rozebíral sem motorku a skládal ji (zbyl jen holý rám, kvůli vaření atp.) vše jsem složil jak má být, jenže mi nejde zapalování a nesvítí při vyplém motoru kontrolka dobíjení ( rozsvítí se když tlačím a jak motor chytne, na roztlačení chytne ale jakmile sundám ruku z plynu chcípne, nepálí..)
Koukal jsem na to, a zjistil jsem, že na spínačku 30(dva červený dráty) jde napětí 2V při vytaženém klíčku, jakmile zapnu klíček tak na polohu 0,1,2 je tam 0,0nic. Na cívku potom tedy nejde také nic, takže nemůže pálit.
Podotýkám, že po složení motorky nešlo ani jedno světlo, nabyl jsem tedy baterku a očistil všechny zaoxidované kontakty, + jsem dal nožovou pojistku místo válečkové (ta byla silně zoxidovaná).. co se stalo potom mě zaujalo.. napřed začla svítit parkovačka a zadní světlo, pak brzdový, a pak po několikaterém zapojení klíčku do polohy on 2 a zamrdlání s klíčkem se rozsvítilo i dálkový světlo.. od té doby svítí.. dneska sem to byl proměřovat, a svítili obě, a teď jsem se koukal, a zase nesvítí parkovačka.. ale dálková a zbytek jo.. Hlavní svazek jsem samozřejmě sundával.. ale zapojení regulátoru a kabelů je na 100% správě, dělal jsem podle schématu a kontroloval dle fotky.
jo a E: motorka stála 10 dní, a byla v teple v dílně, takže by něco zoxidovalo, to asi ne.
Motor 175/487.0
Hodnoty napětí ze spínačky zde:
56-of-4v
56-ON 0-6,20V
56-on 1-5,98V
56-on 2-0,14V
54-OF+0+1+2-0V
15-OF+0+1+2-0V
30-OF2v
30-ON-0-0V
30-ON-1-0,3V
30-ON-2-OV
58-OF-4,4V
58-ON-0-6,20V
58-ON-1- (bylo 6V ale teď je zase 0..)
Někdo nějakou radu, než to zase odstrojím a budu muset jít po drátech ???
Děkuju, Baryk!
Naposledy editováno 27.12.2012 15:33:29
1 reakcí na tento příspěvek Problém, elektrika
Naposledy editováno 27.12.2012 20:10:12
1 reakcí na tento příspěvek Problém, elektrika
Vítězslav_Máří píše: Každá Jawa a ČZ,tedy snad každá, má ukostřený jeden pol na rám ,některá plus,jiná minus,většinou bylo na dynamu vyznačeno jaký pol ukostřit.Když měříš kam Ti jde kde jaký proud,zkoušel jsi ukostřit zkoušečku nejdříve na baterii a pak na rám motorky?Pokud naměříš odlišné hodnoty,jsi doma.
Pokud já vím, tak je vývod z dynama ukostřenej na regulátoru a vede to baterku, to jsem takhle montoval, dle schématu, další vyústění vedou na kostru baterka, zadní světla maj kostru vzadu na světle, taky OK. o dalších kostrách nevím. Jinak nezkoušel, zítra zkusím a dám vědět.
Haggar píše: xBaryk> Zapalování máš zapojené správně, protože při roztlačování chytne, ale nejde ti tam šťáva z baterky..... Kontakt 30 je zapojen přímo na baterku(přes pojistku), takže tam musí jít šťáva pořád i bez klíčku(zapojen klakson a brzové světlo).....
Jo, to jsem si myslel, zapojený by to fakt mělo bejt správně... Na klakson jde 6V to bylo to první co sem měřil, ten je OK. ale na 30 kontakt vedou dva červený jeden přinese 2V druhej má 0V, ten co dává 2V by teda měl dát 6V, ne ? ale proč dá jen 2V bez zapnutýho klíčku a jakmile zapnu tak na 0,1,2 mají 0V ? .. Nemělo by to být spíše tak, že bez klíčku má 0V a jakmile zapnu tak tam dodám pro všechny 3 polohy 6V?.. kdybych měl na spínačce 6V tak jdu na cívku, jenže takhle jsem zaseklej u spínačky.
E:jo ale počkej, kontakt 30 nemůže jít přímo na baterku, jelikož z baterky vede + přes červenej a pojistku na regulátor, myslím B. z teho to pak vede dál.
Naposledy editováno 28.12.2012 01:34:18
1 reakcí na tento příspěvek Problém, elektrika
E:2x
Naposledy editováno 10.01.2013 14:50:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prodej CZ 180 ČZ 180 | yloveiou | 17 | 19.10.2023 v 16:47 Marťani |
renovuji 4874 [1, 2] ČZ 180 | Jena84 | 33 | 28.1.2020 v 09:22 Dolin |
olej PRO přímaz mikuni ČZ 180 | novaciny | 14 | 3.6.2018 v 22:14 Jirka4137 |
zámek sedla pro ČZ180 ČZ 180 | josefbednar | 9 | 7.4.2016 v 20:09 Jirka_S |
Blinkry čz 180/487.3-sháním ČZ 175/487, ČZ 180/487, ČZ 175, ČZ 180 | Harg | 5 | 18.1.2016 v 18:21 Harg |