muze nekdo poradit zda baterku pres zimu muzu dobijet v zaloznim zdroji od pc? mam treba kolobezku elektro a baterku v tom normalne nabijim,je to rychlejsi...diky
ps:
akorat ze na kolobrndu je gelova baterka a na moto je klasika s dolejvanim ...
baterka na moto ma 12v a 5Ah..na eletrokolobezku ma 12v a 12Ah
diky ua info
Naposledy editováno 07.11.2013 11:02:57
1 reakcí na tento příspěvek baterka a dobijeni
mam z ups vyvedene dva draty se svorkama ktere jen priprdnu na baterku abych ji nemusel vyndavat z kolobrndy...po zapnuti ukaze jak je baterka nabita(svetelne carky)po nabiti svitej vsechny...spis me jde oto ze to sou gelovky a nekde sem slysel ze na startovani jsou potreba baterky co maji vic amper..no ja jen jestli to uz nekdo zkousel a jestli se da ten zalozni zdroj pouzit nebo radsi koupit nabijecku
ps.v zaloznim zdroji samozrejme baterky nejsou(ty jsem dal do kolobrndy )
jo a jeste dotaz,do kolobrndy jsem vzdy nabijel baterky dve v serii...kdyz byly baterky puvodni v zal.zdroji tak to same..ale nebude vadit kdyz budu nabijet jen jednu baterku a ma misto 12/12ah jen 12/5ah? a bude jen jedna?
Naposledy editováno 07.11.2013 11:57:52
Každopádně - když ve zdroji byly původně gelovky, tak jeho nabíjecí část je pro ně uzpůsobena a tedy je "mírnější" a klasickou "špuntovou" baterku v žádném případě přebíjením nepoškodí.
Ještě k té kolobrndě... pozor na to, že je třeba rozlišovat startovací a trakční akumulátor - trakční je uzpůsoben pro zátěž velkým proudem po delší dobu, zatímco startovací rozhodně nemůže celou svou kapacitu vydat proudem, jaký odebírá starter. Snese jen několik vteřin takové zátěže a pak musí chvíli "odpočívat". Do koloběžky tedy logicky patří trakční baterka a u původních baterek z UPS těžko říct - měly by být uzpůsobeny na trvalejší zátěž, ale těžko říct, zda by stačily koloběžce. Dalo by se pochopitelně vyjít z max. zátěžového příkonu UPS (a to ještě vzít v úvahu účinnost měniče) a porovnat s výkonem motoru v koloběžce. Ale zase UPS bývají dělané jen na několikaminutový provoz (aby byl čas zazálohovat data a PC bezpečně vypnout). Proto těžko říct, jak dlouho tyto baterky v koloběžce vydrží.
Ale k původní otázce - použití UPS coby udržovací nabíječky každopádně možné jest.
do kolobrndy jsem vzdy nabijel baterky dve v serii...kdyz byly baterky puvodni v zal.zdroji tak to same..ale nebude vadit kdyz budu nabijet jen jednu baterku a ma misto 12/12ah jen 12/5ah? a bude jen jedna?
Tam si asi trochu pletete pojmy... když budou dvě baterky v sérii, tak budou mít součtové napětí (tedy dvě baterky 12V by měly dohromady 24V). pak by připojení jen jedné baterky nemohlo neskončit jejím zničením (nabíječka by do ní prala dvojnásobé napětí).
Jestli to fungovalo, tak musely být baterky zapojené paralelně, tedy vedle sebe (spojit vývody stejné polarity). Potom je napětí stejné, ale sčítají se kapacity. Problém pak může být tehdy, když je nabíječka přizpůsobená pro nabíjení dvou baterek najednou a jen do jedné z nich by pak mohla prát zbytečně velký proud. Chtělo by to změřit, jaký proud bude zdroj v UPSce cpát do té jedné 5Ah baterky. Nemělo by to být více, jak 0.5A. Když bude proud moc velký, stačí do série s baterkou zapojit žárovku.
1 reakcí na tento příspěvek baterka a dobijeni
1 reakcí na tento příspěvek baterka a dobijeni
Proto se také utěsněné (AGM a gelové) baterky na maximum (nad 14V) a velkým proudem nabíjet nesmějí.
Ohledně toho, zda lidlovkou, nebo UPS a špuntovat/nešpuntovat - předpokládám, že UPS je z výroby osazena AGM akumulátory, takže její nabíjecí a udržovací část je pro ně přizpůsobena.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní brzda Zipp PRO 50 | Liulic | 1 | 9.12.2018 v 16:26 Motofun |
Motor Lifan 150ccm Zipp PRO 50 | Liulic | 9 | 7.12.2018 v 21:55 banda1250 |
Zipp pro 50-podezření přidření moto... Zipp PRO 50 | Liulic | 4 | 20.11.2018 v 09:15 sered |
Zpětné zvýšení motocyklu-tlumič Zipp PRO 50 | Liulic | 3 | 18.11.2018 v 11:38 parezi |
Výběr motorky pro začátek Romet Pony, Zipp PRO 50 | aXicek | 4 | 3.9.2018 v 13:44 Lad22 |