paolo_novy Přidat reklamu

Téma: výměna oleje= problém se spojkou a řazením
4.10.2012 v 14:24
Zdravím... nedávno jsem měnil olej a od té doby mám problém se spojkou. Nalil jsem tam Motul 15W50, což, jak jsem se doslechl od prodejců i dočetl tady na foru, je kvalitní olej. Prvních cca 100 km se výrazně ztišilo řazení a bylo to ok, ale pak začala spojka blbnout a i řazení je teď mnohem hlasitější než se starým olejem, za jízdy jsou to docela rány.

A ta spojka... jako by byla moc "dlouhá", začíná zabírat hned dole, ale úplně se pustí až těsně před dorazem páčky a těsně před tím než se pustí, škubne, jako bych jí na konci pustil rychle. Tohle se děje při každým rozjezdu, za jízdy nevím, protože nahoru řadím bez ní, ale když to drtím, tak i při řazení bez spojky občas hned po zařazení a přidáním plnýho plynu jako by proklouzla... tak uberu, přidám a je to ok.

Takže mě zajímá proč se to děje a jak to vyřešit (kromě výměny oleje, byl moc drahej na to, abych ho vylil). Jen malá poznámka... dřív tam byl 20W50 od neznámýho výrobce, ale hodně ho vyteklo přes špatně utěsněný výpušťák a než abych tam dolejval zas nějakou jinou značku, radši jsem ho vyměnil. V shopu říkali, že když vyměním i filtr, tak se nic nestane. A jak vidno, stalo.

Tak co s tím teď??

Naposledy editováno 04.10.2012 14:29:47

1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 16:04 | Nahoru | #1
Co mas v manualu predespano ze tam ma byt za olej, myslim viskozitu ?

výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 16:16 | Nahoru | #2
podle mě je to motor hyosung ga125f (jeden mám doma a tenhleten kinetic má soused) a u toho v manuálu je olej 10W30, eventuelně 10W40. já tam leju obyč. 10W40 Mogul Extreme (automobilovej) a zatím nemám problém.

výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 16:30 | Nahoru | #3
Mno a neni treba v prdeli spojka ?

1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 16:51 | Nahoru | #4
Dávat do motorky automobilovej olej je kravina, zaděláváš si na problém. Z jednoho
prostého důvodu, který vychází z rozdílné konstrukce: auto má spojku oddělenou od motoru, takže autoolej musí pouze MAZAT. Kdežto motocykl má jednu olejovou náplň pro
spojku i motor (aspoň většina - pro rejpaly ), takže musí nejen mazat, ale taky umožnit
spojce přenášet sílu motoru na převodovku.Takže ty oleje mají naprosto jiné vlastnosti.
A k té první otázce : když jsem kdysi kupoval svou první čtyřtaktní Kawasaki, původní
majitel mi doporučoval olej Elf. Já ho nesehnal, tak jsem dal Castrol o stejné
viskozitě a celou sezonu jsem se rval se spojkou- buď nevystavovala nebo klouzala.
Nakonac jsem sehnal Elf a bylo po problému.Tož tak...

výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 16:59 | Nahoru | #5

Dávat do motorky automobilovej olej je kravina, zaděláváš si na problém. Z jednoho
prostého důvodu, který vychází z rozdílné konstrukce: auto má spojku oddělenou od motoru, takže autoolej musí pouze MAZAT. Kdežto motocykl má jednu olejovou náplň pro
spojku i motor (aspoň většina - pro rejpaly ), takže musí nejen mazat, ale taky umožnit
spojce přenášet sílu motoru na převodovku.Takže ty oleje mají naprosto jiné vlastnosti.


Souhlasim s tebou, nicmene z vlastni zkusenosti (respektive ze zkusenosti lidi se kterejma jezdim), spousta motorek stare konstrukce obyc. automobilovej olej snesnou bez problemu s prokluzem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 20:08 | Nahoru | #6

gugo píše: Co mas v manualu predespano ze tam ma byt za olej, myslim viskozitu ?



Jsem třetí majitel a žádný papíry k motorce nebyly a nejsem schopnej k tomu sehnat jakoukoli dokumentaci... možná nevím kde hledat, ale nepodařilo se mi to nikde vyhrabat. Na víčku je vyraženo 10W40 nebo 10W50, teď nevím, ale olej od předchozího majitele byl 20W50. Tak nevím

(reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 20:50 | Nahoru | #7
Majkl.JKP> to je mi jasné, poprvé to byl spíš jenom pokus o proplach zasraneho motoru po minulejch majitelích zbytkem čistého oleje co byl v dílně po výměně v autě, ale absolutně žádnej problém se spojkou nebyl a pak jsem i na jednom eshopu našel v popisu, že se často i používá do motorek s mokrou spojkou... Do japonce bych si to asi nenalil, ale sem proč ne

(reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

4.10.2012 v 21:07 | Nahoru | #8

otřesmozek píše: Jsem třetí majitel a žádný papíry k motorce nebyly a nejsem schopnej k tomu sehnat jakoukoli dokumentaci... možná nevím kde hledat, ale nepodařilo se mi to nikde vyhrabat. Na víčku je vyraženo 10W40 nebo 10W50, teď nevím, ale olej od předchozího majitele byl 20W50. Tak nevím



Posli me email stahnul jsem ti manual.Respektive je tady pod nahledem 3 stranek download. Kdyby ti to neslo tak posli mejl ja ti ho poslu. A dej ho pak do manualu na m.cz !

výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 14:58 | Nahoru | #9
Tak paráda... začala mi vyskakovat 2, občas při řazení bez spojky se to vůbec nepodaří, zůstane tam spodní kvalt a to si pak málem utrhnu ruce a když popojíždím v koloně z kopce na neutrál a chci tam dát 2 na rozjetí tak někdy nemám šanci a vyřadit na místě z 2 na N je taky skoro nemožný... a vůbec celkově ty kvalty tam jdou špatně, dřív stačilo to jen popostrčit a krásně tam sklouzly samy... teď je tam rvu co to jde a někdy při pomalým řazení jako by tam mezi kvaltama spadl neutrál, takže to musím domáčknout dokud to necvakne podruhý. I ukazatel kvaltů v tu dobu neukazjue, až když to dokopnu...

K tomu začal někde z míst u řetězu téct olej takže kdekoliv zastavím na dýl jak 15 min, zbyde po mně loužička o průměru cca 4-5 cm. Ještě že je čistej, takže se zdá že je to voda, jinak by mě už všude jebali

Naposledy editováno 05.10.2012 15:01:39

1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 15:09 | Nahoru | #10
Proste mas v prdeli rychlosku (nebo spojku, nebo mozna taky oboji) a s olejem to vubec nesouvisi

1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 15:14 | Nahoru | #11
Jak vypada cistej olej ? Olej je olej a na asfaltu pokud je teplej se kraaaaaaaasne roztece.
Zatimco voda na asfaltu dela kapicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 15:24 | Nahoru | #12

gugo píše: Jak vypada cistej olej ? Olej je olej a na asfaltu pokud je teplej se kraaaaaaaasne roztece.
Zatimco voda na asfaltu dela kapicky.



Myslel jsem že to není černý. Vypadá to jak kdyby z toho skapala loužička vody, je to průhledný, mírně do zlatova, ale nedělá to ty černý louže který jsou vidět už z dálky ještě po roce horší je to když je mokro no, to od motorky jsou vidět duhovaný proudy jak kdyby tam toho vytekly dva litry

(reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 15:27 | Nahoru | #13

Ozzy_ píše: Proste mas v prdeli rychlosku (nebo spojku, nebo mozna taky oboji) a s olejem to vubec nesouvisi



pak mě zaráží proč se to začalo projevovat všechno najednou až po výměně, do výměny oleje totiž všechno šlapalo přesně jak mělo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 15:27 | Nahoru | #14
otřesmozek> Tak si pod to dej nejakou nadobku, jako maji kone pod prdeli takove vak na lapani koblih

(reakce na) výměna oleje= problém se spojkou a řazením

5.10.2012 v 16:18 | Nahoru | #15

gugo píše: otřesmozek> Tak si pod to dej nejakou nadobku, jako maji kone pod prdeli takove vak na lapani koblih



radši bych to dal nějak do kupy... když jedu, je to rozpatlaný všude...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hyosung GF125- rady, postřehy, díly Kinetic GF 125 matejGSX 1 1.4.2023 v 05:35 hondaman1
Regulátor dobíjení Kinetic GF 125 san3596 12 17.5.2016 v 10:12 Chudy_CZ
náhradní díly Kinetic GF 125 mysak007 3 17.4.2014 v 08:22 hyosung-k-v-moto
Ztráta telefonu Liberec Kinetic GF 125 otřesmozek 13 5.10.2012 v 17:40 otřesmozek


TOPlist