Máme ale velmi dobrou výkonnost a můžeme jezdit ve špici závodu, tedy bojovat vždy o podium. Doufám, že jsme divákům ve Valencii předvedli dobré a kvalitní show", tolik domácí matador a po 6 závodech nejlepší jezdec na motocyklu Ducati, Carlos Checa.

James Toseland (Yamaha Team Sterilgarda), 3. a 7. 


"První závod proběhl velmi dobře, vše bylo v naprostém pořádku. Měl jsem k dispozici velmi dobře připravený motocykl. Od Brands Hatch 2007 už  jsem zapomněl, jak chutná stát na podiu (zde se Toseland trochu pomýlil, neboť jeho poslední podiové umístění se datuje sice do stejného roku, ale do Vallelungy - pozn. Bosso). Druhou jízdu jsem začal velmi dobře, ale ta červená vlajka byla pro mě trestem, neboť jsem vyrazil do závodu až z 11. pozice po první kole opakovaného závodu.", řekl aktuálně šestý jezdec MS seriálu WSBK, James Toseland, dvojnásobný ex-mistr světa této třídy. 

Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport), 4. a 12.


"Výsledek prvního závodu byl skvělý. Motocykl byl lehce ovladatelný a já jsem mohl jet s Top piloty úplně bez problémů. Do druhé jízdy jsme sice nic nezměnili, ale neměl jsem vůbec žádný grip. Musíme analyzovat data, proč tomu tak bylo", řekl Troy Corser, který  se ve Valencii zasloužil o doposud nejlepší umístění motocyklu BMW v seriálu WSBK.

Jonathan Rea (Hannspree Ten Kate Honda), 6. a 5. 


"Řešili jsme několik problémů, co nás stálo drahocenný čas. Postupně se ale zlepšujeme a také učíme, jak udělat z naší CBR konkurence schopný závodní motocykl. Máme novou elektroniku, která jasně zlepšila jízdní vlastnosti. Pořád ale máme problémy se zrychlováním a s trakcí pří výjezdu ze zatáček. Ale před námi jsou dva dny testů v Assenu, tak se může ještě něco v nastavení změnit", ví dobře "král" zimních testů a jediný jezdec na motocyklu Honda, který je schopen bojovat se současnou špicí supebikového šampionátu, Jonathan Rea. 

Sylvain Guintoli (Team Suzuki Alstare), 9. a 6.


"Měl jsem velmi dobrý start do první jízdy a vše běželo podle plánu. Pak ale těsně přede mnou spadl Camier a já při vyhýbání se mu, jsem ztratil mnoho času. Ze 6. místa jsem se propadl na 14. a nakonec skončil v cíli jako 9. Ve druhé jízdě jsem sice na motocyklu nic neměnil, ale změnila se teplota. Jsem zklamán, že nemám mnoho štěstí", myslí si nováček šampionátu, Sylvain Guintoli. 

Cal Crutchlow (Sterilgarda Yamaha Team), 7. a 9.


"V první závodě jsem měl z Pole position velmi špatný start. ve druhé jízdě to nebylo o moc lepší. Prostě musíme zapomenout na tento hodně špatný víkend a v Assenu se zlepšit", nebyl vůbec spokojený mistr světa supersportů Cal Cruthlow, starrtující z PP. 

Michel Fabrizio (Ducati Xerox), out a out


"Tento víkend raději zapomenout a obrátit list. Koncentrovat se na další závod v Assenu, nic jiného se nedá dělat. První jízda byla celkem dobrá, ale najednou jsem upadl, ani nevím jak! Do druhé jízdy jsme udělali několik změn, ale přestala mně fungovat přední brzda...", jeden z papírových favoritů Michel Fabrizio - tedy před sezónou - je až osmý a to má k dsipozici tovární materiál nejvyšší kvality.

Leon Camier (Alitalia Aprilia Racing), out a out


"Do druhého závodu jsem odstartoval výborně a také jsem se na motocyklu cítil velmi dobře. Bez problémů jsem jel tempo Checy a Maxe. Ale pak se opakovala první jízda...", tovární jezdec Aprilie Leon Camier zůstal ve Španělsku bez bodů.

Lorenzo Lanzi (DFX Corse), 8. a 13.



"Po Superpoli jsem myslel na víc. Takže když to shrnu, byl to pro mě špatný víkend. V první jsem zvolil konzervativní pneumatiky a zajel jsem svůj nejlepší letošní výsledek. Do druhé jízdy jsem vystartoval špatně a navíc ještě ta "stopka" vše zkomplikovala. Doufám, že v Assenu budeme lepší a chtěl bych začít pravidelně dojíždět v Top 10", říká ex-tovární pilot Ducati, Lorenzo Lanzi. 

Shane Byrne (Althea Racing), out a 8.


"V první jízdě jsem musel rychle zabrzdit, neboť jsem nechtěl zranit Lanziho. Druhá jízda byla dobrá. Jsem spokojený", suše konstatoval Shane Byrne. 

Jakub Smrž (Team B & G Racing PATA), 10. a 10.


