Vím že pro některé z vás bude tento dotaz velice úsměvný, ale když sem blbej tak se zeptám
1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
PS. Když výrobce prodá motorku s řetězem bez rozebiratelný spojky a Ty pak chceš řetěz snadno sundavatelný, musíš do 130článků počítat i tu sponku. Tedy se Tě maník zeptá zda chceš 130 článků i se spojkou a Ty řekneš že ano. On ufikne 128 a přihodí rozebiratelnou spojku.
Taky se Tě může zeptat, jestli chceš obyčejnej, nebo O-kroužkovej, či s X těsněním článku. O a X je dražší tip řetězu, který má pod těma placičkama z boku pryžový kroužky, které drží mazivo a zabraňují špíně dostávat se do toho válečku co se otáčí na tý osičce. Rozměr/tip.428 platí furt stejně a vejde se, ale O-kroužkovej řetěz je širší právě o ty kroužky z boku a je trochu jinak poskládanej.
2 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
Ani nevím, jestli se řetězy 428 dělají s kroužkama, viděl jsem jenom bez kroužků, netěsněný. Řetězy 520, 525, 530 mají O-kroužky nebo X-kroužky a dělají se v různých pevnostních provedeních.
Nevím, ale domnívám se, že na 125 ccm jsou standardně 428 řetězy ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat
Kotas_XTZ píše: Ideální je,jak píše někdo výše, přepočítat počet článků. Nevím,jestlim máš origo rozetu nebo pastorek. Pokud to je orig, najdeš vhodné řetězy u prodejců. Zadej typ motorky y vajede ti přímo řetěz. Ale podle mě je dobrý, neměnit jen řetěz,ale komplet celou řetězovku. Není to takový rozdí v ceně. Nevim kolik si na tom řetězu nalítal,ale zřejmě se opotřebovala obě kola, jak rozeta tak pastotek. Když na to dáš teď novej řetěz, odejde ti podstatně dřív a v konečném součtu proděláš na cene.
Určitě ano, u silnějších strojů je to v podstatě podmínka. U 125ccm motoru bych si napřed porovnal stav rozety/pastorku použitýho a novýho. Pokud to neni z bláta nebo to nedostalo nějak extra naprdel, u 125ccm by neměl být problém vyměnit jen řetěz, pokud rozeta/pastorek nemá viditelně křivý nebo vymletý zuby.
Jojo,asi máš recht, uvažuju podvědomě v silnější kubatuře a beru to jako obecné pravidlo)
JInak co jsem našel na netu, měl bys mít řetěz hnací 428 (130 článků). Pokud máš vše v orig stavu.
Mám jednu osobní zkušenost s řetězem, kupuj nýtovací spojku, mě se u yamahy xt600z ve cca 120 rozpojila spojka řetězu a byl jsem rád,že jsem to s mladou za zády ustál. Řetěz se namotal na kyvku a zablokoval zadní kolo. NIc moc zážitek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat
Ale hele čeče, pokud je řetěz 428, je k tomu úměrně "vymšlěné" i soukolí. Takže je slabší a a opotřebuje se tedy v porovnání s jinou motorkou stejně. Tak bych asi měnil stejně vše)
Pokud máš pravdu Ty, byly by kola dimenzovány na větší zatížení než samotmý řetěz, to se mi moc nezdá)
Ale nejsem mekánik, jsme jen samouk a dloubal)
1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
pokud ti prasknul, tak bych asi u yuki další nekupoval a vzal bych nějakou renomovanou značku
Kotas_XTZ píše: Piwell> Furt přemejšlím nad tím co jsi psal.)
Ale hele čeče, pokud je řetěz 428, je k tomu úměrně "vymšlěné" i soukolí. Takže je slabší a a opotřebuje se tedy v porovnání s jinou motorkou stejně. Tak bych asi měnil stejně vše)
Pokud máš pravdu Ty, byly by kola dimenzovány na větší zatížení než samotmý řetěz, to se mi moc nezdá)
Ale nejsem mekánik, jsme jen samouk a dloubal)
Ano, soudím dle kývačky atp. (ta má taky podobnej malej výkon). Většinou byl na výměnu jenom řetěz, ne rozeta s pastorkem. Ale jinak rozeta i pastorek samozřejmě jde do kopru, jen bych řekl, že u malýho výkonu mnohem míň.
1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
Na nejaké čísla "520" atd. celkem nehledím...
Rozteče by měly být stejné, ale nemusí sedět průměry čepů, šířka bočních plechů atd.
Např. spojka řetazu ČZ a Regina není záměnná, Regina má řetěz širší (zkrz ty boční plechy) a má větší čepy.
D.I.D. řetaz je moc tvrdý. Materiál válečků...
Jo, řetaz "428" je 1/2"x5/16".
Bral bych z kategorie levnějších s označením "ČZ" na článkoch, "Favorit" neé.
Na silniční moto, kór kategorie 125, zásadně netěsněný, to jest obyčejný.
O-kroužkový žere koně.
Naposledy editováno 19.03.2014 10:57:21
1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat
Naposledy editováno 09.04.2014 11:54:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
postačí 125ccm Yuki Vista 125 | jozefjozef | 22 | 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda |
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 | Eliška125r | 12 | 22.7.2019 v 22:00 Romans512 |
technicka poradna Yuki Vista 125 | amazonak | 7 | 3.5.2018 v 21:29 Tatak |
elektro Yuki Vista 125 | amazonak | 3 | 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík |