Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 11:51 | Nahoru | #271
Twister>
Kdysi jsme byli lítat na padácích na Straníku u Žiliny. Vlastně jsme se tam jenom stavili po cestě do Tater. Už přestávalo foukat , tak jsme to pomalu balili a kamarád že to ještě sletí dolů. Přece neponese zdravý funkční padák z kopce. Tak se rozeběhnul a bežel a běžel a těsně před jakýmsi velkým keřem to zvednul. A hned taky v tom keři zmizel. Padák spadnul na něho. No a vedle toho keře stojí jakýsi Slovák a křičí na nás : pojďte si pro něj, on se nemůže hýbat !! Kamarádova manželka co stála nahoře s námi okamžitě zezelenala s představou, že bude mít doma chlapa na vozíku. Tuším byla zrovna i těhotná. Tak jsme tam seběhli a milý kolega se fakt nemohl hýbat. Seděl uprostřed ohromného šípkového keře s nohama nahoře jak na gynekologickém křesle. No, ale byli jsme na to čtyři, za hodinku jsme ho vymotali a pokračovali do Tater.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 11:58 | Nahoru | #272
Ještě jedna šípková příhoda a budu si myslet, jaký je to oblíbený adrenalinový sport, skákat do šípkových keřů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 12:12 | Nahoru | #273
Plazivec> Tak ja vam to pretnu, pristaval jsem do kukurice, kdyz do toho vlitnes tak to del dost bordel ...ale kupodivu to ero prezilo bez uhony.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 12:36 | Nahoru | #274
gugo> jednou jsme jeli pro ultralight v kukuřici a nastal problém, sfině byla vysoká a éro ze silnice nebylo vidět

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 13:58 | Nahoru | #275

Save77 píše: Když už se tady řešila délka dráhy pro Tu-134...Kde udělali soudruzi z SSSR chybu? 1:26, vidím krátké vyšlehnutí z motoru. Šlo o střet s opeřencem?

Tady to asi bylo dost evidentní a soudruhy z NDR bych tak úplně nepodezříval. Někdy ta technika prostě selže a sebelepší pilot s tím při tak blbé souhře okolností nenadělá nic. Ale když se ví příčina, dá se s tím pak aspoň něco dělat do budoucna. Mně teď leží v hlavě hodně velká záhada, kdy se pár minut po startu zřítilo éro do pole a nikdo ani náznakem netuší, proč. Oba co v tom zařvali jsem znal osobně a oba byli dobří piloti, z toho ten starší nám dělal roky vlekaře a instruktora motorářů a plachtařů, mě samotného přezkušoval na první sólo na Blaníku a dal bych ruku do trouby za to, že zvládne jakoukoli krizovku levou zadní. Určitě nějak selhala technika, ale co přesně se stalo? Nikdo neví... Tady bych hodně stál o to vědět, co bylo špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 14:22 | Nahoru | #276
[quote=Anacron]U toho Tučka těžko říct jestli pták nebo se rozsypal motor, ale podle videa bych řekl, že k tomu došlo krutě po V1 a měli pokračovat ve vzletu. Co se týče obětí, tam těžko posuzovat. Ony i strašlivě vypadající havárie nemusí být tak tragické. Palivo, které exploduje může zasáhnout jen křídla, která se oddělí a trup se odsune dál. Typickým příkladem je Mulhouse 1988. Přežilo 133 ze 136 lidí.

O téhle tragédii šel nedávno dokument. Šlo o předváděcí akci. Piloti se moc nepárali s přípravou, letový plán jen letmo přejeli pohledem. Už přesně nevím jak to bylo, ale hrálo tam roli více faktorů. Měli původně prolétnout nad jinou dráhou, když to zjistili, bylo pozdě. Pilot vypovídal, že si myslel, že ta nízká zeleň je jen křoví, že to proletí. Netušil, že to byl les. Chtěli se z toho dostat. Když zahučeli do lesa, je odtud slyšet, jak tomu dávají plný tah, bohužel pozdě.
Pilota obvinili, ale on se bránil. Vinu dával nesprávnému nastavení výškoměru a tak dále. Údajně se i manipulovalo s černými skříňkami, existují nějaké fotografie, kde je vidět, že mají jinou barvu v místě nehody a pak když už byly v rukách vyšetřovatelů. Prý si Airbus nemohl dovolit nějaké pochybnosti o dokonalostech jejich letadel. To tvrdil obžalovaný pilot.
Každopádně, tohle byl opravdu zajímavý dokument.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 14:40 | Nahoru | #277
vybouřená_mrkev> Četla jsem to...opravdu hrůza. Letadlo bylo přetížené. Pak mě napadlo, jestli nemohlo dojít k přetržení lanka od táhla výškovky? Ale to by snad zjistili, jestli k tomu došlo za letu, nebo deformací při dopadu na zem.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 14:44 | Nahoru | #278
A teď něco veselejšího. Kdo má rád letadýlka, zde je super šmírkamera přímo na Ruzyňskou ranvej. Momentálně jim teď nejde zvuk, jinak je slyšet i komunikace pilotů s věží. Za chvíli by měl přistát obřík B 747!

http://slowtv.playtv...34_planespotting_cat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 14:45 | Nahoru | #279

Pher píše: Anacron> v1 jim muze byt uprdele, kdyz ten vergl s bidou letel na dva
Taky teda zalezi, jak to meli plny, ale rozjezd byl dlouhej hooodne



Vergl!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:03 | Nahoru | #280

Save77 píše: A teď něco veselejšího. Kdo má rád letadýlka, zde je super šmírkamera přímo na Ruzyňskou ranvej. Momentálně jim teď nejde zvuk, jinak je slyšet i komunikace pilotů s věží. Za chvíli by měl přistát obřík B 747!



A nebylo by kromě obříka i video s bobříkem?
Ale na tohle mají štěstí v Anglii ve Walesu..tam jsou kromě stíhacích letounů k vidění i bombardéry v náklonu mezi kopci..a zadarmo


Naposledy editováno 28.01.2016 15:05:45

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:13 | Nahoru | #281

Save77 píše: [quote=Anacron]U toho Tučka těžko říct jestli pták nebo se rozsypal motor, ale podle videa bych řekl, že k tomu došlo krutě po V1 a měli pokračovat ve vzletu. Co se týče obětí, tam těžko posuzovat. Ony i strašlivě vypadající havárie nemusí být tak tragické. Palivo, které exploduje může zasáhnout jen křídla, která se oddělí a trup se odsune dál. Typickým příkladem je Mulhouse 1988. Přežilo 133 ze 136 lidí.

O téhle tragédii šel nedávno dokument. Šlo o předváděcí akci. Piloti se moc nepárali s přípravou, letový plán jen letmo přejeli pohledem. Už přesně nevím jak to bylo, ale hrálo tam roli více faktorů. Měli původně prolétnout nad jinou dráhou, když to zjistili, bylo pozdě. Pilot vypovídal, že si myslel, že ta nízká zeleň je jen křoví, že to proletí. Netušil, že to byl les. Chtěli se z toho dostat. Když zahučeli do lesa, je odtud slyšet, jak tomu dávají plný tah, bohužel pozdě.
Pilota obvinili, ale on se bránil. Vinu dával nesprávnému nastavení výškoměru a tak dále. Údajně se i manipulovalo s černými skříňkami, existují nějaké fotografie, kde je vidět, že mají jinou barvu v místě nehody a pak když už byly v rukách vyšetřovatelů. Prý si Airbus nemohl dovolit nějaké pochybnosti o dokonalostech jejich letadel. To tvrdil obžalovaný pilot.
Každopádně, tohle byl opravdu zajímavý dokument.



Samozřejmě tam byla ošemetná situace s uvedením A320. Osobně si myslím, že pilot nezvládnul FBW řízení (které bylo tuším právě u A320 novinka) a vzniklou situaci. Plyn přidal ještě kus před lesem, ale náběh motorů chvíli trval. Paradoxně FBW ho zachránilo, když mu nedovolilo letadlo přetáhnout a schrastnout ještě před lesem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:16 | Nahoru | #282
Save77> To napadlo jako první víceméně každého, ale nepotvrdilo se to a spousta věcí mluví proti tomu. Je to záhada. V každém případě to hodně oslabilo moje rozhodnutí vrátit se na stará kolena od modelů zase za opravdový knipl. Když někde v Airbusu zhebne sto anonymních pasažérů, klidně se na to člověk se zájmem koukne ve zprávách u večeře, ale když víš o koho jde, rozklepou se z toho kolena. A že to byl pečlivý a zodpovědný chlap a kolikrát jsem nechápal, proč mě při lítání prcá za takové drobnosti. Tak dnes už to chápu...

Ale konec pohřebním řečem, teď jeden můj oblíbený:

Santa Claus se na letišti chystá na svůj každoroční let kolem země, zapřáhne soby do postroje a už se chystá vjet na ranvej, když k němu najednou přijde důležitě vypadající muž. "Pane Clausi, jsem z Federální letecké asociace a tohle je namátková inspekce podle našich směrnic. Poletím s vámi na druhé sedačce."
Santa se diví, ale souhlasí. Inspektor FAA se usadí vedle něj, sleduje poslední předletovou přípravu a pak si položí na klín kulovnici.
"K čemu to?" diví se Santa.
"No, neměl bych vám to říkat... ale dáme si vysazení pohonné jednotky při vzletu."

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:26 | Nahoru | #283
vybouřená_mrkev>
Jenže ten inspektor to tenkrát přehnal





A od té doby po něm Santa junior jde...




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:35 | Nahoru | #284

Anacron píše: U toho Tučka těžko říct jestli pták nebo se rozsypal motor, ale podle videa bych řekl, že k tomu došlo krutě po V1 a měli pokračovat ve vzletu. Co se týče obětí, tam těžko posuzovat. Ony i strašlivě vypadající havárie nemusí být tak tragické. Palivo, které exploduje může zasáhnout jen křídla, která se oddělí a trup se odsune dál. Typickým příkladem je Mulhouse 1988. Přežilo 133 ze 136 lidí.



Tunhle nehodu rozebírali i ve vyšetřování leteckých katastrof

Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:40 | Nahoru | #285

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:41 | Nahoru | #286
kulis> To je ten dokument, o kterém jsem před chvílí psala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:48 | Nahoru | #287
vybouřená_mrkev> Prej na starý kolena... Houby s octem. Ale chápu to. Proto jsem skoncovala s parašutismem. Tak jsem si koupila motorku, to jsem si pomohla, že? Víš, taky jsem přišla o kamarádku, pilotku. Paradox byl, když jsme spolu měly stánek v Letňanech (ona prodávala vyhlídkové lety, já tandemy), přemlouvala mě, ať se vykašlu na skákání a jdu raději lítat. Pak jsme spolu mluvily naposled ještě v Kolíně, kde nás vysazovala z L-410. Byla to velká hecířka a doplatila na to.
Pak se zabilo několik mých známých z řad skydiverů. No a v neposlení řadě tři motorkáři. A já zítra můžu jít po ulici a sundá mě zfetovanej řidič.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:56 | Nahoru | #288
Save77> Hele stokrát radši při letu, seskoku nebo na motorce a rychle než v nemocnici a pomalu

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 15:59 | Nahoru | #289
kutilsro> To je boží! Já chci taky! Mně tady přeletí maximálně vrtulník.
Bobříci ne, ale zajíci a srnky tu k vidění jsou.
Hm a útěr. B 747 má asi zpoždění. Už hodinu. Ani na radaru ho nevidím. Škandál!

edit po hodině: Už ho vidím, je nad Slovenskem. Jenže než doletí, bude tma jak v pr* a já uvidím akorát tak poziční světla. Čekám na něj celý týden jak blbec

Naposledy editováno 28.01.2016 16:49:39

Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 16:03 | Nahoru | #290
Jedno z nejzajímavějších témat (i příspěvků), co tu kdy bylo.
Díky.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 16:11 | Nahoru | #291
kutilsro> Nebo můžeš fotit z lanovky v Cavalese EA-6

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

28.1.2016 v 20:20 | Nahoru | #292
[quote=kutilsro]A nebylo by kromě obříka i video s bobříkem?
Ale na tohle mají štěstí v Anglii ve Walesu..tam jsou kromě stíhacích letounů k vidění i bombardéry v náklonu mezi kopci..a zadarmo
To jo ale AXALP u Švýcaru je to ještě lepší hory a hory a hory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 00:47 | Nahoru | #293

Save77 píše: Vergl!



Jo, vergl
134 rozhodne neni zadna hitparada. Dva slaby motory, kabina z B-29 a mechanizace kridla z dob brati Wrightu

Ad Mulhouse, videl jsem dokument, kde to svedli na sw letadla, ktere podle neceho usoudilo, ze se bude pristavat a pristalo

A ze sw Airbusu umi byt svehlavy, predvedli nedavno arabsti soudruzi pri prejimani nove A340

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 01:15 | Nahoru | #294
Tak tímhle jsem letěl poprvé,Ostrava - Praha - Palma De Mallorca - Las Palmas a zpátky Las Palmas - Praha - Brno Jak ten čas letí,to je v prdeli.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 08:26 | Nahoru | #295
vybouřená_mrkev> Zajimavy ze na nic neprisli, protoze technicka zavada se vetsinou najde.
Me jediny co tak napada (ale vubec nevim jak jsou tam ty draty) ze doslo k nejakemu vysazeni motoru , a oni se snazili preletet nejaky draty ktery tam zminujou. Protoze prece v pripade ze me to zacne kokrhat tak nic neresim , potlacim a hledam pole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 09:20 | Nahoru | #296
gugo> jenze VL3 je hodne rychly ero. Ty rychlosti co popisujou, nedavaj smysl.
Profil letu mi vzdalene pripomina pripad era se zablokovanym vyskovym kormidlem v poloze 1/3 pritazeno.
Akorat ze tady to dokazal pilot pomoci klapek a zmen vykonu motoru dovest na letiste

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 09:37 | Nahoru | #297
maco> další, co se nebojí, že se mu cestou poztrácí kufry? a nebo zpozdí navazující let?

tu Ostravu do X jsi měl samostatně nebo všechno od jedné letecké spol?

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 09:49 | Nahoru | #298
Když už se tu píše kdo čím letěl má někdo na kontě let v SU-100 Superjet? Já tím měl let Moskva - Novgorod :) musím říci, že to byl zážitek navíc okořeněný tím ,že po přistání jsem si to musel vyfotit a místní děžurná mě chtěla udat asi za špionáž

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 09:52 | Nahoru | #299
Pher> Ja vim, nebyl jsem linej a podival se jakou to ma maximalku a padovku. Me hlavne neni moc jasny to ze se tam motaj na najeky skoro padovy rychlosti a jeste u toho zacinaj stoupat. Tak me napadly ty draty.
Nebo myslis ze problem s rychlomerem , ten by prece museli pri tom vysetrovani nehody prokazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.1.2016 v 09:53 | Nahoru | #300

Pher píše: HornisGSX> většinou jen při záletech po revizích, aby měli flígři pocit, že jsem to nezfušoval



Tata lital u 1 dopravniho pluku v mosnove na An 26 a An 12 jeho masina je ted vystavena v kbelech v muzeu....v tom eru jsem ztravil detstvi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist