Testy WSBK - Aragon, 3. den

Třídenní testy superbiků, které se včera skončily na okruhu MotorLand Aragon, zahájily sezónu 2013. Po třech dnech zůstal nejrychlejším tovární jezdec Kawasaki Tom Sykes.

Sykes byl už v úterý nejrychlejším jezdcem na okruhu MotorLand Aragon a zůstal jím i ve středu. Faktem ale je, že svůj čas z července, kdy zde poprvé testoval se 17´´ gumami, vicemistr světa překonat nedokázal.

O pouhé 0,2 sec skončil druhý mistr světa Max Biaggi a potvrdil tak, že Aprilia RSV4 harmonizuje s 17“ pneumatikami opravdu na jedničku. Ostatně to dokázaly i změřené časy Eugene Lavertyho a Michela Fabrizia. Velmi konstantní testování má za sebou i Leon Camier s Crescent-Suzuki, tento Brit ztratil na nejlepšího Sykese pouhých 0,5 sec.
Zbrusu nová Ducati Panigale Carlose Checy se postarala i o další - celkem zbytečnou pozornost - kvůli poruše motoru byla dlouhá rovinka hodně znečistěna olejem a kvůli tomu muselo být testování na dlouhou dobu přerušeno. Přesto byl mistr světa 2011 svým úterním časem jasně nejrychlejším jezdcem s motocyklem Ducati. Jeho staronový týmový kolega Davide Giugliano ztratil na Checu 0,9 sec. a skončil tak osmý.

Poslední den zrychlil testovací jezdec Aprilie Alex Hofmann a dokončil tak třídenní testování jako devátý. Časovou tabulku pak uzavřel Josh Waters, který zde dostal od týmu Crescent Suzuki se prezentovat jako eventuální nástupce Guintoliho, ovšem se ztrátou 2,8 sec na Camiera ji nevyužil.

eni FIM WSBK 2012 - Test MotorLand Aragon, celkový přehled časů

01- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’57.6
02- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’57.8
03- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1’58.1
04- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’58.1
05- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – 1’58.4
06- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1199 Panigale RS13 – 1’58.5
07- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’58.5
08- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1199 Panigale RS13 – 1’59.4
09- Alex Hofmann – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 2’00.7
10- Josh Waters – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 2’00.9

Důležité změny v pravidlech WSBK na rok 2013 - souhrnně

■ Pokud začne během závodů pršet, závod nebude přerušen. Jezdci mohou zajet do svých boxů vyměnit si kola, ev. změnit nastavení motocyklu. Je zakázáno dotankování. Pilot musí vypnout motor, maximálně mu mohou pomoci 3 mechanici, kterým ale může pomoci i samotný jezdec. 

■ Dvouválce s objemem 1200 ccm budou mít od začátku sezony 2013 stejnou váhu 165 kg jako čtyřválce o objemu 1000 ccm. Pokud ale bude Ducati se svým V-Twinem podstatně úspěšnější než ostatní soutěžící motocykly, budu motocyklům Ducati během sezony přidány 3 kg.

■ Nebude povolen ani náhradní motocykl a ani "rolling-šasí". 2012 měli jezdci k dispozici místo náhradního motocyklu "rolling-šasí". To ale nebude v roce 2013 povoleno.

Jen na vysvětlenou: Jako "rolling-šasí" je rozuměn kompletní motocykl bez motoru. Ovšem náklady pro tým se přitom žádné neušetřily.

■ Místo drahých hořčíkových ráfků budou povoleny jen hliníkové. A jejich velikost bude místo dosavandích 16,5´´ nově 17.

■ Na kapotáži musí být ve stejné velikosti jako na seriových motocyklech nalepeny nálepky znázorňující světla.

■ Při závodě v dešti nebo při snížené velikosti musí být použito červené koncové světlo.

■ Bude se startovat se třemi piloty v jedné řadě. Důvodem je nejen bezpečnost, ale i stále menší a menší počet jezdců na startovním roštu.

■ Brzdová páčka musí být zabezpečena chráničem, aby při ev. kolizi s jiným jezdcem nedošlo k nechtěnému brzdovému manévru.

■ V kubatuře supersportů bude povoleno pouze 8 motorů za sezonu a samozřejmě žádný náhradní motocykl.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist