Pokud máš podezření na dobijení, tak vem multimetr, přepni ho na měření proudu a zapoj ho mezi baterku a motorku. Ale až za odbočku ke strtéru. Pokud máš pojistku u baterky, tak ho zapoj místo pojistky. Pokud ne, tak ho zapoj na mezi baterku a jedu svorku a nastartuj nakopávačkou. Hnedka budeš vědět, na čem jsi.
1 reakcí na tento příspěvek Zádrhel v elektrice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Hippieguy píše: V mulimetru žádnou pojistku nemáš. Je tam jen měděnej drát. A rozsah 10A bohatě stačí a pokud to nebudeš startovat startérem ale nožně, tak se tam tak velkej proud nemá kde vzít. Protože to co ti vyrobí alternátor ti z části odeberou světla a zapalování a jen část jde do baterky.
jo a představ si to tomu drátu se říká pojistka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Č. 1 je opravdu pojistka, chránící obvody ampérmetru před přetížením a to na základním rozsahu, tedy když je měřicí kabel připojen do zdířky pro malé proudy. Obvykle bývá 200mA.
Č. 2 je proudový bočník, kerý je zařazen v obvodu, pokud je měřicí kabel připojen do zdířky pro velké proudy (10A). Tehdy je měření skutečně nejištěné!!!! Pozor také na to, že tento bočník se dost zahřívá a právě proto se smí na tomto rozsahu měřit jen několik vteřin. Vzpomínám na slova mistra na škole: "Pozor na to, hoši, aby to třeba při měření na autě nevypadalo: Tak... teď tam teče 12A...... teď 10A.................... teď 7.... a ku*va, teď se mi kouří z měřáku!!! "
Nemluvě o tom, že zahříváním bočník mění svůj odpor a přesnost měření jde tak do kytek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Hippieguy píše: OndraHK> jasně... Pojistka....
viděl si vůbec někdy rozebranej multimetr?
Tyhle dva jsou moje a opravdu ten mědenej drát neni pojistka!
jáj ty seš mocnej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Kdežto, když připojíš fousy na zdířku pro velké proudy (10A, někdy 20A), tak měřený proud jde přes den drátový bočník přímo na kostru a obvody v měřáku snímají napěťový úbytek na něm. Bočník musí mít co nejmenší odpor a jeho přesnost je kritická. Zařadit k němu ještě pojistku, která může na svých kontaktech vytvořit nestálé přechodové odpory, je docela blbost. Ledaže by byla zařazena před bočníkem a napětí se snímalo až za ní, ale i tak může vnést do obvodu parazitní odpor, který měření ovlivní. Měřák za dvě stovky z lidlu mám doma sice také, ale ten jsem ani rozebírat nezkoušel, jelikož je to stejně jen hračka, měřící minus - plus autobus.
1 reakcí na tento příspěvek Zádrhel v elektrice
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
E: Jen dodám, že vteřiňák je SICOMET 8300, doufám, že to vydrží..
Naposledy editováno 01.07.2012 11:51:09
Potom nastartuj a změř volmetrem napětí všech fází vůči sobě navzájem. Hodnoty by měly být v manuálu. Napětí ale musejí být stejná. Potom vem tři žárovky 24V/21W, spoj je do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a pochopitelně musejí všechny tři svítit stejně. Přesnějsí je vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proud v každé fázi. Proudy musejí být stejné, symetrické. Nebudou-li je stator vadný. Pokud jsou, ale napětí je příliš nízké (naprázdno altec většinou při středních otáčkách dává 50 - 70V), mohou být zeslabené magnety na rotoru.
A ještě bych měl takovou otázku - od cívek vedou 3 kabely + 2 od nějaké věci - je to magnetické a kabely z toho vedou do CDI. K čemu to je? Jen abych věděl, nic s tím dělat nebudu.
Baterku nabiju, zkusím to nastartovat, odpoledne sem napíšu, co jsem naměřil.
Jestli dávají dvě fáze 68V a třetí jen 5V, tak ta je jasně v háji (nejspíš mezizávitové zkraty). Můžeš nechat převinout, ale snazší je vyměnit.
A pokud jde o ty dráty, tak ty tři stejné barvy (obvykle bílé, nebo žluté) jsou vývody fází alternátoru a "ta magnetická věc se dvěma vývody" je snímač polohy klikové hřídele. Dává řídicí jednotce impulsy, ze kterých pozná polohu kliky a otáčky a dle těchto parametrů stanovuje předstih.
Baterku každopádně reklamujte. Sice ji mohlo oddělat hluboké vybití v důsledku nefunkčního dobíjení na motorce, to ale při reklamaci nezmiňujte.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bere to víc oleje, než by mělo Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 28 | 21.5.2013 v 17:06 kozel.ka |
Špunt na trysce v karburátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 21 | 17.3.2013 v 13:50 kozel.ka |
Odpor elektroinstalace Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 10 | 3.1.2013 v 19:33 kozel.ka |
Až skončí sezóna... Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 13 | 6.10.2012 v 23:31 Johnny23 |
Nabíjení akumulátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 11 | 2.7.2012 v 11:07 SOUSEDRH9 |