Superbiky testovaly v Jerezu

Privátní dvoudenní test absolvovaly na jihu Španělska týmy superbikového šampionátu WSBK. Počasí jezdcům příliš nepřálo, ale ve čtvrtek nakonec svítilo sluníčko a jezdci jednotlivých týmů dokázali zapracovat na nastaveních svých motocyklů na suchém povrchu dráhy v Jerezu.

Během čtvrtečního odpoledne vyjeli na suchou dráhu všichni jezdci, kteří do španělské Andalusie tento týden přijeli. Z boxů vyrazila dvojice týmu Kawasaki Racing Tom Sykes a Loris Baz na motocyklech specifikace Superbike plus David Salom s Kawasaki ve specifikace Evo.
Dvojice týmu Pata Honda World Superbike Jonathan Rea a Leon Haslam pracovala na nastavení Hondy CBR1000R a byli spokojeni s pokrokem, kterého docílili v nastavení řídící elektroniky. V tabulce neoficiálních časů obsadil Rea čtvrté místo a Haslam sedmé.

Francouz Sylvain Guintoli a Ital Marco Melandri testovali Aprilii RSV4 v barvách Aprilia Racing. Guintoli potřeboval najet co nejvíc kilometrů, což se mu částečně podařilo a v neoficiální tabulce časů obsadil páté místo. V závěru testu Guintoli spadl, ale vše se obešlo bez zranění.
„Je skvělé se vrátit zpátky po tak dlouhé zimní přestávce,“ uvedl Sylvain Guintoli. „Včera jsem vyzkoušel RSV4 na mokrém povrchu, dnes bylo hezké si motorku konečně vyzkoušet na suché dráze. Okamžitě jsem s motorkou získal dobrý cit. Je to jak s jízdou na kole, těžko to zapomenete.“

„Rameno vypadá dobře, takže by neměly být žádné problémy. Teď se vrátím zpátky domů a připravím se na Phillip Island,“
pokračoval Francouz. „Po čtyřech měsících bez jízdy na motorce jsem si nebyl moc jistý, ale nyní vím, že jsem na Austrálii připraven.“

Ve středu absolvoval těžký pád Marco Melandri, ale ve čtvrtek byl zpátky na dráze a test uzavřel třetím nejrychlejším časem. „Oba dny nebyly snadné a počasí nám v tom vůbec nepomohlo,“ řekl Marco Melandri. „Včera jsme zkoušeli pár věcí s elektronikou na mokru a dařilo se nám. Pak jsem udělal hloupou chybu a havaroval.“
„Dnes jsme měli možnost testovat na suché dráze, i když tam bylo pár mokrých míst a foukal silný vítr. Myslím, že jsme se vydali správnou cestou. Teď nám nezbývá nic jiného než počkat na test na Phillip Islandu a doufat, že nám tam vyjde počasí,“
doda lItal.

V Jerezu také testoval nováček superbikové kubatury Jeremy Guarnoni z týmu MRS Kawasaki a Alessandro Andreozzi z týmu Pedercini Kawasaki. Oba jezdci mají stroje ZX-10R ve specifikaci EVO. V Barvách týmu Pedercini rovněž testovali jezdci třídy Superstock 1000.
Test Jerez de la Frontera – WSBK
Čtvrtek, 6.února 2014 - neoficiální časy

01 - Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’42.1
02 - Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’42.3
03 - Marco Melandri – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’42.4
04 - Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 1’42.4
05 - Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’42.5
06 - Jeremy Guarnoni – MRS Racing – Kawasaki ZX-10R – 1’43.5 - EVO
07 - Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 1’43.7
08 - David Salom – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’44.1 - EVO
09 - Alessandro Andreozzi – Team Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R – 1’44.5 - EVO

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist