Po dlouhe dobe nemtorkareni jsem si pred lety koupil Yuki Tr 200. Kdo nezná je to lehké enduro 14 kW a 5 kvaltu. S motorkou jsem byl že začátku hodně spokojený. Největší radost mi ta motorka dělala na enduro trati. Dokonce se s ní dalo relativně dobře cestovat. Projel jsem si Šumavu, Jeseníky a jednou v Německu a jednou na Slovensku.
Bohuzel na strmé výjezdy uz nemela dost vykonu a na vetsi skoky odpruzeni. Tak jsem ji prodal a dal jsem se do shaneni nove. Chyba. Nemuzu nic podobneho, ale vykonejsiho sehnat..
Chtel bych motorku:
Primarne na enduro trat nebo les. Proste na klasicke praseni. Idealne celorocne.
Sekundarne na ni chci parkrat do roka zajet na delsi vicedenni vylet pod stan. Takze idelane moznost bocnich kufru.
Tercialne na obcasen dojizdeni do prace.
Jinak 194 cm, 78 kg.
Bohuzel bydlim v Praze, takze na nejblizsi trate to mam 30-40 km. Obzvlášť na podzim potřebuju rychle někam dojet, v praci končím okolo 5. Takže každá minuta do setmeni dobrá. Tak jsem často jezdil po dálnici. S Yukinou byla cestovka okolo 100-110 kmh. Takže když jsem se pověsil za nějakou Fabii nebo kamion. Dalo se jet...
Vyzkousel jsem Yamaha XT 660R, KTM LC4 640 Adventure. Bohuzel ani jedna motorka me neoslovila. Tak jsem zacal hledat v mensich objemech. Co jsem zatim nasel je Honda CRF 250 L, Gas Gas Cami 250, AJP PR 5.
Poradili byste pripadne podobne stroje?
Exituje neco jako Honda CRF 250 L, ale s vetsim vykonem a cenou do 100 tis?
mám to podobné - jsem z prahy a jezdím jinam takže se přesunům po silnici/dálnici nevyhnu - s rychlostí si moc nepomůžeš - jak kvůli terénním převodům tak kvůli gumám, pokud dáš chlupaté terénní tak rychlou jízdou po silnici strašně ubývají takže i po dálnici jezdím kolem 100
v téhle kategorii se podívej po WR250R - nejvýkonnější z tupých, výkonnější a lepší podvozek než CRF250, ale pořád je to jen čtvrtlitr a hlavně kroutící moment je menší, oproti Yuki je to ale pořád posun
pak je další možnost DRZ400 - to je zajímavá volba - to už má vyšší výkon i krouticí moment a ještě to není mastodont
pokud bys chtěl ještě něco většího tak TTR či LC4, ostatní 600 co naberou na výkonu to ztratí na vyšší váze a slabém podvozku (viz 660 Tenere)
já jsem nakonec skončil u 690 - pořád je to kompromis, ale na silnici to v nízkých rychlostech a zatáčkách i jede, podvozek není špatný (i když exc to samozřejmě není)
Na AJP PR5 mám naježděno asi 700km na testovacím stroji a z toho 80% v offroadu. Bylo jasné, že nová motorka je nová motorka. Podvozkově super. Motoru trvalo poměrně dlouho než se rozhýbal. Pokud se to naučíš držet řádně pod krkem, ta motoka v terénu celkem solidně funguje. Obvykle jsem jezdil s kámošema co mají KTM 690E, nebo SER 950 a v terénu a v technických pasážích jsem jim v pohodě stačil. Na delších tratích to bylo už marný. V těžké zátěži kluci doporučují snížit interval výměny oleje na 1500-2000 km, což do jisté míry už popírá bezúdržbovost tupého endura. Taktéž na takové to občasné ježdění po městě je ta motorka dost nevychovaná. Plnění a vstřikování si občas hraje na kočku a myš, což není nic extra na křižovatkách.
Kolem dokola, ideál je KTM 690 Enduro. Ale s rozpočtem do 100k bych se podíval na nějakou vymazlenou LC4E, Třeba TUHLE nebo dejme tomu TUHLE (i když ta spíš vypadá motorově na 620). Do terénu převod 14:42 a na delší cestování 16:42
Naposledy editováno 25.07.2018 23:48:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8339 | Dnes v 08:38 mRKEF |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 | kokoška. | 3 | 20.3.2024 v 17:16 Jardáček |
KTM LC4 640 Adventure [1 ... 295, 296] KTM LC4 Adventure | smazany13800 | 8854 | 14.3.2024 v 14:28 VanHalen |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |