Kejmar začal MS penalizací a 6. místem
Text: Petr Šour | Foto: supermoto1.com, Pavel Kejmar | Zveřejněno: 2.4.2015 | Zobrazeno: 3 153x
Svůj nejvyšší šampionát – společné mistrovství světa a Evropy – začali už i jezdci v kategorii supermoto. Ve španělském Jerezu dominoval Fin Mauno Hermunen na stroji TM, český jezdec Pavel Kejmar (Husqvarna) bral po penalizaci v první jízdě na úvod šesté místo.
Mistr světa z roku 2013 Hermunen vyhrál první jízdu s minimálním náskokem před obhájcem titulu Francouzem Thomasem Chareyrem na další TM, v té druhé za ním skončil druhý Ital Ivan Lazzarini na Hondě. Hermunen tak s plným bodovým ziskem 50 bodů vyhrál úvodní GP, stejný počet 40 bodů brali Lazzarini, Thomas Chareyre a Rakušan Lukas Hoellbacher s Husqvarnou, který se překvapivě blýskl dvěma třetími místy. A jak se vedlo nejlepšímu českému jezdci Pavlu Kejmarovi, který tentokrát v závodě mistrovství světa startoval z našich sám?
„Do španělského města Jerez to byla opravdu docela dálka, a tak jsme vyjeli už dva týdny předem, abychom pořádně zatrénovali na španělských tratích. Byl to pro mě dost potřebný trénink, pokud chci být v mistrovství světa pravidelně na podiu. Bylo vidět, že zimní trénink, který jsem začal v listopadu, se mi vyplatil. Po sobotních prvních dvou trénincích jsem byl docela spokojen s časy i mojí jízdou, i když vím, že to vždycky může být lepší. Trať byla postavena v blízkosti centra na velkém parkovišti. Výhodou bylo, že ji nikdo neměl nijak najetou. Byla docela dost zamotaná a kolem nohy, takže bylo jasné, že kvalifikace bude největší klíč k úspěchu. V závodech se předjíždělo opravdu těžko. Terénní část po několika sobotních úpravách byla na neděli už OK. V kvalifikaci jsem skončil na druhém místě za Hermunenem. Do Superpole (10 minut pro prvních šest z měřeného tréninku) jsem věděl, že musím dát víc než všechno. Povedlo se mi pár dobrých kol, ale skončil jsem na třetím místě. Přede mnou byli skvěle jedoucí Thomas Chareyre a Hermunen. Fin byl přede mnou o pouhých 0,140 sekundy. Startoval jsem z první řady, a to na vnitřní straně," řekl serveru motorkari.cz Kejmar.
„V neděli od rána jsem se cítil dobře, což jsem potvrdil nejrychlejším časem ve warm-upu před oběma mistry světa (všichni jeli na starých gumách). Do první jízdy se mi start povedl, bohužel jsem se neprocpal před Hermunena v první zatáčce a stačil mi to zavřít z venku i Thomas Chareyre. Dá se říct, že tempo jsem držel dokonce závodu stejné a dojel jsem na třetím místě. Bohužel po kontrole hlučnosti po závodě jsem neprošel, protože zkoušíme speciální vzduchové filtry, které mají na hluk obrovský vliv. Organizátoři mě posunuli o pět míst dozadu. Takže vlastně jako bych dojel na osmém místě. Před druhou rozjížďkou jsme měli menší technický problém a musel jsem zajet do pit line už v zaváděcím kole. Jakmile tam zajedete, musíte odtamtud i startovat. Takže zhasla světla a já jsem vyjížděl totálně poslední z boxu. Dal jsme do toho všechno a po tvrdém boji s každým soupeřem jsem dojel na pátém místě. Vzhledem k tomu startu jsem byl s druhou rozjížďkou spokojen. Každopádně bodů jsem ztratil dost a udělám vše proto, aby se už nic takového nestalo. Celkově jsem skončil na 6. místě. Za pár týdnu, přesněji 26. dubna, se jede další závod v italském Ottobianu. Děkuji všem za podporu!" zakončil Kejmar.
1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 20:09.796
2 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM + 0.265 sek.
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna + 14.354
4 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda + 24.284
5 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda + 25.290
6 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda + 30.140
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda + 31.040
8 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna + 31.041
9 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM + 33.258
10 32 SAMMARTIN ELIA ITA FMI TM + 45.560
MS, 2. jízda
1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 20:28.372
2 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda + 4.219 sek.
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna + 5.544
4 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM + 9.562
5 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna + 15.412
6 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda + 18.480
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda + 19.089
8 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM + 20.345
9 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda + 24.114
10 106 CUCHARRERA Francesc ESP FMI Husqvarna + 37.879
Hodnocení GP a zároveň pořadí MS
1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 50 (25+25)
2 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda 40 (18+22)
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna 40 (20+20)
4 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM 40 (22+18)
5 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda 30 (15+15)
6 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna 29 (13+16)
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda 28 (14+14)
8 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda 28 (16+12)
9 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM 25 (12+13)
10 106 CUCHARRERA Francesc ESP FMI Husqvarna 20 (9+11)
ME, 1. jízda
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 20:33.157
2 258 GUARDALA' Yuri ITA FMI Honda + 8.414
3 111 KLEM Toni FIN SML TM + 9.537
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda + 15.044
5 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda + 15.081
11 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM + 49.841
ME, 2. jízda
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 20:49.168
2 111 KLEM Toni FIN SML TM + 5.144
3 53 MARTELLA Mattia ITA FMI KTM + 19.461
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda + 20.270
5 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda + 20.536
10 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM + 45.988
Hodnocení GP a zároveň pořadí ME
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 50 (25+25)
2 111 KLEM Toni FIN SML TM 42 (20+22)
3 258 GUARDALA' Yuri ITA FMI Honda 37 (22+15)
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda 36 (18+18)
5 53 MARTELLA Mattia ITA FMI KTM 35 (15+20)
10 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM 21 (10+11)
„Do španělského města Jerez to byla opravdu docela dálka, a tak jsme vyjeli už dva týdny předem, abychom pořádně zatrénovali na španělských tratích. Byl to pro mě dost potřebný trénink, pokud chci být v mistrovství světa pravidelně na podiu. Bylo vidět, že zimní trénink, který jsem začal v listopadu, se mi vyplatil. Po sobotních prvních dvou trénincích jsem byl docela spokojen s časy i mojí jízdou, i když vím, že to vždycky může být lepší. Trať byla postavena v blízkosti centra na velkém parkovišti. Výhodou bylo, že ji nikdo neměl nijak najetou. Byla docela dost zamotaná a kolem nohy, takže bylo jasné, že kvalifikace bude největší klíč k úspěchu. V závodech se předjíždělo opravdu těžko. Terénní část po několika sobotních úpravách byla na neděli už OK. V kvalifikaci jsem skončil na druhém místě za Hermunenem. Do Superpole (10 minut pro prvních šest z měřeného tréninku) jsem věděl, že musím dát víc než všechno. Povedlo se mi pár dobrých kol, ale skončil jsem na třetím místě. Přede mnou byli skvěle jedoucí Thomas Chareyre a Hermunen. Fin byl přede mnou o pouhých 0,140 sekundy. Startoval jsem z první řady, a to na vnitřní straně," řekl serveru motorkari.cz Kejmar.
„V neděli od rána jsem se cítil dobře, což jsem potvrdil nejrychlejším časem ve warm-upu před oběma mistry světa (všichni jeli na starých gumách). Do první jízdy se mi start povedl, bohužel jsem se neprocpal před Hermunena v první zatáčce a stačil mi to zavřít z venku i Thomas Chareyre. Dá se říct, že tempo jsem držel dokonce závodu stejné a dojel jsem na třetím místě. Bohužel po kontrole hlučnosti po závodě jsem neprošel, protože zkoušíme speciální vzduchové filtry, které mají na hluk obrovský vliv. Organizátoři mě posunuli o pět míst dozadu. Takže vlastně jako bych dojel na osmém místě. Před druhou rozjížďkou jsme měli menší technický problém a musel jsem zajet do pit line už v zaváděcím kole. Jakmile tam zajedete, musíte odtamtud i startovat. Takže zhasla světla a já jsem vyjížděl totálně poslední z boxu. Dal jsme do toho všechno a po tvrdém boji s každým soupeřem jsem dojel na pátém místě. Vzhledem k tomu startu jsem byl s druhou rozjížďkou spokojen. Každopádně bodů jsem ztratil dost a udělám vše proto, aby se už nic takového nestalo. Celkově jsem skončil na 6. místě. Za pár týdnu, přesněji 26. dubna, se jede další závod v italském Ottobianu. Děkuji všem za podporu!" zakončil Kejmar.
Výsledky z Jerezu
MS, 1. jízda1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 20:09.796
2 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM + 0.265 sek.
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna + 14.354
4 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda + 24.284
5 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda + 25.290
6 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda + 30.140
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda + 31.040
8 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna + 31.041
9 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM + 33.258
10 32 SAMMARTIN ELIA ITA FMI TM + 45.560
MS, 2. jízda
1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 20:28.372
2 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda + 4.219 sek.
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna + 5.544
4 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM + 9.562
5 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna + 15.412
6 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda + 18.480
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda + 19.089
8 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM + 20.345
9 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda + 24.114
10 106 CUCHARRERA Francesc ESP FMI Husqvarna + 37.879
Hodnocení GP a zároveň pořadí MS
1 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 50 (25+25)
2 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda 40 (18+22)
3 72 HOLLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna 40 (20+20)
4 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM 40 (22+18)
5 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda 30 (15+15)
6 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna 29 (13+16)
7 11 KINGELIN Asseri FIN SML Honda 28 (14+14)
8 90 MONTICELLI Teo ITA FMI Honda 28 (16+12)
9 188 VERMEULEN Devon NED KNMV KTM 25 (12+13)
10 106 CUCHARRERA Francesc ESP FMI Husqvarna 20 (9+11)
ME, 1. jízda
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 20:33.157
2 258 GUARDALA' Yuri ITA FMI Honda + 8.414
3 111 KLEM Toni FIN SML TM + 9.537
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda + 15.044
5 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda + 15.081
11 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM + 49.841
ME, 2. jízda
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 20:49.168
2 111 KLEM Toni FIN SML TM + 5.144
3 53 MARTELLA Mattia ITA FMI KTM + 19.461
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda + 20.270
5 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda + 20.536
10 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM + 45.988
Hodnocení GP a zároveň pořadí ME
1 41 SCHMIDT Marc Reiner GER FMS TM 50 (25+25)
2 111 KLEM Toni FIN SML TM 42 (20+22)
3 258 GUARDALA' Yuri ITA FMI Honda 37 (22+15)
4 68 MONTICELLI Diego ITA FMI Honda 36 (18+18)
5 53 MARTELLA Mattia ITA FMI KTM 35 (15+20)
10 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM 21 (10+11)
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?