Kdysi jsme byli lítat na padácích na Straníku u Žiliny. Vlastně jsme se tam jenom stavili po cestě do Tater. Už přestávalo foukat , tak jsme to pomalu balili a kamarád že to ještě sletí dolů. Přece neponese zdravý funkční padák z kopce. Tak se rozeběhnul a bežel a běžel a těsně před jakýmsi velkým keřem to zvednul. A hned taky v tom keři zmizel. Padák spadnul na něho. No a vedle toho keře stojí jakýsi Slovák a křičí na nás : pojďte si pro něj, on se nemůže hýbat !! Kamarádova manželka co stála nahoře s námi okamžitě zezelenala s představou, že bude mít doma chlapa na vozíku. Tuším byla zrovna i těhotná. Tak jsme tam seběhli a milý kolega se fakt nemohl hýbat. Seděl uprostřed ohromného šípkového keře s nohama nahoře jak na gynekologickém křesle. No, ale byli jsme na to čtyři, za hodinku jsme ho vymotali a pokračovali do Tater.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: Když už se tady řešila délka dráhy pro Tu-134...Kde udělali soudruzi z SSSR chybu? 1:26, vidím krátké vyšlehnutí z motoru. Šlo o střet s opeřencem?
Tady to asi bylo dost evidentní a soudruhy z NDR bych tak úplně nepodezříval. Někdy ta technika prostě selže a sebelepší pilot s tím při tak blbé souhře okolností nenadělá nic. Ale když se ví příčina, dá se s tím pak aspoň něco dělat do budoucna. Mně teď leží v hlavě hodně velká záhada, kdy se pár minut po startu zřítilo éro do pole a nikdo ani náznakem netuší, proč. Oba co v tom zařvali jsem znal osobně a oba byli dobří piloti, z toho ten starší nám dělal roky vlekaře a instruktora motorářů a plachtařů, mě samotného přezkušoval na první sólo na Blaníku a dal bych ruku do trouby za to, že zvládne jakoukoli krizovku levou zadní. Určitě nějak selhala technika, ale co přesně se stalo? Nikdo neví... Tady bych hodně stál o to vědět, co bylo špatně.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
O téhle tragédii šel nedávno dokument. Šlo o předváděcí akci. Piloti se moc nepárali s přípravou, letový plán jen letmo přejeli pohledem. Už přesně nevím jak to bylo, ale hrálo tam roli více faktorů. Měli původně prolétnout nad jinou dráhou, když to zjistili, bylo pozdě. Pilot vypovídal, že si myslel, že ta nízká zeleň je jen křoví, že to proletí. Netušil, že to byl les. Chtěli se z toho dostat. Když zahučeli do lesa, je odtud slyšet, jak tomu dávají plný tah, bohužel pozdě.
Pilota obvinili, ale on se bránil. Vinu dával nesprávnému nastavení výškoměru a tak dále. Údajně se i manipulovalo s černými skříňkami, existují nějaké fotografie, kde je vidět, že mají jinou barvu v místě nehody a pak když už byly v rukách vyšetřovatelů. Prý si Airbus nemohl dovolit nějaké pochybnosti o dokonalostech jejich letadel. To tvrdil obžalovaný pilot.
Každopádně, tohle byl opravdu zajímavý dokument.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
http://slowtv.playtv...34_planespotting_cat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pher píše: Anacron> v1 jim muze byt uprdele, kdyz ten vergl s bidou letel na dva
Taky teda zalezi, jak to meli plny, ale rozjezd byl dlouhej hooodne
Vergl!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: A teď něco veselejšího. Kdo má rád letadýlka, zde je super šmírkamera přímo na Ruzyňskou ranvej. Momentálně jim teď nejde zvuk, jinak je slyšet i komunikace pilotů s věží. Za chvíli by měl přistát obřík B 747!
A nebylo by kromě obříka i video s bobříkem?
Ale na tohle mají štěstí v Anglii ve Walesu..tam jsou kromě stíhacích letounů k vidění i bombardéry v náklonu mezi kopci..a zadarmo
Naposledy editováno 28.01.2016 15:05:45
Save77 píše: [quote=Anacron]U toho Tučka těžko říct jestli pták nebo se rozsypal motor, ale podle videa bych řekl, že k tomu došlo krutě po V1 a měli pokračovat ve vzletu. Co se týče obětí, tam těžko posuzovat. Ony i strašlivě vypadající havárie nemusí být tak tragické. Palivo, které exploduje může zasáhnout jen křídla, která se oddělí a trup se odsune dál. Typickým příkladem je Mulhouse 1988. Přežilo 133 ze 136 lidí.
O téhle tragédii šel nedávno dokument. Šlo o předváděcí akci. Piloti se moc nepárali s přípravou, letový plán jen letmo přejeli pohledem. Už přesně nevím jak to bylo, ale hrálo tam roli více faktorů. Měli původně prolétnout nad jinou dráhou, když to zjistili, bylo pozdě. Pilot vypovídal, že si myslel, že ta nízká zeleň je jen křoví, že to proletí. Netušil, že to byl les. Chtěli se z toho dostat. Když zahučeli do lesa, je odtud slyšet, jak tomu dávají plný tah, bohužel pozdě.
Pilota obvinili, ale on se bránil. Vinu dával nesprávnému nastavení výškoměru a tak dále. Údajně se i manipulovalo s černými skříňkami, existují nějaké fotografie, kde je vidět, že mají jinou barvu v místě nehody a pak když už byly v rukách vyšetřovatelů. Prý si Airbus nemohl dovolit nějaké pochybnosti o dokonalostech jejich letadel. To tvrdil obžalovaný pilot.
Každopádně, tohle byl opravdu zajímavý dokument.
Samozřejmě tam byla ošemetná situace s uvedením A320. Osobně si myslím, že pilot nezvládnul FBW řízení (které bylo tuším právě u A320 novinka) a vzniklou situaci. Plyn přidal ještě kus před lesem, ale náběh motorů chvíli trval. Paradoxně FBW ho zachránilo, když mu nedovolilo letadlo přetáhnout a schrastnout ještě před lesem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Ale konec pohřebním řečem, teď jeden můj oblíbený:
Santa Claus se na letišti chystá na svůj každoroční let kolem země, zapřáhne soby do postroje a už se chystá vjet na ranvej, když k němu najednou přijde důležitě vypadající muž. "Pane Clausi, jsem z Federální letecké asociace a tohle je namátková inspekce podle našich směrnic. Poletím s vámi na druhé sedačce."
Santa se diví, ale souhlasí. Inspektor FAA se usadí vedle něj, sleduje poslední předletovou přípravu a pak si položí na klín kulovnici.
"K čemu to?" diví se Santa.
"No, neměl bych vám to říkat... ale dáme si vysazení pohonné jednotky při vzletu."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Anacron píše: U toho Tučka těžko říct jestli pták nebo se rozsypal motor, ale podle videa bych řekl, že k tomu došlo krutě po V1 a měli pokračovat ve vzletu. Co se týče obětí, tam těžko posuzovat. Ony i strašlivě vypadající havárie nemusí být tak tragické. Palivo, které exploduje může zasáhnout jen křídla, která se oddělí a trup se odsune dál. Typickým příkladem je Mulhouse 1988. Přežilo 133 ze 136 lidí.
Tunhle nehodu rozebírali i ve vyšetřování leteckých katastrof
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pak se zabilo několik mých známých z řad skydiverů. No a v neposlení řadě tři motorkáři. A já zítra můžu jít po ulici a sundá mě zfetovanej řidič.
Bobříci ne, ale zajíci a srnky tu k vidění jsou.
Hm a útěr. B 747 má asi zpoždění. Už hodinu. Ani na radaru ho nevidím. Škandál!
edit po hodině: Už ho vidím, je nad Slovenskem. Jenže než doletí, bude tma jak v pr* a já uvidím akorát tak poziční světla. Čekám na něj celý týden jak blbec
Naposledy editováno 28.01.2016 16:49:39
Ale na tohle mají štěstí v Anglii ve Walesu..tam jsou kromě stíhacích letounů k vidění i bombardéry v náklonu mezi kopci..a zadarmo
To jo ale AXALP u Švýcaru je to ještě lepší hory a hory a hory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: Vergl!
Jo, vergl
134 rozhodne neni zadna hitparada. Dva slaby motory, kabina z B-29 a mechanizace kridla z dob brati Wrightu
Ad Mulhouse, videl jsem dokument, kde to svedli na sw letadla, ktere podle neceho usoudilo, ze se bude pristavat a pristalo
A ze sw Airbusu umi byt svehlavy, predvedli nedavno arabsti soudruzi pri prejimani nove A340
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Me jediny co tak napada (ale vubec nevim jak jsou tam ty draty) ze doslo k nejakemu vysazeni motoru , a oni se snazili preletet nejaky draty ktery tam zminujou. Protoze prece v pripade ze me to zacne kokrhat tak nic neresim , potlacim a hledam pole.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Profil letu mi vzdalene pripomina pripad era se zablokovanym vyskovym kormidlem v poloze 1/3 pritazeno.
Akorat ze tady to dokazal pilot pomoci klapek a zmen vykonu motoru dovest na letiste
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Nebo myslis ze problem s rychlomerem , ten by prece museli pri tom vysetrovani nehody prokazat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pher píše: HornisGSX> většinou jen při záletech po revizích, aby měli flígři pocit, že jsem to nezfušoval
Tata lital u 1 dopravniho pluku v mosnove na An 26 a An 12 jeho masina je ted vystavena v kbelech v muzeu....v tom eru jsem ztravil detstvi