Testy WSBK - Phillip Island, 3. den

Dnešním dnem byly ukončeny třídenní testy na australském okruhu Phillip Island. Nejrychlejším jezdcem byl nakonec mistr světa Carlos Checa s motocyklem Ducati, který zajel čas 1.31.8 minuty. Skvěle si ale vedl náš Jakub Smrž, jehož čas 1:32,4 znamenal pátou příčku v časové tabulce finálového dne testování.


Pro někoho smůla, pro druhého nečekaná šance.
Hopkinsův náhradník Josh Brookes ostatně roli náhradníka na Phillip Islandu už zná, v roce 2010 zde závodil místo zraněného krajana Broca Parkese v týmu ECHO Honda a dokonce na nepříliš kvalitním motocyklu dokázal i bodovat. Doposud startoval "Josh" ve 33 závodech WSBK - nejlépe skončil 9. na Hondě ve Valencii 2007 a ke svému nečekanému comebacku ve světových superbicích nyní řekl: "Moje angažování má smysl. Už jsem závodil ve WSBK, mám smlouvu přímo se Suzuki a vloni jsem celou sezónu závodil s motocyklem GSX-R 1000. Chtěl bych se poděkovat u Phillipa Neale, že mně tuto možnost umožnil. Bez jeho podpory by to totiž nebylo možné". Ovšem Brookes už na Phillip Islandu dokázal také vyhrát v roce 2004 s wild card, ale tehdy v kubatuře supersportů. "Necítím žádný tlak, pojedu prostě naplno", řekl po svém "jmenování" australský jezdec pro 'Fox Spots Australia'.  Jedno ale jisté není, bude to Brookesův záskok pouze při domácím závodě v Austrálii, nebo se Hopkins bude se svým zraněním potýkat déle a Brookes na svém domácím okruhu překvapí a dostane v tomto případě šanci i na dalších závodech....?

Úterní odpoledne musel kvůli pádu a utrpěnému zranění pravé ruky vynechat David Salom. Dnes se ale španělský pilot dalšího testování opět zúčastnil: "Byl jsem na rentgenu a obrázek byl poslán pomocí E-mailu mému doktorovi do Španělska. Ruku mám zatejpovanou a mohu tak jezdit. Bolesti se dají vydržet", řekl jezdec s motocyklem Pedercini-Kawasaki ZX-10R.

Týmový šéf Crescent Jack Valentine je spokojen s výkony, které dnes odvádí na trati Joshua Brookes: "Brookes patří k rodině Suzuki a navíc je skvělým závodníkem. Odvádí výborný job".


Tovární jezdec BMW Marco Melandri havaroval dnes ráno, když jeho značkový kolega Michel Fabrizio se doslova promenádoval v zatáčce číslo "2". Melandri musel natvrdo zabrzdit, aby zabránil kolizi a ztratil tak kontrolu nad svým motocyklem S1000RR. Havaroval i další jezdec s  motocyklem BMW, Ayrton Badovini (BMW Italia).

Daleko hůře dopadl tovární pilot Aprilie Eugene Laverty, který musel být po pádu transportován do místní nemocnice, neboť po pádu dopadl na obě ruce. Je u něho podezření na doposud nespecifikované zlomeniny horních končetin. Definitivní diagnóza ale bude určena teprve po lékařském vyšetření.

Časem 1:31,7 minuty zajel dnes ráno tovární jezdec Kawasaki Tom Sykes doposavadní nejrychlejší čas třídenních testů, když ale použil kvalifikační pneumatiku. Se závodní se dostal irský jezdec na čas 1:31,9 minuty, stejně jako mistr světa Carlos Checa (Althea Ducati). Tovární jezdec BMW Leon Haslam byl po dopolední části časem 1:32,0 rovněž v absolutní špičce.

Nejrychlejším jezdcem celého testování byl nakonec mistr světa Carlos Checa s motocyklem Ducati, který zajel čas 1:31.8 před Tomem Sykesem na Kawasaki (1:31.9) a Leonem Haslamem s BMW (1:32.2). Následoval ex-mistr světa Max Biaggi s Aprilií (1:32.3) a potom dvojice: český superbiker Jakub Smrž s Ducati týmu Effenbert Liberty Racing a Joan Lascorz na Kawasaki (oba 1:32,4). Sedmý byl klasifikován Michel Fabrizio na BMW (1:32.6), osmý Eugene Laverty s Aprilií (1:32,8) a Top-10 dokompletovali Maxime Berger na Ducati (1:32,9) a Leon Camier na Suzuki (1:33,1).

Marco Melandri s BMW skončil 11. (1:33.2), Sylvain Guintoli 12. (1:33.4), Davide Giugliano 13. (1:33.5), wild-card pilot David Johnson 14. (1:34,1) a časovou tabulku uzavřeli Lorenzo Zanetti jako 15. (1:34,7) a David Salom na místě 16. (1:34.9).

Test WSBK Phillip Island - přehled časů po 3 dnech:

01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 1'31.8
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1'31.9
03- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 1'32.2
04- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’32.3
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’32.4
05- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 1’32.4
07- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’32.5
08- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 1’32.6
09- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 1’32.9
10- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 1’33.0
11- Leon Camier – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1’33.1
12- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’33.5
13- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 1’33.5
14- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 1’33.6
15- David Johnson – Rossair AEP Racing – BMW S1000RR – 1’34.1 (stockový motor)
16- Josh Brookes - Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1’34.5
17- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – 1’34.7
18- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 1’34.9

Jen pro zajímavost:
Nejrychlejší kolo: 2011 - Checa Carlos (Ducati) 1'30.882
Rekord Superpole: 2011 - Checa Carlos (Ducati) 1'30.882
Rekordní kolo v závodě: 2007 - Corser Troy (Yamaha) 1'31.826

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist