paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Klopení do zatáček
Zdravím, konečně jsem si splnil sen. A v 17ti letech jsem si koupil svoji první motorku Cagivu Mito na, kterou jsem tvrdě dřel. :). Dneska jsem se byl po druhé projet. Dřív jsem na ničem takovém nejezdil takže zkušenosti jsou nulové. :D. Vybral jsem si ji proto že bych chtěl časem zůstat u silničních motorek a kamarád mi říkal, že na naučení je Cagiva Mito parádní. První jízda byla v pohodě nejel jsem víc jak 60Km/h.. protože jsem nevěděl co čekat. dneska mě ale překvapilo že do ostřejších zatáček mi to nesedí na silnic a proto jsem založil tuhle diskuzi chtěl bych se zeptat jak to mám správně klopit do zatáček? Vím, že vše dopiluji časem. A berte v úvahu, že jsem začátečník :D Díky moc a přeji hezké pondělí ;)

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 17:29 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Klopení do zatáček

24.3.2014 v 17:29 | Nahoru | #2
Jak ti to nesedí?

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 17:32 | Nahoru | #3
zkus na to juknout. ujasnis si hodne veci co vlatne delas a ani o tom nevis( nebo nedelas a bel bys :D )

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 17:32 | Nahoru | #4
Na to existuje taková pěkná knížka - Twist of the wrist 2 - je i film. Stojí to za to

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 17:32 | Nahoru | #5
Trošku teorie pro začátek tady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 17:34 | Nahoru | #6
Dodo_Terra> To jsem asi napsal blbě :) spíš mi příjde že když zpomalím abych projel zatáčkou tak mě to strašně vynese.. ale je to asi tím že to blbě klopím.. (spíš se snažím to klopit), ale mám z té motorky docela respekt

2 reakcí na tento příspěvek Klopení do zatáček

24.3.2014 v 17:34 | Nahoru | #7
Chceš-li naklopit doprava zatlač na pravé řidítko, pokud doleva zatlač na levé a rázem to půjde samo. Brzdi ještě před zatáčkou a v průjezdu zatáčky lehce přidávej plyn, aby byla rovnoměrně rozložená hmotnost. Toto jsou nejzákladnější pravidla jak zvládnout náklon a tvoří tak 90 % úspěchu. Pak už jen jezdit, jezdi a jezdit... Můžeš začít někde na parkovišti ať si ozkoušíš, že ti nekecám Přeji hodně zdaru!

(reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 17:37 | Nahoru | #8
Raptík> Díky moc určitě se to časem zlepší, zatím to trénuju na odlehlejších místech kde projede auto jednou za čas.. a ještě jednou díky určitě ozkouším

(reakce na) Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 17:40 | Nahoru | #9
iCrow> kluci ti už poradili bibli zatáček. Před zatáčkou na brzdy, na kraji oblouky lehce přidávej plyn a v apexu můžeš plnej.
Ale tohle ať ti poraděj zkušenější, já sem jezdím proti jinejm jako připosranej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 18:09 | Nahoru | #10
Raptík> neni to náhodou obráceně? říká se tomu counter steering

(reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 18:12 | Nahoru | #11

Bednas píše: Raptík> neni to náhodou obráceně? říká se tomu counter steering


Co by mělo být obráceně?? Takto je to určitě správně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 18:17 | Nahoru | #12
Bednas> rika spravne :) kdyz chces doprava tak zatocis doleva(zatlacis na prave riditko) jinak bacha na to v mensi rychlosti :D to nedelej nebo pojedes fakt doleva

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 18:23 | Nahoru | #13
Padlo tady par dobrejch rad ktery ti urcite pomuzou ale to ze uvidis zatacku a hned budes vedet jak do ni naject abys ji v pohode projel to ziskas az po hodne hodinach na motorce takze nejlepsi je jezdit pomalu a postupne zrychlovat a pozor po zime ja na krajnicich sterk

(reakce na) Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 18:34 | Nahoru | #14

wejrcze píše: Bednas> rika spravne :) kdyz chces doprava tak zatocis doleva(zatlacis na prave riditko) jinak bacha na to v mensi rychlosti :D to nedelej nebo pojedes fakt doleva


jj přesně tak, v nižší rychlosti, když zavřeš řidítka tak prudce zahneš na stranu kam zatáčíš. Tenhle manévr se hodí hlavně v městě k řešení krizových situacích. Pokud ale začínáš, je dobré si to opět vyzkoušet na parkovišti, třebas mezi petflaškama. Ale jak říkám, chce to jezdit, jezdit a zase jezdit... Hlavně netlačit na pilu, radši pomaleji a zůstat na silnici. Ono se úspěch časem dostaví.

Klopení do zatáček

24.3.2014 v 18:53 | Nahoru | #15
Asi to každej myslíme stejně jen jinak popisujem

1 reakcí na tento příspěvek Klopení do zatáček

24.3.2014 v 19:17 | Nahoru | #16
Prosím Vás.. vysvětlí mi někdo, co je to ten apex, neboli vrchol zatáčky? Nikdy jsem to nepochopil. Díky moc

Klopení do zatáček

24.3.2014 v 19:31 | Nahoru | #17
Čus taky jsem byl na tom stejně. Něvěděl jsem jak to projet atd.. tak jsem zkouknul ten filmek co sem klicí hodily a docela mi to pomohlo, aspon ty základy abys věděl jak na tom sedět, že nesmíš brzdit do zatáčky ale naopak přidávat. Časem se stejně naučíš i brzdit do zatáčky a uvidíš že to jde. Hlavně to chce mít nákej správnej pozes a ten jenom zdokonalovat a uviíš sám že za pár měsícu už budeš dřít třeba i kolenem Hlavně ti bude chvilku trvat než se vžiješ s motorkou na to si nejde zvyknout hned Chce to jezdit a jezdit z knižky se to nikdy nenaučíš tak jako na motorce

Klopení do zatáček

24.3.2014 v 19:34 | Nahoru | #18
hlavně to nepřehánět. Přeci jen jsou silnice ještě studený a šutry uklizený ještě taky nejsou. Tak bacha

Klopení do zatáček

24.3.2014 v 20:01 | Nahoru | #19
Jojo jasně díky moc borci, jsem rád, že se v dnešní době najdou i takové dobré duše :D.. s takovýmto přístupem rad a ochotnosti jsem se setkal, až zde.., ale jak říkáte bude to chtít nějaký čas než se spřátelím s motorkou :) snad to půjde..

(reakce na) Klopení do zatáček

24.3.2014 v 21:11 | Nahoru | #20
Popkos> Obrázek napoví nejvíc










Klopení do zatáček

24.3.2014 v 21:14 | Nahoru | #21
Ještě poznámečka:
obrázky jsou ukradeny z anglické Wiki.
Je to však trochu nepřesné - ideální apex není přesně ve vnitřním vrcholu zatáčky, ale trochu za ním.
Je to bod, do kterého musíš "směřovat" zatáčení, aby tě to ani nevynášelo ven (když začneš zatáčet brzy) a ani aby tě to nezpomalovalo (když začneš zatáčet pozdě).

Jedná se ale o teorii jedné zatáčky. V případě série na sebe navazujících zatáček je třeba najít ideální stopu individuálně.

Naposledy editováno 24.03.2014 21:20:10

Klopení do zatáček

24.3.2014 v 23:25 | Nahoru | #22
Kromě zmíněného filmu/knihy Twist of the wrist II doporučuju i knížku "dokonalá jízda na motocyklu" jsou tam výborné tipy na procvičování- přesné rozměry drah na slalom, vyhýbací manévr pro různé rychlosti a další, a docela dost teorie, jak to vlastně všechno funguje- dost mi to pomohlo...

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 08:41 | Nahoru | #23
Tyhle lehké střely jsou na nauceni průjezdu zatáčkou ideální, zkoukni vůli uložení kyvce a funkčnost přední vidle funkčnost podvozku je nejdůležitější pak ještě lepivost gum kdybys nebyl z pardubic vzal bych tě do učení protože jak budeš jezdit sám udeláš si zlé návyky kterých se potom těžko zbavuje. Kolikrát se až děsím když někoho dojedu a koukám jakým stylem projíždí zatáčky. Zatáhnout na rovině umí každý kdo má do prdele díru ale v zatáčkách se odděluje zrno od plev chytni se někoho zkušenějšího. mnoho km bez nehod s kolenem na zemi silnice je královna motosportu

Klopení do zatáček

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 09:44 | Nahoru | #24
Teorie je dobra věc,ale zkušenost nepřenositelna,chce to jezdit,sám poznáš s dobrým pocitem,že si trefil zákrutu dobře.
Já mám obdobnej problém,před cca 6ti lety sem blbnul na litrovým V2,docela sem stíhal magorum na R6,do zatáčky zadek ve smyku,ze zatáčky s kolem v luftě.Stačilo ubrat,čumák šel dolů a sklopit.
Po x letech sem koupil Z750 a zjistil,že na tom vlastně neumím,zhýčkané V2,kde kopneš kvalt dolů,kterej tě přibrzdí a na apexu vytáhne,4 vál nebrzdí motorem,pokud nedržíš v točkách tak ti motor extra nepomůže na výjezdu.
Popravdě mam na krawalsaki najeto zatím cca 400km,ale tolik krizovek v zatáčce sem neměl za celou dobu co jezdím,holt začínám znova a trošku jinak.Tím chci říct,potřeba si to osahat,zjistit si najezdový rychlosti,jakej kvalt tam šoupnout a na jakejch točkách držet.

(reakce na) Klopení do zatáček

25.3.2014 v 18:02 | Nahoru | #25

iCrow píše: Dodo_Terra> To jsem asi napsal blbě :) spíš mi příjde že když zpomalím abych projel zatáčkou tak mě to strašně vynese.. ale je to asi tím že to blbě klopím.. (spíš se snažím to klopit), ale mám z té motorky docela respekt



no, tak to si vypozoroval naprosto správně že když přibrzdíš v zatáčce tak tě to vynese, protože když začneš brzdit, tak se začne motorka narovnávat, a jak sám dobře víš tak rovně zatáčku neprojedeš , takže si přibrzdit před zatáčkou staženim plynu nebo brzdou a v zatáčce už nejom klopit ale nebrzdit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO Davud 32 5.7.2022 v 12:03 Properitus
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288


TOPlist