globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu
5.10.2015 v 20:41
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, zda je možné zvýšit max. rychlost na simsonu SR 50. Momentálně jede cca 60 km/h (tachometr nefunguje). Jsem začátečník a zajímalo by mě jestli to lze.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

5.10.2015 v 20:57 | Nahoru | #1
Tak jde s tím udělat dost , ale nebude to zadarmo . Když jsem jezdil na Simsonu ( tenkrát jsem ho měl od novoty) , tak jezdil 80 s větrem v zádech i trošku rychlejc a to bez úprav , jen dobře zajetý . Ono dneska Simsoni už jsou co vidím většinou vylítaný verky , tak jestli by to nechtělo třeba do začátku vyměnit ložiska v motoru , dát tomu výbrus a zkontrolovat vyvážení kliky . Když byly nový , tak všechny jezdily víc jak 60 . Běžný bylo tak okolo 70ti .

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

5.10.2015 v 21:00 | Nahoru | #2
Jenže klučina nemá v TP napsáno určitě víc jak max 60 km/h. Takže z toho akorát čumí problém, Nejlehčí způsob jak navýšit maximálku a nehrabat do motoru, je ubrat zuby na rozetě nebo na pastorku, zvýšíš tím maximálku, ale zase příjdeš o sílu motoru a jeho zátah...

1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

5.10.2015 v 21:34 | Nahoru | #3
není SR zrovna skůtr s malýma kolama? Co vím, tak jezdil o něco míň než normální simák.

(reakce na) Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

5.10.2015 v 21:47 | Nahoru | #4
PremeT_woe> No právě na tom skůtru jsem jezdil . Sice má malý kola . ale má delší převod na sekundáru , myslím že je to 16-31zubů oproti 15-34? Nevím přesně , ale ještě je rozdíl mezi endurem a elektronikem . No prostě je to jedno , jezdily stejně . Mě teda jezdil tehdy dost , dnes už je to vrak .

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

5.10.2015 v 22:12 | Nahoru | #5
Jen tak pro zajímavost co jde udělat .

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

6.10.2015 v 07:46 | Nahoru | #6
Ty pyčo, to je pila

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

6.10.2015 v 16:51 | Nahoru | #7
Každopádně děkuji všem za rady :)

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

7.10.2015 v 00:06 | Nahoru | #8
Simson se nechá natuningovat o dost líp, než muj Stadion a ten umí 100 i do kopce. Záleží jen, jak jsi šikovnej a jak veliký prasátko můžeš rozbít

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

9.10.2015 v 16:11 | Nahoru | #9
Ono to v sérii skutečně o moc víc nepojede. Já mám 60ccm, dvoukanál, origo karbec, trysky, výfuk. Pastorek 17 zubů z původních 16. Najeto 1000km po generálce. Maximálka je skutečných 64-67km/h, nikoli tachometrových (elektronický otáčkoměr i tachometr), přičemž motor v této rychlosti točí přes 7000rpm. Na volnoběh maximálně 8000rpm a konec.

Takže pokud bys chtěl zvednout maximálku, čeká tě minimálně 60ccm čtyřkanál, přičemž polské šesti-stopadesátikanály se moc nedoporučují z hlediska životnosti. Na to ale už musíš plácnout karbec s větším průměrem, větší trysky, laďák, v úvahu připadá i 32mm výfukové potrubí. Nicméně pořád zůstanou krátké převody. Menší zadní rozeta se nevyrábí, 18z pastorek už údajně koliduje s karterem, navíc se blbě shání. Řešení je dlouhej pětikvalt a to už lítáš kolem 15 tisíc jen za úpravy, přičemž je to hodnota celé motorky v dobrém stavu.

Z toho vyplývá, že pokud si to chceš nechat napořád, má to smysl. Jinak ani náhodou.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

9.10.2015 v 21:52 | Nahoru | #10
Jsem jich pár už upravil a v padesátce s origo karbecem, původním, i když upraveným válcem, to jede po rovině 75, s kopečka i přes 80 - podle Sigma tachometru.
Jediný, co je vyměněný je Hikone výfuk za pár stovek. Ale je fakt, že s větším karbecem to jelo ve špičce líp.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

10.10.2015 v 08:45 | Nahoru | #11
No právě, upraveným válcem Obyčejný dvoukanál bez laďáku se prostě na těch požadovaných 9000-10000rpm nemá šanci dostat.

edit: a v těchto otáčkách to potom žere i trávu u cesty

Naposledy editováno 10.10.2015 08:46:23

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

10.10.2015 v 10:37 | Nahoru | #12
Takto upravený válec je stále 2.kanál. Je tam stále jen upravená sériová vložka. A ta spotřeba není tak drastická. S origo karbecem doplněným přímým filtrem to může dělat kolem 0,5L a s velkým karbecem se to dostává kolem 4L.
60ccm válec se čtyřma přefukama a velkým karbecem při plný palbě na delší štreku je někde mezi 4- 4,5 L
To je taková střední (cestovní) úprava, kde i ta 60ccm verze má max lehce přes 80.
Ale zase muj Stadion 70ccm s top úpravou na 100km/hod se se spotřebou nikdy nedostal nad 5L

1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

10.10.2015 v 19:13 | Nahoru | #13
Tak to potom nevím, jestli ty kanály zvětšuješ, leštíš, děláš klapkové sání či jiné mě neznámé fičury Já jsem každopádně nikdy neviděl dvoukanál bez laďáku, který by se dokázal roztočit na více než 8000rpm. Asi se k tobě zajedu někdy podívat

Jinak k té spotřebě, 4-5 litrů na 50-70ccm je prostě moc, když vezmu v potaz, že za 5 litrů dokáže jet litrová mašina úplně jinou rychlostí.

(reakce na) Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

10.10.2015 v 22:37 | Nahoru | #14
Krovak> Se sériovým výfukem toho moc nenadělám, taky to jede, ale jak jsem uved v příspěvku 10, tak tam často dávám výfuky Hikone. Za pás stovek dobrej vejfuk, každopádně lepší, než co nabízí jako origo laďák na Simsona. I když na Stadionu musí bejt origo vejfuk i s kolenem a jede to i tak přes 110.
Přefuky ve válci vybrousím na maximum a hlavně se musí správně naúhlovat. A i 2 bohatě stačí.
A pokud někomu stavím motor, tak je většinou jedno, jestli to bude jezdit místo 3 za 4 na 100. A ty motory, co žerou přes 4L drží tempo i se stopětadvácama - teda ve 4taktu...Ale to je pak 70ccm s velkým karbecem.

1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

3.3.2016 v 23:14 | Nahoru | #15
Simsona jsem měl a problémy tam jsou jen dva.
1) použité elektonické zapalování omezuje otáčky takže vyměnit a za
2) převody jsou moc pomalé. Takže pokud by se podařilo změnit razantně převod, aby se motor dostal do max výkonu (tuším 6500ot) při rychlosti 100km/hod tak by to tu stovku možná udělalo i bez úprav motoru.
Všechny úpravy jsou k ničemu, protože pouze točí rychleji motorem, který je již nemá točivý moment (vrtání/zdvih), takže pak stejně odvaříš kliku, ložiska, ojnici, kroužky atd.

Takže nejprve změň převod tak, aby se motor nevytočil nad maximální výkon a pak teprve zvyšuj výkon.

(reakce na) Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

4.3.2016 v 21:52 | Nahoru | #16

zizour píše: Simsona jsem měl a problémy tam jsou jen dva.
1) použité elektonické zapalování omezuje otáčky takže vyměnit a za
2) převody jsou moc pomalé. Takže pokud by se podařilo změnit razantně převod, aby se motor dostal do max výkonu (tuším 6500ot) při rychlosti 100km/hod tak by to tu stovku možná udělalo i bez úprav motoru.
Všechny úpravy jsou k ničemu, protože pouze točí rychleji motorem, který je již nemá točivý moment (vrtání/zdvih), takže pak stejně odvaříš kliku, ložiska, ojnici, kroužky atd.

Takže nejprve změň převod tak, aby se motor nevytočil nad maximální výkon a pak teprve zvyšuj výkon.




Moc hezká pohádka, znáš ještě nějakou?

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

22.5.2016 v 22:24 | Nahoru | #17
Ona to není žádná pohádka, ale fyzika. Když mám při 6000 otáčkách na tachometru 60km/hod, tak při stovce by motor musel točit 10 tis otáček. Což je při jistém vrtání a zdvihu nesmyslný požadavek, protože točivý moment klesá. Musel bys zkrátit zdvih aby to víc točilo. Takže je lepší zvyšovat točák a měnit převod. Zkus si něco přečíst o konstrukci motorů a pak to pochopíš. Mimochodem laděný výfuk je asi ta nejhorší investice, kterou můžeš udělat. Podle testů na brzdě polovina laďáků výkon spíš snižuje. Případně funguje jen v úzkém pásmu.

Jednoduše lze výkon zvednout převrtáním nebo výměnou karburátoru za vstřikování, nebo turbem a tak podobně. Samozřejmě je nutné řídit zapalování jak podtlakově tak otáčkově. Vždycky je dobré dát do výfuku lambdu a měřit. Maximálky dosáhneš přesycením směsi cca o 20%. Životnost motoru se ale rychle zkracuje, protože přebytek benzínu rozpouští olejový film na válci a zvyšuje tak opotřebení. Ložiska na klice a onici prostě budeš měnit raději preventivně, aby se ti to nerozmlátilo.

Ještě zkoukni forum: http://www.motorkari.cz/tema/?t=11646
Doporučuji knihu: Pavla Husaka Upravujeme motocykly pro zavod

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

23.5.2016 v 16:43 | Nahoru | #18
Kolik si toho poladil??????????????
Píšeš samý nesmysy.
Tušíš kolik lidí se ti tady vysmálo, nebo ještě vysměje, až bude číst tvůj příspěvek????????
.
Piš až vystřízlivíš.
No, jestli jsi u toho psaní nebyl ožralej a seš tak běžně, tak to máš se sebou hoodně těžký.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

27.5.2016 v 15:05 | Nahoru | #19
Moji teorii ti potvrdí každý kdo jezdí na skútru. Tam se totiž nejprve ladí variátor což jsou právě převody. Jednoduše řečeno - pokud dokážeš vytočit motor přes otáčky maximálního výkonu, tak změň převod. Maximální rychlosti logicky dosáhneš při maximálním výkonu motoru (viz výkonová křivka) a maximáním převodu, který motor utáhne. Pokud toto nedokážeš pochopit, tak se nemá smysl bavit. Doporučuji navštívit základní školu.

Jen pro tvoji ilustraci přikládám porovnání výkonu u vyladěné Jawy 350. Úpravy: (vše testováno na brzdě) jazýček v sání a laděný dvoukomorový výfuk, dále vyleštěné kanály, odstraněn nálitek v sání, snížení hlavy, seřízená bohatost (měřením emisí) a v neposlední řadě 6. výbrus, tedy zvýšení objemu, vyladěno zapalování.... atd atd.

Celkový přínos? maximum se posunulo o max 1,5KW což je cca 10%




Samozřejmě je vidět nesporné zlepšení průběhu výkonu v celém rozsahu kromě maxima, nic proti tomu. Takže opakuji, že maximální rychlost se co? snížila viz graf....
Statistika je neoblomná - 95% procent lidí se plete.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

27.5.2016 v 15:15 | Nahoru | #20
Ještě bych rád připomněl že odpor vzduchu roste na 2 s rychlostí, take rozdíl mezi 100km/hod a 110km/h není 10%. Asi mám tady nahraj nějaký video s GPS rychloměrem, protože to tvoje ladění nějak zavání.

Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu

28.5.2016 v 10:44 | Nahoru | #21
Teoretiku!
Leštit kanálky ????? Se nikdo(kromě tebe) nemůže divit, že to nejede, když se někdo pokouší přidat výkon leštěním kanálů
To jsi neviděl profíckej 2taktní válec.
A u toho skůtru se to dělá přesně obráceně - napřed naladíš motor na vyšší výkon - vejfukem, karbecem apod. a pak tomu přizpůsobíš variátor. Nikdy ne obráceně.
Ale variátor sem nepleť - V tématu je Simson SR 50, kterej žádnej variátor nikdy neměl.
Tu Jawku si ladil asi ty - ztráta výkonu by tomu odpovídala!!!!
Naladil jsem tolik válců a motorů, že už to ani nespočítám. A hoodně z nich jich dojelo v závodě na 1. místě. Tak jestli se tady z nás někdo plete, tak jsi to jen a pouze ty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson SR50 scooter Simson SR 50 bisop 6 17.3.2023 v 20:10 bisop
nestartuje Simson SR 50 ondravesnican 1 2.12.2022 v 22:50 kokoška.
Řízení skútru Simson sr50 s řidičsk... Simson SR 50 burdajiri 3 5.6.2022 v 20:41 keto
Řízení skútru Simson sr50 s řidičsk... Simson SR 50 burdajiri 1 5.6.2022 v 19:29 udinar
Výrobní číslo skútr Simson SR50 Simson SR 50 Ferenczcz 12 5.4.2022 v 20:57 Ferenczcz


TOPlist