mám už asi čtrnáct let Hondu Shadow VT500, r.v. 85. Když jsem na ní začínal, lil jsem do ní Super96, jenže ten byl po pár letech zrušen bez náhrady. Pak jsem jezdil na Natural 95, do kterého jsem přimíchával nějaké olovo nahrazující aditivum. Po pár letech se mi ji podařilo zadřít, pak strávila nějaký rok v garáži a další rok v servisu, kde probíhala generálka (protože na tenhle model se ND neshánějí zrovna snadno, nakonec se potřebný díl musel nechat na zakázku vyrobit). Od té doby tam leju jen čistý Natural95, motorka si nestěžuje, po roce a půl chytla na třetí protočení i se starým benzínem, co byl v nádrži, od generálky jsem ujel cca 5000km a bez problémů, ale pořád mi vrtá hlavou, jestli bych tam nějaké aditivum neměl raději přidávat...? (Nemám tušení, jestli u tohohle motoru jsou sedla ventilů tvrzená nebo ne...)
Snad se dá dohledat někde v katalozích, jak je na tom konkrétní motor s ventilovými sedly, ale konkrétní odkazy netuším.
Také by stálo za to vědět, z jakého důvodu jsi motor zadřel. Potkal jsem před časem dva stréce z Práglu právě s F128, kteří mně tvrdili, že do toho "klidně lejou Special 91", ovšem v tom případě museli mít snížený předstih a motor se ale i tak záhy zničí.
Závěrem: Pokud nedohledáš, zda má motor tvrdokovová ventilová sedla, raději přimíchávej Pb aditiv - v poměru k ceně spotřebovaného benzinu jest jeho cena zanedbatelná a "úspora na něm" rozhodně nevyváží riziko zničení hlav, které bys už také nemusel sehnat. Někde na ostravsku je sice firma, která repasuje hlavy, nicméně zničená (zaklepaná) sedla jsou docela pakárna, nikdo není všemocný a oprava hlavy nikdy není levnou záležitostí.
1 reakcí na tento příspěvek Co místo olovnatého benzínu Super 96 do staré moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co místo olovnatého benzínu Super 96 do staré moto
1 reakcí na tento příspěvek Co místo olovnatého benzínu Super 96 do staré moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co místo olovnatého benzínu Super 96 do staré moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co místo olovnatého benzínu Super 96 do staré moto
Nicméně pokud tam trochu toho aditiva přidám, nic tím nepokazím, oder?
Občas střelí do výfuků opravdu výrazně, když startuju "vlažný" motor a přidám u toho plyn. To je fakt rána. Vlažná chytá dost blbě, ale studená na drc a horká taky - to je asi taky spíš normální, ne?
Teď mám ještě v plánu zkusit tam dát místo N95 raději N98 - kvůlu biosračce, kterou prý do 98 nepřimíchávájí. Je rozumné kromě toho Pb aditiva přikápnout tam ještě třeba VIF aditivum, nebo raději ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výbrus honda VT 500 C 1985 Honda VT 500 Shadow | TrameCZ | 5 | 16.2.2023 v 19:46 rg250 |
Univerzální sedlo spolujezdce Honda VT 500 Shadow | malymotorkar | 1 | 15.5.2020 v 09:08 Martineček |
Ideální Chopper pro mladého začateč... [1, 2] Honda VT 600 Shadow, Yamaha XVS 650 DragStar, Honda ... | TigerRider | 33 | 29.6.2018 v 21:37 KORUNKA271 |
Co na chrom? Suzuki VS 1400 Intruder, Yamaha XV 1100 Virago, Suzu... | Kalanis | 26 | 19.5.2017 v 12:14 Bůča_ |
honda shadow VT 500 r,v, 1987 manu... Honda VT 500 Shadow | bobicek65 | 1 | 12.3.2016 v 15:17 -HARYS- |