WSBK Lausitzring – V pátek byl nejrychlejší Tom Sykes
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: WorldSBK.com | Foto: Kawasaki Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 18.8.2017 | Zobrazeno: 10 718x
Deváté kolo sezony mistrovství světa superbikových motocyklů mělo v pátek na programu první dva volné tréninky. Kombinace časů obou tréninků určí první desítku nejrychlejších jezdců (WorldSBK, WorldSSP, WorldSSP300) s přímým postupem do sobotního Superpole 2. Pouze jezdci evropského šampionátu STK1000 mají v sobotu klasickou kvalifikaci. Vše se zkomplikovalo odpoledne s olejem na dráze a silným deštěm, což si vyžádalo zastavení druhého tréninku SBK a vznikl tak časový skluz kolem jedné hodiny. V superbikovém šampionátu zajel nejrychleji Tom Sykes, který nastavil nový rekord okruhu. Jediným Českým stálým zástupcem v mistrovství světa je Ondřej Ježek, který byl první den dvacátý.
Kapitoly článku
ME Superstock 1000 – 1.volný trénink
Kvůli problému se stavem dráhy byl start prvního tréninku odložen o půl hodiny, čím se dostal do skluzu celý dopolední program prvních tréninků. První trénink litrových stocků vyhrál Roberto Tamburini (Pata Yamaha Official STK1000 Team), který v posledním rychlém kole nastavil 1'39,792 sekundy a z druhé desítky se posunul na špici výsledkové tabulky. Druhý Mike Jones (Aruba.it Racing - Junior Team) ztratil jen dvanáct tisícin, třetí Federico Sandi (Berclaz Racing Team) byl o 0,241 sekundy pomalejší. Do pátého místa zajel Maximilian Scheib (Nuova M2 Racing) a Florian Marino (Pata Yamaha Official STK1000 Team), jenž na týmového kolegu Tamburiniho ztratil tři desetiny.
23°C, dráha suchá, 31°C, vlhkost: 76%
1. | # | 2 | TAMBURINI Roberto | Yamaha YZF R1 | 1'39.792 | |
2. | # | 57 | JONES Mike | Ducati Panigale R | 1'39.804 | +0.012 |
3. | # | 23 | SANDI Federico | BMW S 1000 RR | 1'40.033 | +0.241 |
4. | # | 71 | SCHEIB Maximilian | Aprilia RSV4 RF | 1'40.074 | +0.282 |
5. | # | 21 | MARINO Florian | Yamaha YZF R1 | 1'40.096 | +0.304 |
6. | # | 12 | RINALDI Michael Ruben | Ducati Panigale R | 1'40.251 | +0.459 |
7. | # | 70 | VITALI Luca | Aprilia RSV4 RF | 1'40.456 | +0.664 |
8. | # | 5 | FACCANI Marco | BMW S 1000 RR | 1'40.750 | +0.958 |
9. | # | 55 | MYKHALCHYK Illia | Kawasaki ZX-10RR | 1'40.790 | +0.998 |
10. | # | 54 | RAZGATLIOGLU Toprak | Kawasaki ZX-10RR | 1'41.009 | +1.217 |
11. | # | 11 | GUARNONI Jeremy | Kawasaki ZX-10RR | 1'41.244 | +1.452 |
12. | # | 7 | FRITZ Marvin | Yamaha YZF R1 | 1'41.806 | +2.014 |
13. | # | 19 | PUFFE Julian | BMW S 1000 RR | 1'41.989 | +2.197 |
14. | # | 90 | FINSTERBUSCH Toni | Kawasaki ZX-10RR | 1'42.331 | +2.539 |
15. | # | 41 | D'ANNUNZIO Federico | BMW S 1000 RR | 1'42.427 | +2.635 |
16. | # | 3 | SUCHET Sebastien | BMW S 1000 RR | 1'42.490 | +2.698 |
17. | # | 77 | TESSELS Wayne | Kawasaki ZX-10RR | 1'42.867 | +3.075 |
18. | # | 59 | SCHACHT Alex | Ducati Panigale R | 1'43.301 | +3.509 |
19. | # | 68 | SCOTT Glenn | Kawasaki ZX-10RR | 1'43.409 | +3.617 |
20. | # | 18 | CECCHINI Riccardo | BMW S 1000 RR | 1'43.502 | +3.710 |
21. | # | 51 | VIONNET Eric | BMW S 1000 RR | 1'43.706 | +3.914 |
22. | # | 34 | PINSACH Xavier | Kawasaki ZX-10RR | 1'43.837 | +4.045 |
23. | # | 6 | PUSCEDDU Emanuele | BMW S 1000 RR | 1'43.912 | +4.120 |
24. | # | 13 | SANCHIONI Federico | BMW S 1000 RR | 1'44.839 | +5.047 |
25. | # | 32 | MOSER Marc | Kawasaki ZX-10RR | 1'45.033 | +5.241 |
26. | # | 81 | BERNARDI Alex | Yamaha YZF R1 | 1'45.275 | +5.483 |
27. | # | 25 | SULIS Walter | Yamaha YZF R1 | 1'46.233 | +6.441 |
28. | # | 46 | CUDEVILLE Maxime | Kawasaki ZX-10RR | 1'47.226 | +7.434 |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.