„Konečně jsem dojel oba závody, což jsem potřeboval nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu. Ve Valencii jsme začali se spoustou změn, v první řadě s jinou spojkou a od pátku jsme pracovali na přípravě pro samotný závod. Celý víkend jsme jezdili s plnou nádrží a například za oba páteční tréninky jsme použili jen 2 sady pneumatik. I tak jsem se celý víkend pohyboval na předních pozicích, i když Valencie není zrovna moje oblíbená trať. Tentokrát se nepovedlo Superpole, kdy jsem měl v SP2 rozjeté velmi dobré kolo, které by mi lehce stačilo na postup mezi finálovou osmičku. Bohužel jsem však v poslední sekci potkal Byrna a tím hodně ztratil. Takže jsem musel pro novou gumu a hned v prvním měřeném kole jsem pak ke vší smůle padnul. Avšak i ve warm upu jsem zajížděl rychlé a stabilní časy, což bylo pro závod dobré znamení. V první jízdě jsem měl dobrý start, ale pak jsem se zasekl za Sykesem a dlouho se přes něj nemohl dostat. Nepovedlo se nám ideálně nastavit kontrolu trakce a vzhledem k vysoké teplotě asfaltu a klouzající zadní gumě mi kontrola trakce na výjezdech ubírala skoro 40% výkonu, takže jsem tím hodně ztrácel na výjezdech. V cíli z toho bylo celkem slušné 10.místo, navíc do druhé jízdy jsme změnili právě nastavení kontroly trakce. Druhý start byl také celkem dobrý a hlavně první 2 zatáčky se mi povedly a od začátku jsem se pohyboval ve skupině zhruba okolo 10. místo. Pak byl bohužel závod zastaven kvůli pádu na cílové rovině, přičemž do to dokonce odnesla i má cedule na ukazování časů. Restart se jel na 20 kol a časy se sčítaly. Opět jsem měl dobrý start a úvodní kolo a celý závod jsem jel ve skupině, která bojovala o 6. místo. V součtu časů jsem byl na 10. místě, přičemž přede mnou i za mnou byl velký rozestup, takže nemělo cenu nic riskovat. S víkendem jsem spokojen, hlavně s ohledem na to, že jsem dojel obě jízdy v Top 10, ale také z důvodu, že se nám podařilo učinit velký krok dopředu co se týče startů a úvodních kol. Nyní jedeme v Assenu, kde jsem loni stál na stupních vítězů a i letos udělám vše pro to, abych to zopakoval.“

Ruben Xaus (BMW Motorrad Motorsport), 12. a 11.

"Pokud to shrnu, tak nejsem ani tak zklamaný. Dopředu jsem věděl, že Valencie bude pro nás hodně tvrdá. Tedy hlavně po 17. místě v Superpoli. Oba dva závody jsem dokončil jako 12. a 11. a to je tedy zlepšení. Musím ale pogratulovat Troyovi, to je skvělý výkon a jen doufám, že se mně brzy podaří také". 

Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), 11. a 15.

"V první jízdě jsem měl hlavní cíl, dojet závod do konce a hlavně bodovat. Ve druhé jízdě jsme měli už na startu problémy s elektronikou a také s novými pneumatikami po opakovaném startu."

Luca Scassa (Supersonic Racing Team), 14. a 14.


"Dnes jsem velmi šťastný. Udělali jsme obrovský krok dopředu. A souboj s Xausem a Neukirchnerem, ten byl prostě skvělý. Do druhé jízdy jsme vyměnili vidlici a mohl jsem tak jet rychleji."
 

Max Neukirchner (Hannspree Ten Kate Honda), 13. a 17. 


"Ačkoliv jsem měl velmi špatnou pozici na startu, tak jsem se cítil hodně sebevědomý, neboť změny, které jsme udělali do warm upu, se ukázaly jako užitečné. Takže jsem toto nastavení použil v první jízdě a nefungovalo to. Do druhé jízdy jsme zvolili jiné nastavení a zase to nebylo dobré. Naštěstí máme nyní testy v Assenu a zde chci znovu získat dobrý pocit při jízdě na motorce", říká Max Neukirchner, který je zatím největším zklamáním superbikového šampionátu, tedy dle mého názoru, vzhledem k tomu, jaký má k dispozici skvělý závodní materál.

Andrew Pitt (Team BMW Reitwagen), 15. a 16.

"S tím "balíčkem" co máme k dispozici, tak už jezdíme na absolutní hraně. Víc už není možné! Nyní musíme udělat další krok a dodat potřebnou elektroniku."

Roland Resch (Team BMW Reitwagen), out a 18.


"Konečně jsem dokončil svůj první závod. Byl to také můj cíl, dojet a úplně jedno na kterém místě. Valencie tak byla pro mě velmi dobrý trénink, nemám už žádné bolesti v rameni. Assen bude jistě lepší, o tom jsem přesvědčen". 

Roger Hayden (Team Pedercini), 16. a 19.

"První závod nebyl tak špatný, neboť jsem měl dobrý start. Už jsem myslel na své první body - bylo by to pro mě jako vítězství v závodě, ale dojel jsem 16. I start do druhého závodu byl dobrý, ale pak přišlo to přerušení a opakovaný start se mně nepovedl."

Simon Andrews (Kawasaki Racing Team), 18. a out


"Myslel jsem, že jsem dopadl dobře, ale nééé. Zranil jsem se a nemohu si vzpomenout, co se vlastně stalo."

Matteo Baiocco (Team Pedercini), 17. a 20.

"V obou závodech jsem měl úplně stejné problémy. Od prvních kol mně vždy začala klouzat zadní pneumatika. Musíme tedy dále tvrdě pracovat na zlepšení set-upu." 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist