Ředitel SBK Ciabatti: Jeden motocykl je kontraverzní téma

Od roku 2012 má každý superbikový jezdec seriálu WSBK k dispozici pouze jeden motocykl. A zatímco ekonomicky silné týmy chtějí na rok 2013 prosadit návrat náhradních motocyklů, tak promotér světového šampionátu Infront chce dokonce zakázat používání tkzv. "Rolling Chassis".

Náhradní motocykly byly z finančních důvodů pro rok 2012 zakázány. Týmy ale mohly mít tkzv. "Rolling Chassis", tedy motocykl bez motoru, jako náhradní bike.
Jelikož to ale nevedlo k žádným ekonomickým úsporám, tak i toto "Rolling Chassis" by na rok 2013 mělo být zakázáno. Tedy aspoň dle mínění ředitele superbikového šampionátu Paola Ciabattiho: "Nikde jsme přece neřekli, že reglement o použití pouze 1 motocyklu je pravidlem z kamene. Ovšem v supersportech a ve stocích to funguje skvěle. A v superbicích to umožnilo dvěma až čtyřem týmům zůčastnit se letos mistrovství světa (Red Devils Roma, Pata Racing, Grillini a třeba i Liberty - pozn. Bosso)".

Všechny továrny, které mají k dispozici testovací tým ovšem argumentují tím, že mají ten stejný počet motocyklů jako dříve a že se tedy nic neušetřilo: "Pokud by se ekonomická situace zlepšila, a všechny týmy měly dostatek peněz, tedy ne jen tovární týmy, tak proč ne...Stížnosti na jeden motocykl pocházejí pouze od jezdců jako jsou Checa nebo Melandri, kteří závodí za týmy bez budgetových starostí.

           

Ale vezměme třeba tým Effenbert, který nyní jezdí se čtyřmi piloty. Ten by okamžitě musel své závodění omezit na pouhé dva jezdce. Jsem názoru, že některé týmy ani toto "Rolling-Chassis" jako náhradní motocykl vůbec nemají",
je přesvědčen Ciabatti.
"Celé téma je hodně kontraverzní a lidé mají tendenci zapomínat, že se světová ekonomika nachází v největší krizi od roku 1929. A já vůbec nevidím nějaké znamení toho, že by se situace na příští rok měla změnit. Dokonce to možná díky Řecku bude ještě horší. Neměl by se opakovat Titanic, kdy sice ještě na palubě hrála muzika, ale loď se už potápěla. Nazpět ale k superbikům, na počtu motocyklu a personálu se dá nejsnadněji ušetřit a to o obrovskou sumu přes 100.000 Euro. Superbikoví piloti prostě musí změnit své myšlení. Musí si uvědomit, že po pádu už není možné přeskočit na druhý motocykl. A motory díky pravidlu pouze o jednom používaném motocyklu mají tak delší životnost, neboť se musí čekat, až se celý motocykl opraví. V záři, až bude současná sezóna skoro na svém konci, můžeme vše vyhodnotit a nastavit pravidla na sezónu příští", říká Ciabatti, který má dobře spočítáno, že těžko se objeví nějaké nové týmy, ba naopak by současné startovní pole 23 stabilních superbikových jezdců mohlo zhubnout o 3 až 4 piloty, pokud by silné týmy prosadily svou myšlenku o dvou motocyklech pro jezdce.   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist