když jsem sundal dekl motoru a změřil ventilovou vůli, zjistil jsem, že tam žádná není. Na kontramatkách bylo patrné, že je jeden ze čtyř předchozích majitelů nastavoval, matky byly "okousané". nastavil sem vůli na 0.1mm a jel se projet, z motoru bylo slyšet lehké cvakání.
Když jsem dojel, hned jsem sundal dekl a vůle znovu přeměřil. Kupodivu byly skoro stejné.
V manuálu toho moc napsanýho neni, je střašně divně přeloženej a neni mu moc rozumět.
Tohle tam je napsaný v odstavci kontrola nastavení vzduchového ventilu:
Kontrola a nastavení vzduchového ventilu
Hluk ztlumíte pomocí redukce vzduchového ventilu. Jestliže redukujete otvor příliš nebo ho ucpete
úplně, můžete zapříčinit vznícení vzduchového ventilu nebo snížení výkonu. Proto pravidelně
kontrolujte vzduchový ventil. Otvor vzduchového ventilu kontrolujte tehdy, když je motor chladný.
1. Odstraňte kryt z centrálního a vrchního otvoru (kontrolním otvoru časovače zapalování)
nalevo od krytu skříně zalomené hřídele.
2. Odstraňte kryt ze dvou vzduchových ventilů na hlavě válce
3. Vložte T klíč do centrálního otvoru krytu skříně zalomené hřídele, tlačte proti šroubu
okřídleného kola a potom otočte okřídlené kolo ve směru hodinových ručiček, dokud
nedosáhnete značky “T” na okřídleném kolu vyraženém na horní straně skříně zalomené
hřídele. Pozvolna kývejte s pákou přerušovače. Uvolněná páka přerušovače (která značí
existenci čistotu/vyprázdnění) ukazuje také, že píst je v horní konečné pozici kompresního
zdvihu, kde může být nastaven ventil. Utažená páka přerušovače znamená, že , že píst je v
dolní pozici kompresního tahu. V tomto případě kontinuálně točte 360 s “T” klíčem ve směru
hodinových ručiček, dokud ho nezarovnáte k vyrytým značkám, kde může být šoupě
nastaveno. Později zkontrolujte šoupě uzávěru vložením čidla mezi nastavovací šroub ventilu
a konec ventilu. Předepsaný otvor vzduchového ventilu je 0,05mm při sání a výfuku
Netuší někdo, jaká by tam měla bejt vůle? těch o.05mm se mi zdá na OHV rozvod strašně málo, většinou se píše 0.15 až 0.20mm.
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů 125ccm OHV
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV
To si tam měl vůli skoro milimetr? To se sand dávalo na tatrovky a ne na motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV
Hippieguy píše: BagoBorec> 0.8mm?
To si tam měl vůli skoro milimetr? To se sand dávalo na tatrovky a ne na motorky.
Nula ujela
samozřejmě 0,08, ale když dáš 0,1 tak si myslim že to bude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů 125ccm OHV
Ještě jeden rychlej dotaz, hrozí nějaký poškození motoru při nastavení moc velký vůle? Když tam dám malou nebo žádnou, může se mi podpálit ventil, ale když tam bude moc velká, tak bude mít motor horší plnění, ale nic by se mu v zásadě nemělo stát. Nebo se pletu?
Díkes
Je vždycky lepší mít vůli větší, než vůli mětní - no a nejideálnější je mít samořejmě v mezích s velkou vůlí bude hůř startovat, třeba se i hůř plnit, ale nic závažnýho by tomu motoru hrozit nemělo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
Názor na karburátor Nibbi Yuki Sport 125, Jincheng JC 125 17 B | Airone | 4 | 9.5.2024 v 21:57 Airone |
trubka vzduchu Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 4 | 12.12.2023 v 12:09 hondaman1 |
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 17 | 28.6.2023 v 11:40 callowsick |
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 10 | 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24 |