Pátý podnik MS Superbike – Imola
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Yamaha Racing, Ducati Media, Barni Racing, MV Agusta | Zveřejněno: 10.5.2018 | Zobrazeno: 5 107x
Mistrovství světa superbikových motocyklů míří do Itálie, konkrétně na slavný okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari v Imole. Paddock šampionátu je kompletně obsazen, což znamená, že pojedou všechny šampionáty od hlavních kategorií WorldSBK, WorldSSP, přes FIM Europe Supersport Cup, WorldSSP300 a STK1000.
Kapitoly článku
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola
Závodní okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola je součástí italské provincie Bologna. Okruh nese jméno po zakladateli slavné automobilky Enza Ferrariho a jeho syna Dina a v kalendáři superbikového šampionátu je od roku 2001. Jen dvakrát v Imole superbiky nezávodily a to v letech 2007 a 2008. Celý areál je zasazen do krásného prostředí a pro fanoušky je to maximálně zajímavá podívaná. Navíc v superbikovém šampionátu jsou výrobci z Itálie, domácí jezdci a týmy, takže pro Italy domácí podnik se vším všudy.
Dráha závodního okruhu má celkem 4936 metrů, cílová rovinka měří 358 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem 22 zatáčkami – 13 levými a 9 pravými.
World SBK – rekordy:
Nejrychlejší kolo – 1'46,393 – Chaz Davies/Ducati (2016)
World SSP – rekordy:
Nejrychlejší kolo – 1'50,404 – Sam Lowes (2013)
World SSP300 – rekordy:
Nejrychlejší kolo – 2'10,115 – Mika Perez (2017)
Superstock 1000 – rekordy:
Nejrychlejší kolo – 1'49,071 – Ondřej Ježek (2015)
MS Superbike (WorldSBK) – Preview
Imola je pátým podnikem sezony superbiků, to znamená, že jezdci a týmy mají za sebou celkem osm odjetých závodů. V nich si ze všech nejlépe vedl úřadující mistr světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), který vedení v tabulce průběžného hodnocení převzal po druhém závodu v Thajsku a od tohoto okamžiku pouze navyšuje náskok, který je nyní na hodnotě rovných třiceti bodů.
Na druhé pozici je od druhého závodu ve španělské Aragonii Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Velšan má ambice bojovat o titul mistra světa, jenže hned v Austrálii nedokončil druhý závod a naposledy v Assenu nestačil na stupně vítězů čímž ztrácí důležité body a to v souboji s jezdcem Kawasaki prostě nejde. Do konce sezony zbývá ještě spousta času, ale z posledních let dobře víme, že Rea dělá jen minimum chyb. Smazat třicet bodů náskoku proto nebude pro Daviese jen tak, třebaže v Imole neprohrál od roku 2016.
Průběžně třetí je Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) na něhož teď čeká domácí podnik stejně jako pro jeho tým. Závodit v Imole je pro Italy velký svátek a o to víc by rád oba závody vyhrál. Lépe je na tom jeho týmový kolega Davies, jehož bilance je v Imole víc než dobrá, ale Melandri potřebuje zabrat a zajet podobný víkend jak v Austrálii, kde oba závody vyhrál. Melandriho Ducati je od Austrálie hodně neklidná, pracují na tom, aby problém vyřešili, jenže jak můžeme vidět, Melandri má někdy spoustu práce stroj udržet v přímém směru než aby bojoval o přední pozice.
Skvělý domácí víkend zaznamenal v Assenu průběžně čtvrtý Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Druhé a třetí místo v cíli je pro Holanďana nejlepším výsledkem dosavadní části sezony a uvidíme, jak si jezdec Yamahy povede v Imole. Je to talentovaný jezdec, rozhodně budoucnost superbikového šampionátu, ale potřebuje k tomu možná víc zkušeností. Někdy v úvodu závodů ztrácí pozice, což je možná problém Yamahy s plnou nádrží, nicméně ve finále to VD Marka stojí důležité pozice a tím pádem body.
Prozatím pátý je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který nemá nejlepší úvod sezony vzhledem k tomu, že je mezi ním a jeho týmovým kolegou rozdíl 58 bodů. Každopádně zatím poslední závod, tedy druhé klání v Assenu, Brit vyhrál a byl velmi nadšený, že se jim konečně podařilo připravit motorku tak, aby byl konkurenceschopný od začátku až do konce. Pravděpodobně si to bude chtít ověřit v Imole, kde byl loni jednou třetí.
Nejlepším jezdcem netovárního týmu je Xavi Forés (Barni Racing Team). Španěl závodí v sedle Ducati a na kontě má letos už troje umístění na stupních vítězů. V Aragonii druhý závod nedokončil, což je pro Forése ztráta, která je hodně zásadní vzhledem k minimálním rozdílům, které ho dělí od jezdců před ním. Na Sykese ztrácí jeden bod, na čtvrtého VD Marka tři body a na třetího Melandriho bodů patnáct. Konzistence výsledků, to je klíč k úspěchu.
Jediný český zástupce Ondřej Ježek (Guandalini Racing) má dva body a je průběžně jednadvacátý. Bohužel když ostatní týmy testovaly na Masarykově okruhu v Brně, tak právě brněnský závodník vše sledoval pouze z boxů, protože jeho tým netestoval. Je to škoda, ale Ondřej Ježek je jezdec a s tím, kde tým bude nebo nebude tým testovat on samotný nic neudělá. Každopádně závod v Imole bude domácím podnikem pro Guandalini Racing, což by mohla být motivace připravit vše k tomu, aby Ježek měl šanci bojovat o body.
Z jezdců na divokou kartu se v Imole představí Leon Haslam (Puccetti Kawasaki Racing), který si opět vyzkouší závodění v mistrovství světa. Naposledy jel loni závod v Donington Parku, kde dosáhl na stupně vítězů, takže uvidíme, jak si povede v Imole, kde by mohl rozšířit pole favoritů o pódiové pozice. Pro Puccetti Racing je Imola domácí podnik, takže o to větší motivace se předvést fanouškům a sponzorům, kteří celý projekt podporují.
WorldSBK – stav MS po Assenu:
1. | JONATHAN | REA | KAWASAKI | 159 bodů |
2. | CHAZ | DAVIES | DUCATI | 129 |
3. | MARCO | MELANDRI | DUCATI | 115 |
4. | MICHAEL | VAN DER MARK | YAMAHA | 103 |
5. | TOM | SYKES | KAWASAKI | 101 |
6. | XAVI | FORES | DUCATI | 100 |
7. | ALEX | LOWES | YAMAHA | 76 |
8. | TOPRAK | RAZGATLIOGLU | KAWASAKI | 45 |
9. | LORIS | BAZ | BMW | 44 |
10. | LEON | CAMIER | HONDA | 42 |
11. | JORDI | TORRES | MV AGUSTA | 39 |
12. | ROMÁN | RAMOS | KAWASAKI | 28 |
13. | LORENZO | SAVADORI | APRILIA | 25 |
14. | LEANDRO | MERCADO | KAWASAKI | 24 |
15. | MICHAEL | RUBEN RINALDI | DUCATI | 21 |
16. | JAKE | GAGNE | HONDA | 17 |
17. | EUGENE | LAVERTY | APRILIA | 16 |
18. | PJ | JACOBSEN | HONDA | 15 |
19. | DAVIDE | GIUGLIANO | APRILIA | 11 |
20. | YONNY | HERNANDEZ | KAWASAKI | 7 |
21. | ONDŘEJ | JEŽEK | YAMAHA | 2 |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.