Možná tím jak člověk stárne, rozhodl jsem se pro skůtr, který si ovšem nezadá s kdejakou silniční motorkou, alespoń co se výkonu týče. Asi zde někdo bude mít připomínku, že toto není motorka / že je to skůtr / a že se svými 29 kW to není zařízení vhodné k provozu na pozemních komunikacích. Ale to je jistě věc názoru.
Tak tedy k věci. Motocykl, pro někoho skůtr jsem zakoupil v Praze a čekala mě cesta na Vysočinu po vlastní ose. Začalo to testováním v městském provoze, poté jsem si dal 20 km po dálnici, kterou jsem nakonec vystřídal silnicí plnou ostrých zatáček. Za cestu kolem 140 km jsem stačil alespoň trochu otestovat scarabeo a jak jsem již psal na začátku....zatím samá chvála.
Zítra mě čeká výměna přední pneumatiky, neboť pneu značky SAVA je sjetá a na první pohled je pneu poskákané. Z tohoto důvodu je přední vidlice poměrně nestabilní, tak doufám, že výměnou za kvalitní pneumatiku se tento stav výrazně zlepší, ne-li úplně napraví. Tak jak to dopadne, napíšu až vyměním. Doplním ještě nějaké foto a dopíšu další postřehy z provozu na novém skůtru APRILIA SCARABEO 500
Já to už zapomněl V létě vyzkouším a dám vědět. Vypadá to, že máme +- stejnou motorku i barvou :D já mám tedy ty kufry černé, protože jsem je bral z modré motorky a pak přestříkal. takže jsou nahoře stejné barvy jak máš ty a dole černé. Ten vršek mi dělali profíci ten spodek já. A vypadá to dobře. Asi to nemám tu na fotce ještě, ale foto dodám. Můžeme dat někdy sraz
Jeden kufr mám od podzimu trochu podřený. Špatně jsem ho docvaknul a při jízdě po nerovné silnici odlétl. Na to jak letěl po silnici to ještě dopadlo dobře. Vozím je většinou prázdné jen pro parádu, bez nich není ten skútr tak hezký.
K tomu "plachtění na volnoběh" To je asi blbost. Ta spojka nemůže vypnout, protože kdybys pak za jízdy přidal plyn, spojka sepne při nižších otáčkách než jaké by odpovídaly rychlosti a prudce by to brzdilo motorem.
Naposledy editováno 21.03.2017 13:51:19
fist: No tak ten sraz asi už ani neuděláme, když tu mašinu prodáváš Kdybyste chtěli scarabeo tak na bazoši ji Fist prodává.
Jinak holt smolík. Ale jeden kolega má toho novějšího pullitra a dost s ním jezdí na srazy a po evropě
Naposledy editováno 21.04.2017 14:15:15
Tak to jsi na něm najel víc jak já na tom svém Já se ale teď budu stěhovat konečně do svého domu a budu tam mít garáž. Takže konečně si tam motorku dovezu a budu moct jezdit. Momentálně stojí u kámoše ve Vyškově ve skladu s nefunkční baterkou a bez technické
Já mám se Scarabem trošku trápení. Popíši vám tedy své dobrodružství
Cca 3 roky stálo moje Scarabeo 500 rv. 2003 u kámoše ve skladu, jelikož jsem se přestěhoval asi 250 km pryč. Motorku jsem furt plánoval vzít sebou, ale sešlo z toto. Pak jsem se nastěhoval zpět, a dal moto do servisu, aby vyměnili olej atd. a udělali technickou.
No ozvali se, že nejede benzínové čerpadlo (já vůl nechal půlku nádrže a sežrala ho řepka) a že nové stojí kolem 8 - 9 tisíc a že tam může být ještě něco jiného blbě (vstřik) a že mi to moc nedoporučují. Tedy moc se jim do toho nechtělo. Přeci jenom začla sezóna a jednodušší je měnit oleje a přezouvat pneu, jak rozebírat půl motorky s nejistým koncem.
Takže moto jsem dovezl (dotlačil) zpět do skladu. A rozhodl se, že motorku opravím s kamarádem. Víme o tom hovno, ale máme youtube a net
Dle návodu z netu jsme se dostali až k čerpadlu, a to vyndali. Vyzkoušeli a opravdu nefungovalo (jen krátce slabý zvuk a pak nic). Objednal jsem tedy z ebay čerpadlo značky Kemso, které stojí cca 1000 Kč i s dopravou. Nové originál aprilia čerpadlo je totiž celý kus, se vším příslušenstvím, ale to já měl a potřeboval jen prakticky čerpadlo. Tedy ten elektromotor, ne ten balast kolem.
Čerpadlo došlo cca za týden. Dnes jsem měli zase čas a šlo se montovat Čerpadlo jsme vyměnili, zapojili a ... NIC Vyčáchl jsem skoro celou baterii při pokusech o nastartování a NIC! No co dál... Pokud funguje čerpadlo (vrčelo), ale nejde nastartovat, musí to být ten vstřik. Viděli jsme ho pod nádrží a do něj vedli hadičky z čerpadla. Sundali jsme celé sedlo, zadní kufr, zadní světla a horní nádrž. Pak nás napadlo, že bychom měli vyzkoušet, jestli do toho vstřiku jde benzín. Třeba jsme koupili šmejda čerpadlo co jen vrčí ale nic nedělá. Vyndali jsem čerpadlo úplně celé (konečně po rozmontování skoro celé moto to šlo), ponořili do benzínu a zapojili na autobaterku.
Zase nic. Ale vrčelo. Zkusíme obráceně póly. Voalá z čerpadla vytekla jakási kalná sračka a pak se rozjelo. Možná jsme to měli špatně zapojené, nebo něco vevnitř vrchní části bylo ucpané, ale konečně jelo a cákalo benál!!! Čerpadlo jsme tedy vrátili do motorky, zapojili jak na vstřik tak na elektřinu a já konečně otočil klíčkem startování, zmáčkl čudlík...chvilku čekal a kabooom NASTARTOVÁNO!!! Ono to jede řval jsem štěstím DD
Takže tak jsem dopadl s motorkou. Ještě tedy zbývá výměna oleje, praskla mi tam jakási hadička benzínová, radši i vyměním svíčku a vzducháč, když už to mám rozmontované atd. ale hlavní je to, že jede. Ještě bude sranda to celé smontovat Mám od toho asi milion různých šroubků.
Jinak k té ceně opravy po porovnání.
Servis: cca 10 čerpadlo s montáží. Olej, svíčka, technická, vzducháč, baterka (měl jsem špatnou cca 5k si myslím. Celkem tedy 15 tisíc.
Já: Čerpadlo: 1000 Kč, baterie 900 Kč, Vzducháč + olej + svíčka + opravy hadičky 1500 Kč. Technická 550 Kč. Celkem 4 tisíce korun.
Úspora celkem 11 tisíc korun.
ale cche to zkusit. Já vzal lepenku a na to plexi givi co tam mám teď(neoriginál vyšší) a nalepil jsem nad to lepenkou difuzor kterej měl ještě ostřejší úhel a bylo to lepší.
Takže vlastně na aliexpressu si musim koupit ten držáček s difuzorem
Naposledy editováno 10.06.2019 19:57:40
Ta teplota na 1/3 ukazatele je dobře. Kdyby to šlo za jízdy vejš tak budeš vědět že zlobí čerpadlo. Jen je dobré to občas, nebo alespoň na začátku sezóny nechat zahřáté nastrtované ma stojanu a počkat jestli sepne ventilátor, aby tě to nezaskočilo někde na semaforech když tam té vody v chladiči moc není a když moto stojí tak nechladí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Silnější městský skútr do padesáti ... Aprilia Scarabeo 200, Aprilia Scarabeo 500, Aprilia ... | szanda | 19 | 26.6.2022 v 10:42 CRF1000 |
Zdechá po ubrání plynu Aprilia Scarabeo 500 | Ondros | 1 | 16.4.2020 v 16:02 jouda1 |
Scarabeo 500, spínač a číslo dílu Aprilia Scarabeo 500 | Ondros | 2 | 10.3.2020 v 16:53 Ondros |
Volnoběžné otáčky Aprilia Scarabeo 500 | santos | 2 | 17.6.2019 v 22:43 santos |
Přezutí zadního kola Aprilia scarab... Aprilia Scarabeo 500 | santos | 8 | 11.6.2019 v 06:49 dewwil |