paolo_novy Přidat reklamu

Téma: KTM LC4 640 enduro 2001
Zdar jak sviňa. Mám dotaz ohledně KTM LC4 640 2001. Jaké máte zkušenosti s touhle motorkou, jestli je něco, co se na ní sere, nebo něco, na co si dát při koupi pozor... Vím že je to kus od kusu, ale zkuste poradit....
Díky za tipy, enduru zdar.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 enduro 2001

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2012 v 09:07 | Nahoru | #1
Měl jsem teda 2002 a supermoto, ale ono je to stejné....a terén jsem jezdil, liší se jen koly...

Pokud vím, u těhlech motorek se musí hodně starat o seštelování ventilů, musí se poctivě měnit olej a oba filtry a občas holt vyměnit olej, gufera a prachovky ve vidlích.

Hodně je poznat na zvuku a na tom, jak startuje, jak po nastartování a pak po zahřátí kouří, možná se jen podívat, jak sedí zadní část, když s tím někdo hodně kraví v terénu, může být hnutá trochu podsedlovka. Ale tady je hodně pevná.

Obecně dát pozor na vůle v kolech, kyvce a na přepákování. Přepákování chce jednou za čas rozebrat a vyčistit a pokud to někdo roky nedělal, budou vydřený ložiska.

Taky se vyplatí mrknout na to, jak jde spojka...

Obecně všechno je opravitelné a tak stará motorka dokonalá nebude, díly nestojí tak moc, gufera třeba od Ariete okolo 340 za obě (vidle), ložiska do kola okolo 1200 originál....

(reakce na) KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 09:13 | Nahoru | #2
Jacob_M800>

Díky moc. S tím přepákováním a vidlema, to asi jako na každém enduru...
Co motor, nějaké věci co odchází do věčných lovišť?? Ventily, olej + filtry jsem se dočetl co 5000km, je to tak??

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 09:14 | Nahoru | #3
Ještě mě napadá, nevím, na co motorku chceš, jestli na polňačky, nebo na ježdění do hospody, ale na seriozní prasení to moc není. Byl jsem s tím i v Rumunsku, ale limity tam jsou, hlavně váhově, už třeba jen když jde sedlem dolů po svahu a není moc místa jí tam otáčet....
Taky jak má větší zdvih pístu, tak je náchylnější na chcípání, když jí podtáčíš, řeší se laďákem, který to trochu zlepší. Ale stejně pokud kupuješ moto do terénu a chceš trochu jezdit, jdi do hard endura, ideálně EXC, WR....

KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 09:17 | Nahoru | #4
Ten motor je konstrukčně docela na hraně, takže se o něj musí starat, neodchází nic, pokud to někdo nemáznul někde, měnil olej a sešteloval ventily, bude to ok. Poznáš dost na tom, jak startuje.

Jinak je to neskutečná vibračka, ale ono ti to za chvilku přestane vadit.

Jo a je to citlivější na chlazení, vyplatí se ventilátor na chladič a nelejt do chladiče vodu, ale kapalinu s většm bodem varu. Ale EXC je v tomhle ohledu daleko horší....

Já když přelezl z LC4 na EXC, myslel jsem, že jsem na kole

(reakce na) KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 09:21 | Nahoru | #5

Jacob_M800 píše: Ještě mě napadá, nevím, na co motorku chceš, jestli na polňačky, nebo na ježdění do hospody, ale na seriozní prasení to moc není. Byl jsem s tím i v Rumunsku, ale limity tam jsou, hlavně váhově, už třeba jen když jde sedlem dolů po svahu a není moc místa jí tam otáčet....
Taky jak má větší zdvih pístu, tak je náchylnější na chcípání, když jí podtáčíš, řeší se laďákem, který to trochu zlepší. Ale stejně pokud kupuješ moto do terénu a chceš trochu jezdit, jdi do hard endura, ideálně EXC, WR....



S tou hmotností počítám. Nejsem žádný drobeček, myslím, že si s tím poradím chci enduro s méně náročnýma servisníma intervalama. Na servis nějakého soutěžáka nemám čas, a asi ani finance.
Mám v plánu pořídit motard kola, občas se svézt v terénu, občas po silnici.
Lc4 mě přijde na toto ideální... Soutěžák by na nějaké výletování moc nebyl....

KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 10:03 | Nahoru | #6
Cau, na lc4 jezdim, dokonce i rok 2001, i kdyz v provedeni adventure. Z mych zkusenosti bych tu motorku jako motarda moc nevolil, je to strasne nepohodlny Prezdivka vibrator naprosto sedi. Ale je fakt ze sem tam nikdy nemel silnicni pneu a v terenu je mi to sumak, tam dekuji za rozumny tlumice

Podle me je na tyhle motorce nejvetsi problem elektrika. Nejvetsi pruser je spinacka pod klickem, tu zkontroluj jestli kdyz zavrklas kabelama jestli to treba nechcipne nebo nezhasnou svetla, je to vazne strasna otrava nemit ji v cajku Zadni svetlo pravidelne prestava svitit kvuli kontaktu, ale to je podle myho zpusobeno jizdou v terenu. Taky uz nas nekolik asi menilo kabelaz k tachaci.

Jinak je par mist co je tak nejak mezi lidma co jezdi na lc4 vytipovano: kolem 25tkm nutnost vymenit lozisko na hridely spojky a loziska na vacce (investice cca 8000 v servisu, ale da se to udelat doma). Taky mi pri 30tkm odesel jeden dil na volnobezce, takze byl problem startovat elektrikou (za studena bez sance, zacalo to tak jako skrabat a nechtel sem neco znicit) - ale je to skoro provozni vec, novej dil byl myslim za 1500. (je to takovej venecek, i bych rek ze by to slo spravit jen novou pruzinkou treba ze simerinku).

U motorky z roku 2001 bude motor uz patricne vybehanej takze dela neskutecnej kraval Interval oleje mi nekdo tvrdil i 6000, ale pres 5000 bych to netahnul ... coz neni nic tak uzasnyho. Ale tam samozrejme zalezi jak se s tim jezdi, ve chvili kdy se zameruju vic a vic na off a vytacim to porad jen na dvojku, tak si nelajznu vymenit olej po 6000.

Mam tu motorku ted druhym rokem a i pres par komplikaci bych rozhodne nemenil, na to co jezdim a chci jezdit mi naprosto vyhovuje. Kdyz si na neco jeste vzpomenu, dam vedet

KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 10:49 | Nahoru | #7
Pro tobě podobné, LC4 chtivé napsal do deníčku Storeman :
"Pro případné zájemce o koupi podobné motorky uvádím deník své KTM LC4 640 Enduro.

Motorka zakoupena 7.12.2011 za 65000,-Kč. Ročník 2002, na tacho 16940 km.

První servis před uvedením do provozu:
Výměna oleje a filtrů. Vzduchový filtr byl čistí vyčištěn jen eirbox a zakoupen nový vzduchový filtr na výměny.
Výměna spínače světla nožní brzdy, nefungoval.
Zakoupeno a namontováno hydraulické ovládání spojky Magura za 6100,-Kč. Stačilo jen vyměnit lanko, ale chtěl jsem hydrauliku.
Nové pneumatiky Michelin S12.
Přestavěny řídítka víc dopředu.
Celkem i z prací 13100,-

Výměna řetězovky za účelem zpomalení motorky. Stávající řetězovka byla sice jetá, ještě by ale možné sezonu, možná víc vydržela. Namontován převod 15-50 zubů a nový řetěz DID X-RING 520 VT2. cca 3500,-Kč

Po přečtení tohoto fora jsem nechal preventivně vyměnit rolny vahadel – byly v pořádku, a ložisko hlavní hřídele spojky – bylo již v počátcích rozpadu.
Vyměněna i zapalovací svíčka a o-kroužky vodní pumpy.
Celkem i z prací 4940,-Kč.

Ještě plánuji zvednutí řídítek a přetěsnění předních vidlic a montáž neoprenů.

Závěr: Zatím celkem 86540,-Kč

Musím ale konstatovat, že mě nic nepřekvapilo. O některých závadách jsem věděl a některé investice mohli ještě počkat nebo nemuseli být vůbec. Všechno jsem si nechal dělat v servisu, tzn. platil jsem i práci.
Možná by bylo lepší koupit motorku novější a dražší která má napsáno: „Připravená na sezonu! Bez investic! Stačí jen nasednout a jezdit!“ Je ale možné takovému tvrzení 100% věřit?"

Kamarád prodává SXC 625 v pěkným stavu s historií , jde do lehký. Mít prachy, šel bych do ní i když je to KTM

KTM LC4 640 enduro 2001

8.6.2012 v 11:27 | Nahoru | #8
Vice mene jak pisou ostatni, hlavne pravidelne menit a kontorlovat olej. Volit olej spravne kvality. motory jsou konstruovane opravdu na hrane takze starost o nej se ti vrati nizsima servisnima nakladama. Meni se kazdych 5000km, ale nic nezkazis kdyz to budes delat casteji. Motorka je nachylna na chcipani, takze nejaky pocukavani plynem na krizovatce = chcipnuti.Ja mel rok 2005 a dokoupil jsem Akrapa. Tah od spodu vyresis ladakem, nebo vykuchanim stareho vyfuku.
pozor na prepakovani, hod motorku na stojan at je zadni kolo ve vzduchu a zkus jakou ma vuli, pokiud je vule par mm je to ok, pokud vic, tak se priprav na opravu. Me tahle sranda stala cca 4500 v dilech, menil jsem vse. dalsi vec co odchazi je volnobezka, cena nove 6500kc takze zkontrolovat v jakem se stauv jinka te ceka nemile prekvapeni.
V terenu je motorka OK, je sice tezsi (150kg) ale da se s ni jezdit az prekvapive dobre. Zalezi na cloveku. Spotraba na silnici cca 5l, kraveni v terenu 10l. mel jsem k me i SM kola, ale velice rychle ti dojde vykon, protoze budes jeydit porad na plnej a taky na to nejsou dimenzovane brzdy, hlavne predni. Mekky podvozek by ani nevadil, na nase silnice spis lepsi. Doela na prdel dostava i retezovka, tak se nediv kdyz budes casto dopinat.
Protoze je ten motor na hrane, nejde s tou motorkou jezdit trvale vysokymi rychlostmi na dalnici jinak hrozi destrukce motoru (ted to kamarad resi na Dukovi II kdy mu vahadlo proletelo hlavou) a to je zatim vse co me napadlo

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 enduro 2001

28.6.2012 v 22:30 | Nahoru | #9
čau doufam že nebude někomu vadit,když se vložim do debaty .... mam jen dotaz jde na tom ject třeba ve 2 150km 130km/h po dálnici?

(reakce na) KTM LC4 640 enduro 2001

10.7.2019 v 01:14 | Nahoru | #10
bokto> pro další generace kdo si to přečte ta motorka to nemá fakt ráda neriskoval bych to ráda se přehřívá a pak se kousne řešil jsem to před rokem ale jinak motorka super sice je to vibrátor jak sviň ale mám ní na špalcich v terénu totální špička ( jsem od malá zvyklý na těžký motorky) ale asi příští rok prezuji na něco napůl ale jinak ta motorka když ji dáš servis tak je to hroznej masakr hlavně ta motorka má úžasný nástup výkonu takže v terénu je to bomba hlavně oproti XT 660 je to motorka která jede a má koule
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
brzdovy spinac predni brzdy ktm 640... KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto LTA 2 5.6.2024 v 20:57 LTA
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Mazanie KTM LC4 640 KTM LC4 640 dere 2 6.1.2024 v 17:26 _SHIFT_
Černá svíčka KTM LC4 640 petrktm3 7 12.8.2023 v 15:20 gugo
KTM LC4 KTM LC4 640 petrktm3 15 1.7.2023 v 20:19 petrktm3


TOPlist