Škatule, škatule hejbejte se

Na konci letošní sezóny superbiků bude v továrních týmech hodně volných míst. Jak vypadá situace po Brně a jak to vidí jednotliví šéfové těchto týmů?

Po brněnských dvou jízdách chybí do konce šampionátu WSBK ještě 4 závody, tedy celkem 8 jízd. A v nich se musí piloti, kteří ještě nemají angažmá na rok 2010 předvést, aby se nabídli jak stávajícím týmům, tak pochopitelně i novým zájemcům o jejich služby na rok 2011.

Aprilia Alitalia Racing


Zřejmě nejjednodušší situace bude u továrního týmu Aprilie, tam by se sestava neměla měnit. "Prodloužení smluv s oběma jezdci je pouze formalita" říká Gigi Dall´Igna, závodní ředitel Aprilie. 

Ducati Xerox Team


Smlouvy obou dvou dosavadních jezdců Hagy (35 let) a Fabrizia (25) končí. "Minimálně za určitou část neúspěchů můžou jezdci", ví dobře týmový šéf Ernesto Marinelli, takže je docela možné, že oba dva piloti budou vyměněni. "Momentálně není otázka jezdců ještě vyřešena, ale Luca Scassa (26) je jedním z těch, které velmi podrobně sledujeme", říká dále Marinelli. Dalším hodně sledovaným je španělský veterán Carlos Checa!

Team Suzuki Alstare


Leon Haslam (27) má sice smlouvu na rok 2011, ale její podmínkou je tovární podpora tohoto belgického týmu od Japonců. V případě nedoržení této tovární podpory je Haslam na rok 2011 volný. Sylvain Guintoli (28) jako absolutní nováček šampionátu určitě nezklamal a pokud bude chtít zůstat, tak to není v jeho případě žádný problém.

Kawasaki Racing Team


Chris Vermeulen (28) má platnou smlouvu i na rok 2011. Tom Sykes (24), ačkoliv jezdí lépe, musí o smlouvu na rok 2011 ještě bojovat. "Je ještě předčasné mluvit o jezdeckém obsazení v továrním týmu. Tom jede velmi dobře a máme ho na listině kandidátů" říkal v Brně týmový manažer Paul Risbridger.

BMW Motorrad Motorsport


Troy Corser (38) a BMW chtěji i nadále pokračovat v spolupráci. Za Xause (32) se sice hledá náhrada, když listina jezdců je následující: Haslam, Rea, Camier a Toseland, ale: "Od testů v Imole pracuje Xaus koncentrovaně a klidněji. V Brně odvedl velmi dobrou práci a sezóna ještě neskončila", byl v Brně velmi spokojený Rainer Bäumel, vedoucí projektu u BMW. 

BMW by chtěla v roce 2011 nasadit aktuální superstockový tým do seriálu BMW jako svůj satelitní tým. Předběžný rozpočet pro tuto akci je hodně vysoký, 2 000 000 Euro, takže zatím není moc reálný...

HANNspree Ten Kate Honda


Jonathan Rea (23) má sice platnou tříletou! smlouvu, ale sám je velmi nespokojen s kvalitou motocyklu, který jezdí. Honda ovšem dělá vše pro to, aby si mladého Brita udržela. Tým má opční právo na Maxe Neukirchnera (27), ovšem to zřejmě nebude využito a jediný německý jezdec WSBK se tak musí ohlížet po novém působišti.

Yamaha Sterilgarda Team


Cal Crutchlow (24) se netají tím že chce odejít směrem paddock MotoGP a to buď Moto2 či MotoGP (Tech3). Nespokojený je i James Toseland (29) a chce rovněž odejít. Ovšem nabízí se mu pouze dvě alternativy: BMW nebo nazpět k Ducati. 

Otázkou také zůstává, jakým směrem se bude tento tovární tým nadále vyvíjet, zda s plnou podporou továrny, nebo pouze jako další japonské týmy superbiků...

Althea Ducati


Do začátku srpna se musí týmový šéf Genesio Bevilacqua rozhodnout, zda tento tým pojede i v roce 2011 na motocyklech Ducati: "Je to naše přání. Jsme spokojeni a to že jezdíme v některých závodech lépe než tovární tým je pouze díky Carlosovi Checovi. Ten dělá ten rozdíl. Samozřejmě, že nás těší, že tovární tým má zájem o Checu a pokud ho budou chtít, tak musíme jednat, neboť s Ducati máme velmi dobré kontakty. Pokud by ale bylo po mém, tak bych jel i příští rok s dvojicí Checa (37) a Byrne (33). Britský jezdec by měl totiž dostat i druhou šanci, měl letos hodně smůly a já v něho věřím, Jednoho dne to prostě musí přijít".

Na volné místo u Althey si ale dělá naději i Max Neukirchner: "Víme, že v továrním týmu pro Maxe žádné místo asi nebude, i když v Brně se už hodně zlepšil, ale měl hodně smůly. Ideální by pro něho byl dobře organizovaný privátní tým, jako třeba Althea Ducati. Max se musí snažit o co nejlepší prodej svého jména ve zbývajících závodech", říká jeho manažer Arndt Seidel. 

Team PATA B&G Racing


Italský tým PATA B&G Racing přešel mezi Misanem a Brnem z Ducati na Aprilii. "Pronajmuli jsme týmu B&G náš testovací motocykl a dali k dispozici také dva mechaniky. Moje přání je, aby se tým PATA B&G Racing stal na rok 2011 satelitní stájí továrny Aprilia a to se dvěma jezdci", říká šéf závodního oddělení Aprilie Gigi Dall´Igna.
 









Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist