globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle ventilů 125ccm OHV
Zdravím,
když jsem sundal dekl motoru a změřil ventilovou vůli, zjistil jsem, že tam žádná není. Na kontramatkách bylo patrné, že je jeden ze čtyř předchozích majitelů nastavoval, matky byly "okousané". nastavil sem vůli na 0.1mm a jel se projet, z motoru bylo slyšet lehké cvakání.
Když jsem dojel, hned jsem sundal dekl a vůle znovu přeměřil. Kupodivu byly skoro stejné.
V manuálu toho moc napsanýho neni, je střašně divně přeloženej a neni mu moc rozumět.
Tohle tam je napsaný v odstavci kontrola nastavení vzduchového ventilu:


Kontrola a nastavení vzduchového ventilu
Hluk ztlumíte pomocí redukce vzduchového ventilu. Jestliže redukujete otvor příliš nebo ho ucpete
úplně, můžete zapříčinit vznícení vzduchového ventilu nebo snížení výkonu. Proto pravidelně
kontrolujte vzduchový ventil. Otvor vzduchového ventilu kontrolujte tehdy, když je motor chladný.
1. Odstraňte kryt z centrálního a vrchního otvoru (kontrolním otvoru časovače zapalování)
nalevo od krytu skříně zalomené hřídele.
2. Odstraňte kryt ze dvou vzduchových ventilů na hlavě válce
3. Vložte T klíč do centrálního otvoru krytu skříně zalomené hřídele, tlačte proti šroubu
okřídleného kola a potom otočte okřídlené kolo ve směru hodinových ručiček, dokud
nedosáhnete značky “T” na okřídleném kolu vyraženém na horní straně skříně zalomené
hřídele. Pozvolna kývejte s pákou přerušovače. Uvolněná páka přerušovače (která značí
existenci čistotu/vyprázdnění) ukazuje také, že píst je v horní konečné pozici kompresního
zdvihu, kde může být nastaven ventil. Utažená páka přerušovače znamená, že , že píst je v
dolní pozici kompresního tahu. V tomto případě kontinuálně točte 360 s “T” klíčem ve směru
hodinových ručiček, dokud ho nezarovnáte k vyrytým značkám, kde může být šoupě
nastaveno. Později zkontrolujte šoupě uzávěru vložením čidla mezi nastavovací šroub ventilu
a konec ventilu. Předepsaný otvor vzduchového ventilu je 0,05mm při sání a výfuku

Netuší někdo, jaká by tam měla bejt vůle? těch o.05mm se mi zdá na OHV rozvod strašně málo, většinou se píše 0.15 až 0.20mm.

Díky moc
Anketa: Vůle
0mm
0%
0
0.05mm
17%
1
0.1mm
67%
4
0.15-0.2mm
17%
1
0.2-0.3mm
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů 125ccm OHV

17.5.2012 v 19:23 | Nahoru | #1
Já měl u XRka tuším 0,8mm na obou, takže bych pro čínskej motor dal 0,1 a víc bych se s tím nesral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV

17.5.2012 v 19:34 | Nahoru | #2
BagoBorec> 0.8mm?
To si tam měl vůli skoro milimetr? To se sand dávalo na tatrovky a ne na motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV

Skvělá odpověď, děkuji! 17.5.2012 v 22:49 | Nahoru | #3

Hippieguy píše: BagoBorec> 0.8mm?
To si tam měl vůli skoro milimetr? To se sand dávalo na tatrovky a ne na motorky.


Nula ujela
samozřejmě 0,08, ale když dáš 0,1 tak si myslim že to bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV

17.5.2012 v 23:52 | Nahoru | #4
BagoBorec> Díky, už mi přišla odpověd z VDO a má to bejt sací 0,10-13, výfuk 0,15-18,takže si se docela trefil. Ale potom nechápu, proč maj v tom manuálu napsáno 0,05mm. Ten manuál je vůbec zvláštní, vypadá to, že tu Anglickou verzi snad jen prohnali google překladačem.

Ještě jeden rychlej dotaz, hrozí nějaký poškození motoru při nastavení moc velký vůle? Když tam dám malou nebo žádnou, může se mi podpálit ventil, ale když tam bude moc velká, tak bude mít motor horší plnění, ale nic by se mu v zásadě nemělo stát. Nebo se pletu?
Díkes

(reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV

18.5.2012 v 08:31 | Nahoru | #5
Hippieguy> Tak ty manuály čínskejch motorek jsou kapitola sama o sobě a většinou fakt vznikaj tak, jak jsi napsal...
Je vždycky lepší mít vůli větší, než vůli mětní - no a nejideálnější je mít samořejmě v mezích s velkou vůlí bude hůř startovat, třeba se i hůř plnit, ale nic závažnýho by tomu motoru hrozit nemělo.

Vůle ventilů 125ccm OHV

18.5.2012 v 10:02 | Nahoru | #6
Kdysy jsem řešil tento problém. Tady jsem vyčelt toto: Od laborování s vůlema od 0,08 po 0,15 po ohřát motor na řádnou provozní teplotu a za telpa(horka) udělat vetily bez měrek s minimální (skoro žádnou) vůlí. Možná se Vám to nezdá, ale mě se to plně osvědčilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 19 16.5.2024 v 19:04 hadra76
Názor na karburátor Nibbi Yuki Sport 125, Jincheng JC 125 17 B Airone 4 9.5.2024 v 21:57 Airone
trubka vzduchu Yuki Sport 125 Onicek_24 4 12.12.2023 v 12:09 hondaman1
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 Onicek_24 17 28.6.2023 v 11:40 callowsick
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 Onicek_24 10 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24


TOPlist