Osmý podnik MS Superbiků – Misano

Minimálně na příští dva měsíce je Misano posledním závodním víkendem, který absolvuje světový šampionát WSBK v kompletní sestavě na půdě Evropy. V červenci závodí pouze třída Superbike v Laguně Seca a v srpnu zamíří třída Superbike a Supersport do Malajsie. O nadcházejícím víkendu tak nabídne okruh Misano World Circuit “Marco Simoncelli” prostor pro bitvu všech čtyř motocyklových soutěží SBK, SSP, STK1000 a STK600. To vše ve třech dnech tréninků, kvalifikací a závodů osmého kola sezony - PATA Riviera di Rimini.

Kapitoly článku

Italský závodní okruh v Misanu nese jméno po domácím závodníku Marcu Simoncellim, jenž tragicky zemřel během klání malajské Grand Prix v roce 2011. Závodní areál, který otevřeli v roce 1972, prošel v průběhu let řadou úprav z nichž ta poslední je letošní výměna povrchu dráhy. Závodní areál leží kousek od města Misano Adriatico v provincii Rimini, kde závodí jak motocykly seriálu WSBK, tak mistrovství světa prototypů MotoGP.

Dnes je dráha okruhu dlouhá 4226 metrů a má celkem šestnáct zatáček - šest levých plus deset pravých. Superbiky závodily poprvé v Misanu v roce 1991 a letos budou závodit také poprvé, ale na novém povrchu, který by měl eliminovat nepříjemný klouzavý efekt zejména v době, kdy je dráha mokrá. Na původním povrchu nebyla kombinace vody a mořské soli ideální kombinací. O nadcházejícím víkendu pršet pravděpodobně nebude, ale je docela možné, že padne pár současných rekordů v rámci časů na kolo.
 

Rekord – Superbike:
Rekord okruhu – Tom Sykes (Kawasaki) - 1'35.629 (2014)
Superpole – Tom Sykes (Kawasaki) - 1'34.883 (2014)

Rekord – Supersport:
Rekord okruhu – Cal Cruchlow (Yamaha) - 1'38.868 (2009)
Nejrychlejší kolo – Michele Pirro (Honda) – 1'38,444 (2010)

Rekord – Superstock 1000:
Rekord okruhu – Davide Giugliano (Ducati) - 1'38.825 (2011)
Nejrychlejší kolo – Davide Giugliano (Ducati) – 1'38.825 (2011)

Rekord – Superstock 600:
Rekord okruhu – Federico Caricasulo (Honda) – 1'41.404 (2014)
Nejrychlejší kolo – Marco Faccani (Kawasaki) – 1'40.851 (2014)

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2015 !!! - ZDE

 

Superbike - preview

Solidní náskok 124 bodů má vedoucí jezdec superbikového šampionátu Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Solidní v tom smyslu, že v historii šampionátu nikdy po úvodních čtrnácti závodech sezony nedělilo prvního jezdce od druhého tolik bodů. Jonathan Rea už je nyní ve fázi, že ani nepotřebuje vyhrávat závody, stačí bodovat druhými a třetími místy, aby byl prvním jezdcem ze Severního Irska, který získá světový titul. Rea do této chvíle sbírá pouze zlato a stříbro, což je přímo neuvěřitelná bilance. Všichni věděli, že je Rea talentovaným závodníkem, ale po přechodu k továrně Kawasaki možná překvapil hodně lidí a to včetně sebe samotného.

Po zlatém double z Doningtonu chtěl Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) potvrdit vzestup formy, ale to se mu v Portimau tak úplně nepodařilo. První závod byl sice za dvacet bodů, ale v tom druhém bral jen osm, takže spokojený být nemohl, protože na Jonathana Rea nezískal jediný bod. Sykes je je nyní průběžně druhý, sedm bodů před Leonem Haslamem, takže alespoň to mu trošku spravilo náladu. Loni byl na pobřeží Jadranu v obou závodech první, takže vyhrávat v Misanu umí a samozřejmě jedině vítězství bude pro Sykese o nadcházejícím víkendu úspěšně splněnou misí.

Třetí v pořadí je Leon Haslam (Aprilia Racing Team Red Devils), který to nebude mít v Misanu jednoduché. Jednak potřebuje porazit Toma Sykese, aby se dostal zpátky na druhou pozici a také potřebuje zajet lepší výsledek než Max Biaggi. Dvojnásobný šampion mistrovství světa superbiků pojede v Misanu na divokou kartu s Aprilia Racing Team Red Devils a evidentně už jen tím zvedl osmému kolu sezony výrazně sledovanost. On sám tvrdí, že tlak necítí, ale s jeho závodním duchem si lze jen těžko představit, že by nechtěl odevzdat maximum a získat alespoň víc bodů než kolik jich získal Australan Troy Bayliss v závodech v Austrálii a Thajsku (15bodů). Je jasné, že každý bude chtít Biaggiho porazit, a to včetně jeho týmových kolegů Leona Haslama a průběžně pátého Jordi Torrese, jemuž Biaggiho plakát možná ještě donedávna visel v pokoji.

Čtvrtý je po sedmi kolech sezony Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Brit ztrácí na třetího Haslama patnáct bodů a to není moc, pokud vezmeme v úvahu fakt, že v neděli jedou jezdci superbiků dva závody. Loni byl jednou čtvrtý, jednou závod nedokončil, takže rozhodně důvod pro ještě vyšší nasazení a odhodlání získat stupně vítězů. Loni tam bodoval druhým a třetím místem, Loris Baz a Marco Melandri, což jsou jezdci, kteří teď závodí v seriálu Grand Prix, takže proč by na stupních vítězů letos nestál třeba Chaz Davies. Předpoklady pro to má.

Stejně jako Aprilia, tak rovněž Ducati nastupuje do domácího závodního víkendu s třemi jezdci. Kromě stabilní dvojice Chaz Davies a Davide Giugliano, bude třetím jezdcem na divokou kartu Luca Scassa. Italský závodník má šanci ukázat, co v něm dřímá za talent a dobrým výkonem si třeba říct o sedačku pro nadcházející sezonu. S tím, jak rychle se letos mění jezdci v jednotlivých týmem možná ani do příštího roku čekat nebude muset.

To je třeba případ Nicolase Terola, který už není jezdcem týmu Althea Racing. Španěl po problémech v seriálu Grand Prix, kde v kategorii Moto2 prostě nechytil správný vítr do plachet, byl nucen odejít a chtěl zkusit štěstí v superbicích. Bohužel ani tady mu štěstí nepřálo a po několika pádech a zraněních v Portugalsku skončil. Do týmu Althea se vrací Niccoló Canepa, který s tímto týmem loni vybojoval druhé místo v kategorii EVO. Místo Canepy pojede u týmu Grillini SBK pětatřicetiletý Gianluca Vizziello

Další divokou kartu má pro víkendový závod v Misanu Markus Reiterberger. Tento jednadvacetiletý německý závodník sedlá v mezinárodním mistrovství Německa IDM motocykl BMW a naprosto s přehledem vede průběžné hodnocení šampionátu. V Misanu pojede se svým týmem VanZon Remeha BMW a rozhodně bude zajímavé tohoto mladíka v průběhu víkendu sledovat. Markus Reiterberger už jednou v šampionátu WSBK závodil, když v roce 2013 získal divokou kartu pro německé kolo na Nürburgringu, kde bodoval jedním třináctým a dvanáctým místem.

Mistrovství světa – Superbike:

1 - J. REA - KAWASAKI - 330 bodů
2 - T. SYKES - KAWASAKI - 206
3 - L. HASLAM - APRILIA - 199
4 - C. DAVIES - DUCATI - 184
5 - J. TORRES - APRILIA - 131
6 - S. GUINTOLI - HONDA - 113
7 - M. BAIOCCO - DUCATI - 88
8 - M. VD MARK - HONDA - 85
9 - L. MERCADO - DUCATI - 85
10 - A. LOWES - SUZUKI - 80
11 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 73
12 - A. BADOVINI - BMW - 63
13 - N. TEROL - DUCATI - 54
14 - R. RAMOS - KAWASAKI - 47
15 - D. SALOM - KAWASAKI - 42
16 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 40
17 - X. FORES - DUCATI - 38
18 - R. DE PUNIET - SUZUKI - 22
19 - S. BARRAGÁN - KAWASAKI - 17
20 - T. BAYLISS - DUCATI - 15
21 - M. FABRIZIO - DUCATI - 13
22 - S. BARRIER - BMW - 10
23 - C. PONSSON - KAWASAKI - 7
24 - I. TOTH - BMW - 5
25 - G. RIZMAYER - BMW - 3
26 - N. CANEPA - KAWASAKI - 3
27 - L. PEGRAM - EBR - 2
28 - J. METCHER - KAWASAKI - 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist