Tento dotaz nemá mnoho společného s motorkami. Nicméně chodí sem hodně lidí co umí opravovat dvoutakty. K problému - dostal jsem maličkou pilu Poulan 2000. Byla přidřená na válci. Tak jsem ji vyzkoušel - vrčela ale nebylo to ono. Nešel rozumně nastavit volnoběh.
Zdělal jsem výfuk a kanálem jsem viděl, že to bylo přidřené hodně. Tak jsem zdělal i válec (součástí je i hlava).
Jelikož je to stará pila nelze sehnat pístní sadu s válcem. Ale písty o 1mm větším vrtání není problém sehnat do novějších pil Poulan. Je vůbec reálné udělat výbrus? Protože jsem si všiml že v hliníkovém válci je nalisovaná jakoby vložka ale ta je opět hliníkova teda spíš asi duralová. Je rozumné to jen přebrousit a dát nový píst nebo je nutný něco jako nikasil? Jde mi o to, že pila je krásně lehká a malá na odvětvování a menší řezy. Nemám v plánu s ní řezat každy den ale aby to hned neumřelo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
Taky je možné že novější sada by šla namontovat na starý základ, většinou ty změny nejsou tak drastické. Např B&S tam jsou ty motory hodně podobné.
Loni jsem tu opravoval pilu Homelite,kde odešlo čerpadlo na olej pro lištu a byl problém ho sehnat a to byla tříletá pila.Nakonec jsem nechal vyrobit vadný díl nástrojařem za 250 kč a pila šlape.Na Husquarnu nebo Partnerku je dílů mraky.Jo ještě mne napadlo a co tam zkusit vyměnit píst a válec z mladší pily,to by byla asi nejlevnější varianta.
Naposledy editováno 03.07.2013 09:29:04
Naposledy editováno 03.07.2013 10:15:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
ST3 píše: Zdar nevím zda to má cenu za 1500 máš novou. K dotazu ti neporadím. Já bych postupoval asi stylem zjištění co je to za výrobce stát atd.(zda to není licenční výroba většího výrobce) a pokusil bych se na ebayi zjistit zda se tam něco neprodává.
Taky je možné že novější sada by šla namontovat na starý základ, většinou ty změny nejsou tak drastické. Např B&S tam jsou ty motory hodně podobné.
A kolik ta nova za 1500 vydrzi? Otec nedavno daval opravit asi 20 let starou pilu protoze je kvalitativne uplne na jine urovni nez ty dnesni - stryc ma novejsi a je neustale vysrana.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
Jinak bych též zjistil o pile nějaké reference, hlavně rok a místo výroby, jak na tom byla se spolehlivostí apod. a podle toho se rozhodnout, zda se nakonec nevyplatí motor opravit nebo přendat z "příbuzného" typu, jak už tu zaznělo. Já osobně nemám strach investovat do pily, nebo křoviňáku klidně 20000,- a mít tak jistotu spolehlivé mašiny na spoustu let dopředu, servisní zázemí a hlavně dostupnost dílů. Ta investice se oproti supermarketovým srágorám vrátí.
Pila za 1500 by asi vydržela to samé.
1 reakcí na tento příspěvek Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
Pepa1098 píše: P. Oulehla
Jo, ten z takové mrdky bude nadšenej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
Poslední možnost když nikde nepochodím i když to nerad říkám
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
J.M.K. píše: SirIndy> Přeně tak, pilu, nebo křoviňák za 2000,- , natož levnější, bych nekupoval v žádném případě... tady platí, že jak je to laciné, zaplatíš to desetkrát.
musim souhlasit, nedavno sem měl v ruce pilu za 1990,- a to byl vergl strašnej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Pár větví to ještě nařeže, ale žádný extra výkony od toho nečekej.
Je to sice prasárna,ale proč ji ještě nevyužít?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Mám tu taky stejně přidřenou pilu a pár větví, po této úpravě, už nařezala(+- 4m/h) .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo poradí s opravou dvoutaktu?
Hondasaki píše: Válec jemně zabrousit houbičkou.
Houbičkou v žádném případě. Sice jsem nezkoumal, jak přesně jsou ty brusné houby řešené, ale jistě tam budou podobná abraziva, jako třeba ve šmirglu a ta se z houby uvolní, "zarvou" se do stěny válce a při chodu motoru pak budou jako písek a válec, píst a možná i další části motoru oddělají. Když už, tak válec přehonovat - honovací štětku by měli mít v každé slušnějsí dílně a skoro nic to nestojí.
Je to totéž, jako "zrcátko" na lehce přidřeném pístu "stáhnout" jemným pilníkem - nesmí se to dělat šmirglem, jelikož jeho zrna by v materiálu pístu ulpěla a pak při chodu by odrovnala válec.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XL 200 r Honda XL 200 | linos | 10 | 24.5.2016 v 20:48 linos |
Repas kliky Hodda XL 200 R Honda XL 200 | OndraCBRXX | 6 | 26.1.2016 v 08:01 OndraCBRXX |
jak spravne nastavit motor pri vyme... Honda XL 200 | bartto | 5 | 8.7.2015 v 18:56 bartto |
Která je lepší? Yamaha DT 125 R, Honda XL 200 | DejvAndrle | 4 | 7.6.2015 v 11:32 DejvAndrle |
napinaci lista Honda XL 200 | bartto | 5 | 21.5.2015 v 19:12 spacy |