WSBK - 5. Monza: Víkend v chrámu Rychlosti

Letos popáté svedou jezdci bitvy v rámci závodů světového šampionátu Superbiků. Po Phillip Islandu, Portimau, Valencii a Assenu, se celý cirkus stěhuje do rychlosti zaslíbené Monzy.

Malinko historie

Divoký rok 2009 report z loňského závodu

čas 6.20 pro netrpělivé

Závody v r. 2008: První runda  a přeparádní druhá runda


Stará dáma v novém


Nejstarší stálý závodní okruh v Evropě prošel pro letošek sice drobnou, ale přesto velmi zásadní změnou. Ta se dotkla úseku Prima Variante, tedy první šikany, úseku, ve kterém bylo vždycky zaděláno na problém.
Pro připomenutí – tahle kulišárna čekala na jezdce po průletu cílovou rovinkou a aby se do této vlásenky vešli, museli z maximální rychlosti kotvit na nějakých 50 – 60 km/h. Mnoho z nich při tom nedobrovolně opustilo svůj stroj, mnohdy za velmi dramatických okolností. (viz. video výše)
Bylo proto rozhodnuto o částečném narovnání tohoto úseku. Okruh tak přišel o 16 m, přesto svou aktuální délkou patří stále k nejdelším tratím vůbec.
A důsledky změny? Kromě prvoplánového zvýšení bezpečnosti přinese „narovnání“ další zvednutí už tak velmi vysokých rychlostních průměrů. Do první zatáčky se bude nalétávat rychleji, bude se brzdit až k následující druhé zatáčce a po jejím projetí se bude akcelerovat z vyšší výchozí rychlosti – odhadem z 80-100 Km/h. To sebou přinese opět navýšení rychlosti při průletu Curva Grande. Bude se to určitě líbit divákům i jezdcům – ale co na to gumky? :-) Už předtím to bylo peklo...

Co nás čeká?

Doufejme, že tak jako v minulosti, i letos uvidíme stejně napínavé a dech beroucí závody, znovu plné fantastických momentů i překvapivých zvratů. Ingredience by v kotlíku byly. 


WSB
Leon Haslam
, nečekaný, ale po zásluze nejlepší jezdec průběžného pořadí, má už drobný náskok na druhého Biaggiho, na letos výborně fungující Aprilii. 
Bodově nedaleko za nimi jsou další dva „stovkoví“ jezdci, Johny Rea, jediný vítěz z Assenu a Carlos Checa, první Mohykán na Ducati. Pátý pan Toseland se začíná dostávat do pohody a Yamaha začíná fungovat i pod ním. 
A Nori Haga, t.č. 6.? Ten měl pro letošek jediný cíl. Titul. Zatím se ale, spíš než se soupeři, pere s motorkou. Kde jinde by ale měl zlomit rozpačitý začátek sezóny, než v Monze, na prakticky domácím okruhu? „Tenhle víkend bude těžký. Mám tuhle trať rád, ale je jasné, že 1098 má na zdejších dlouhých rovinkách problém s nižší maximálkou. Ale:  I'll be opening the gas and giving 200%  :-)“
Tahle první šestka se určitě bude prát o bednu, jenže Superbiky nejsou jen o pár vyvolených. V téhle sérii se musí počítat i s jezdci na dalších místech. Corser, Guintoli, Fabrizio, Crutchlow, Byrne a 100pro taky Jakub Smrž. To máme dvanáct jmen, dvanáct adeptů na pohárové umístění.
Máme se prostě na co těšit. Jen ta předpověď počasí, kdyby byla trochu lepší ...

Celkové pořadí WSB
1. Leon Haslam Suzuki 148
2. Max Biaggi Aprilia 128
3. Jonathan Rea Honda 110

4. Carlos Checa Ducati 103
5. James Toseland Y 86
6. Noriyuki Haga Ducati 85
7. Troy Corser BMW 68
8. Sylvain Guintoli Suzuki 55
9. Michel Fabrizio Ducati 53
10. Cal Crutchlow Yamaha 49
11. Leon Camier Aprilia 48
12. Shane Byrne Ducati 48
13. Jakub Smrz Ducati 38





WSS
Pole prošlo pro letošek destilací, naštěstí se menší počet jezdců této, ještě vloni nabité třídy, nepodepsal na tom, čemu se u piva říká „říz“. 
Na souboje šestek se musí fanoušek těšit, protože tady nikdo nedaruje nikomu ani píďu. Vedoucí trojkou jsou opravdoví střelci - Lascorz, Sofuoglu a Laverty. Titul by měl, s pravděpodobností hraničící s jistotou, spadnout na někoho z nich. 
To ale neznamená, že ostatní jsou mimo boje o příčky nejvyšší. Letos se skvěle rozjeli borci na Triumphech, hlavně Chez Davies a také ex-Intermoťák Matt Lagrive, minule pátý. 

Zajímavé jsou věci malinko ze zákulisí. Kawasaki s Lascorzem je podle názorů mnohých obeznámených ideální spojení nejlepšího pilota a nejlepší motorky. Týmy s Hondou mají situaci malinko těžší a řeší ji různě. 
Ten Kate těží z tovární podpory a ze zkušeností. Mají k dispozici výborně připravené motory u kterých si mohou dovolit i „ladit“ převodovku na jednotlivé okruhy. Perfektně zvolenými převody tak dohánějí mírný výkonový hendikep. Ten mají vlastně všechny Hondy hlavně v porovnání s Parkalgarem. Tenhle tým testuje elektroniku pro Motec a výsledkem je, že jim to prostě jede nejvíc. 
A když už jsme u výkonů, tady je čerstvý graf aktuálního motoru Massima Roccolliho z Intermota. 
Na šestku to není špatný ;-)

Důležitější ale je to, co říká sám Massimo: „Neměl jsem lepší motorku, a na motor mě ani Turek neujede ...“  A tenhle kluk ví o čem mluví. Vždyť patří mezi ty vůbec nejlepší testovací jezdce a motorce rozumí jako málokdo. Ono jezdit rychle a motorce rozumět jsou dvě úplně odlišné věci.

Celkové pořadí WSS
1. Joan Lascorz Kawasaki 85
2. Kenan Sofuoglu Honda 77
3. Eugene Laverty Honda 66
4. Chaz Davies Triumph 46
5. Robbin Harms Honda 35
6. Gino Rea Honda 33
7. David Salom Triumph 32
8. Fabien Foret Kawasaki 28
9. Massimo Roccoli Honda 24




Celkové pořadí SST 1000
1. Ayrton Badovini BMW 75
2. Davide Giugliano Suzuki 45
3. Maxime Berger Honda 40
4. Sylvain Barrier BMW 40
5. Andrea Antonelli Honda 28
6. Loris Baz Yamaha 27
7. Michele Magnoni Honda 27
8. Pere Tutusaus KTM 20
9. Danilo Petrucci Kawasaki 19
10. Marco Bussolotti Honda 18
14. Ondřej Jezek Aprilia 9
23. Michal Salač Aprilia 2



Celkové pořadí SST 600
1. Jeremy Guarnoni Yamaha 61
2. Florian Marino Honda 50
3. Frederik Karlsen Yamaha 47
4. Berardino Lombardi Yamaha 38
5. Federico D'Annunzio Yamaha 31


Jízdní řád

pátek
10.10 - 10.40 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
10.50 - 11.30 40' PARKINGO SERIES QUALIFYING
12.00 - 12.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
12.45 - 13.45 60' WSBK FREE PRACTICE
14.00 - 14.45 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
15.00 - 15.30 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING
15.45 - 16.45 60' WSBK QUALIFYING
17.00 - 17.45 45' W SUPERSPORT QUALIFYING
18.00 - 18.30 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING


sobota
09.00 - 09.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.45 - 10.30 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45 - 11.30 45' WSBK QUALIFYING
11.45 - 12.15 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING
13.05 - 13.35 30' PARKINGO SERIES QUALIFYING
13.50 - 14.35 45' WSBK FREE PRACTICE
15.00 - 15.14 14' WSBK SUPERPOLE (1)
15.21 - 15.33 12' WSBK SUPERPOLE (2)
15.40 - 15.50 10' WSBK SUPERPOLE (3)
16.05 - 16.50 45' W SUPERSPORT QUALIFYING
17.05 - 17.35 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING
18.00 SUPERSTOCK 600 RACE


neděle
09.00 - 09.10 10' SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20 - 09.40 20' WSBK WARM UP
9.50 - 10.10 20' W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE
12.00 WSBK RACE 1
13.30 W SUPERSPORT RACE
14.30 PARKINGO SERIES RACE
15.30 WSBK RACE 2


Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist